Ga naar inhoud
  • 0

(TV) Vrijschakeling Zenec nc-2010


jimmy1980

Vraag

Allen,

 

Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een VW Passat Limousine 1.4 TSI Comfortline DeepBlackPearl, Latte Macchiatto,

ZENEC 2010 Navigatiesysteem en 17inch LeMans velgen.

 

Een probleem de dvd functie is beveiligd tijdens het rijden. Ik weet dat die met veiligheid te maken heeft blablabla... Maar hoe leuk is het niet om een concert of videoclips aan te hebben tijdens het rijden.

 

Ik weet ook dat er zogenaamde plug en play kastjes bestaan die je tussen kabels moet zetten. Maar we zouden niet Hollands zijn als we het eerst gratis proberen...

 

Ik heb dus twee vragen:

1. Is het mogelijk om de Zenec nc-2010 softwarematig te vrijschakelen. Ik heb namelijk ook ergens gelezen dat er beveiligingscodes bestaan om dit te activeren. En zag dat het ook voor de RNS 510 mogelijk is....

2. Welk tv-vrijschakelmodule zou ik moeten aanschaffen en hoe makkelijk is dit om zelf te monteren.

 

Hoor graag van jullie.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

gefeliciteerd met jouw nieuwe wagen !!wens je veel veilige kilometers toe!!

 

wordt de NC 2010 nu ook al door volkswagen geplaatst of heb je die achteraf laten plaatsen?

heel mooi systeem die zenec en inderdaad er is gratis vrijschakeling is mogelijk

 

om tijdens het rijden DVD of muziek DVD af te kunnen spelen moet je de vrijschakeling activeren.

dit gaat als volgt.

 

- ga naar het hoofdmenu

setup%20menu.JPG

ga dan in het menu setup naar menu "Misc" helemaal onderaan

 

als je in het menu "Misc" zit krijg je dit te zien (maar dan zonder de rode rechthoeken hé, die heb ik erbij gezet om beter te kunnen visualiseren waar je moet klikken)

misc%20menu.JPG

 

in het menu misc zie je bij de 2de regel "set password"

als je hierop drukt krijg je dit te zien

code.JPG

geef hier de code 200905 in en druk op OK

het scherm gaat automatisch terug naar

misc%20menu.JPG

en er lijk op het eerste zicht niets te zijn gewijzigd. maar dan druk je rechtsonderaan op de

toets.JPGtoets

 

dan krijg je wat menu's bij die je ervoor niet te zien kreeg.

hier in dit scherm zou normaal gezien helemaal onderaan "Parking det." moeten staan met erachter "Level"

klik dan op level en dan kan je de setting kiezen tussen "ignore" en "level" --> klik op "Ignore"

ga terug uit alle menu's en keer bv terug naar radio en dan zou het dvd kijken tijdens het rijden moeten lukken

 

succes en moet het niet lukken dan geef je maar een seintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Bedankt voor de tips...!!! en het werkt.... top softwarematig.... ;-)

 

En jah Wulfke mijn Volkswagen dealer heeft de Zenec 2010 achteraf ingebouwd. Schijnt dat deze minder gevoelig is voor inbrekers, scheelt enorm qua prijs met de RNS 510 en doet zeker niet onder qua mogelijkheden. Heb hem nu 24 uur en vind het helemaal fantastisch...

 

Nogmaals bedankt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heren,

 

Bedankt voor de tips...!!! en het werkt.... top softwarematig.... ;-)

 

En jah Wulfke mijn Volkswagen dealer heeft de Zenec 2010 achteraf ingebouwd. Schijnt dat deze minder gevoelig is voor inbrekers, scheelt enorm qua prijs met de RNS 510 en doet zeker niet onder qua mogelijkheden. Heb hem nu 24 uur en vind het helemaal fantastisch...

 

Nogmaals bedankt....

 

ook is het een aanrader van regelmatig naar de site van Zenec te surfen voor updates van de software.

en ook is het aan te raden van je aan te melden op de site http://www.nc2010.de

dan krijg je toegang tot de volledige website met meldingen, tips en tricks, downloads enz en wordt je op de hoogte gehouden als er een update beschikbaar is.

nu is er een update beschikbaar voor de bluetooth module

 

op die website kijken ook de mensen van zenec mee en passen ze de software aan aan de hand van de meldingen van de gebruikers. indien je een probleem hebt of er zou iets verbeterd kunnen worden kan je dat dan melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook ik heb inmiddels de Zenec, en wil graag de navi-info vrijgeschakeld hebben. Ik heb even geinformeerd bij mijn dealer (auto maasstad in Vlaardingen) en deze wil daar 85 euri's ex btw voor hebben... Lijkt me vrij prijzig of niet?

 

werkt de handleiding hierboven niet dan bij jou? (die met de foto's van de screens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar das toch alleen voor het bekijken van films etc tijdens het rijden? Ik wil graag de navigatiepijlen etc tussen de klokken. Ik heb nu alleen track/radio info. Dit moet toch met Vagcom?

 

jep inderdaad, is voor dvd. wist niet wat je eigenlijk bedoelde

denk dat je dan nog even moet wachten op de can-update ze zijn er alleszins mee bezig heb ik gelezen. ook voor de golf 6 zodat de clima ook op het scherm komt enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden