Ga naar inhoud

Nieuwe Bluemotion grill in chroom + Wagenkleur?


bm-er

Aanbevolen berichten

Zit ik net even op http://www.volkswagen.de te kijken, en zie dat de Grill van de Bluemotion daar niet alleen chroom op de lamellen heeft, maar dat het deel wat eerst zwart was in de grill nu in de wagenkleur is meegespoten.

 

Weet iemand of dat in Nederland ook zo geleverd gaat worden? Vind het wel mooi staan.

 

pa3460_2009_gabel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit is ook de nieuwe bluemotion voor Nederland, deze heeft dezelfde bumperpakket om de auto als de R-line.

Dat klopt, maar het gaat mij om de lamellen in de grill waar het VW-logo zit. Die zijn nu ook in de wagenkleur, iets wat bij de R-line niet het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook begrepen (van de dealer....zie ook allernieuwste catalogus) dat de Bluemotion een uitvoering op zich wordt, net als de Highline en Comfortline etc...

Dus los van het feit dat je een Bluemotion Technology motor in de uitvoering kiest.

Deze Bluemotion krijgt bijvoorbeeld wél standaard het R-line pakket, terwijl ik dit pakket niet meer op mijn Comfortline met Dynamic pakket kon kiezen.

Op zich wel heel krom allemaal. En ook wel onduidelijk als je het mij vraagt.

Maar misschien heb ik of de dealer het wel verkeerd begrepen hoor....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu bezig met de bestelling van een Highline Bluemotion voorzien van 'uitgekleed' Dynamic pakket, dus zonder R-line. Volgens PON is deze R-line niet mogelijk omdat daarmee de luchtweerstand iets toeneemt en de auto niet meer onder de 20% regeling valt. Ik heb het dan over de 1.4 TSI DSG 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

2 weken geleden in de showroom bijna dezelfde VW Passat Variant BM 1.4 TSI gezien als dat ik besteld heb.

Lekker 20% bijtelling ipv de 25% voor mijn huidige 2006 Comfortline Variant 1.9 TDI.

Met Style en ExecutivePlus pakketten.

Alleen was dit een HighLine en ik heb een Comfortline besteld.

Wat opviel was dat de lamellen geen chroom hadden in deze Highline.

Is dat, omdat de Highline van huis uit al chromen lamellen heeft?

Ik vond het wel raar. :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
2 weken geleden in de showroom bijna dezelfde VW Passat Variant BM 1.4 TSI gezien als dat ik besteld heb.

Lekker 20% bijtelling ipv de 25% voor mijn huidige 2006 Comfortline Variant 1.9 TDI.

Met Style en ExecutivePlus pakketten.

Alleen was dit een HighLine en ik heb een Comfortline besteld.

Wat opviel was dat de lamellen geen chroom hadden in deze Highline.

Is dat, omdat de Highline van huis uit al chromen lamellen heeft?

Ik vond het wel raar. :?:

 

Vreemd, want een Highline heeft inderdaad standaard een grille met verchroomde lamellen.

Succes met je nieuwe Passat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

Ik heb mijn 1.4 TSI Bluemotion Variant Comfortline DSG7 nu sinds 3 weken.

Pas sinds kort geeft VW op haar website aan, dat de Bluemotion modellen van het Dynamic pakket een aantal zaken niet doorvoert op het Bluemotion model.

Ik vond het wel jammer, want de chromen lamellen en mooie voorbumper leken mij het model echt af te maken.

Dus nee - deze zaken vanuit het Styling pakket binen het Dynamic pakket worden niet doorgevoerd - jammer! Leek me net de kers op de taart!

http://www.volkswagen.nl/verrassendvolkswagen/

 

Voor de rest is deze Passat erg fijn.

Het Dynamic pakket met verlaagde ophanging maakt de wagen veel strakker sturend, dan mijn vorige 1.9 TDI.

De wielen zijn prachtig.

Maar dit alles gaat ten koste van het comfort - je neemt imers niet voor niets een comfortline....

 

Wat hinderlijk is, is dat er voor het Dynamic pakket geen stalen reservewiel geleverd kan worden.

Fout in de configurator, welke de dealer wel heeft aangegeven aan de leasemaatschappij, die hiervoor nog een oplossing mag aandragen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

 

Inderdaad wordt voor de BM niet de R-line grille (en bumper) geleverd in het dynamic pakket (luchtweerstand en zo). De Highline heeft dezelfde grille als de Confortline, maar dan met enkele chromen strips aan de bovenkant. Dat is het verschil.

Ik krijg dinsdag de Passat Highline met Dynamic pakket. Ik ben benieuwd hoe het sportonderstel rijdt. Ik rij nu met een gewoon onderstel, maar kijk uit naar wat strakkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...

Hallo mannen,

 

Kan één van jullie mij helpen aan het vw onderdeelnummer van een bluemotion grill met highline looks (met chroom op de lamellen) waarover jullie het hier hebben gehad?

 

Ik heb een passat variant TSI comfortline bluemotion (2010) met een gewone bluemotion grill.

 

Via de dealer en op internet is er niet achter te komen vandaar mijn vraag.

 

Alvast bedankt voor een reactie!

 

Groetjes,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Deze heb ik ook gezien maar blijkt, bij navraag, niet de grill te zijn die ik zoek. Het is wel een highline grill maar niet met de gedeeltelijk gesloten lamellen zoals bij een bluemotion. Doordat deze grill helemaal open is, is het terugplaatsen van het bluemotion embleem in de grill niet mogelijk. Een combinatie bluemotion-highline, zoals in dit forum is getoond, schijnt er dus te zijn.

 

De vraag is hoe kom ik er aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dabrother weet je nog hoe het embleem bij jou bevestigd was? De mijne zit in de huidige grill met twee schroeven aan de achterzijde van de grill vast. In een gesloten deel tussen twee lamellen.

 

Haha ja idd zonder embleem zal ie 50 gram lichter zijn. Ik vindt een embleem erop wel aardig staan trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke motor heb je en wat is bouwjaar en/of modeljaar?

Dat kan helpen om de juiste bijbehorende grille te achterhalen. Destijds had ik een 1.9 Bluemotion uit okt 2007/MJ2008 en die had een normale open Highline grille.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden