Ga naar inhoud
  • 0

Klap/stilletto sleutel?


animal

Vraag

Heb het hele subboard electronica eerst afgezocht voor ik dit topic heb geopend,maar kon het niet vinden.

heb de volgende vraag,ik heb dus een passat 1.8,dit is volgens mij een comfort-line en ik wil me cv op afstand kunnen bedienen.

Dit is meer vanwege het practische,heb namelijk een zoon van 1.5 en om die de hele tijd op me arm te houden tot ik de cv via de voordeurslot heb bediend....niet echt handig...

 

Nu ben ik op Marktplaats een advertentie tegen gekomen van een bedrijf dat klap/stiletto sleutels aanbied,incl de module ervoor(wel zo makkelijk he :wink: )

Het aansluiten is op zich geen probleem,alleen hoe zit het met de sleutel,kan je die ongestraft uit elkaar slopen,bedoel dan netjes met een zaag openzagen,want volgens mij zit er ook een startonderbreker in(is dit die zwarte ''druppel'' aan de kant van je plastic??)

 

Is er misschien een mogelijkheid dat je dit bij de dealer kan laten doen,hebben die ook van dit soort sleutels?

Wie kan me er meer over vertellen?

Mijn dank is groot

Gr Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
De sleutel moet worden ingelezen door de dealer ;)

De sleutel blijft ongewijzigd,alleen de ''baard'' moet je over zetten,of zit de transponder in de sleutelombouw?

Ik was in de veronderstelling dat het zwarte rondje aan de kant van de sleutelombouw(waar je met je vingers aanzit om de sleutel om te draaien :wink: )

De set van Mplaats is een andere module die je kan aansluiten op je c.v. en die correspondeerd met de nieuwe klapsleutel,daar zitten de knoppen op om je deuren los te gooien e.d.

 

Hoor het graag.

Tevens is er niet zo een soort set te verkrijgen bij de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank Ed voor deze link,

Nu rest mij alleen de vraag of de transponder,neem aan dat mijn auto een startonderbreker heeft??,maar is dit het zwarte rondje onder aan de sleutel bij de plastic omhulsel?

 

Morgen maar een een bezoekje aan de dealer(Schilder Heerhugowaard) en kijken of hun eventueel van dit soort sets hebben.

 

Gr Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Johan,

Ik heb een vraag, welke sleutel heb je eigenlijk.

Is het zo eentje? Deze heeft een drukkop.

key.jpg

Of heb je er 1, waar je niet op kan drukken.

bilnokkel.jpg

(ik zie net dat je het verschil niet eens kan zien :) )

maar ok, het is mogelijk om de sleutel open te maken, je kan met een platte schroevendraaier aan de zijkant kan je de sleutel delen en dat zie ie er ongeveer zo uit:

inside_key.jpg

Als je geen drukknop hebt dan moet je die veer er niet bij denken(kan daar geen foto van vinden) maar links onder aan zit je transponder(glaasje)

117qjj4.jpg

die moet je dan voorzichtig eruithalen.

en dan kan je voor de rest gewoon die link volgen van Eagle.

ombouw naar klapsleutel

 

greetz,

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
117rybr.jpg

 

De mijne komt uit 1998 met een druk en twee zonder druk.

Ik ben niet zo zeker dat dat zwarte wat op de sleutelbaard zit dat je die ook moet demonteren, want dan zou je nooit een kopie kunnen maken.

Ik heb bij mij 3b ook een keer een kopie gemaakt en had daar ook geen transponder erbij ingeplakt, en moest de oude sleutel erbij houden en toen kon ik wel starten en wegrijden.

En daarbij dan zou die link van Eagle ook niet kloppen, het zou wel als antenne kunnen furgeren.

Dat zou wel kunnen, maar als iemand dit al eens eerder heeft gedaan zo'n sleutel ombouwen naar een klapsleutel, verbeter me dan even.

:angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn diverse sites die laten zien hoe je een klapsleutel kunt maken.

En meestal moet je hiervoor idd de chip omzetten.

Ook hier zijn weer diverse ideeën over.

Je moet er op letten dat je de chip zelf niet beschadigd en dat de chip zo ongeveer tegen het slot aan komt (anders heb je kans dat of de start onderbreker niet werkt of slecht werkt)

Je krijgt daar trouwens ook een melding van in VAG-com (iets van Immobilizer signal to low...ofzoiets)

Er zijn ook bedrijfjes die je sleutel uitlezen en dan dus de chip kopiëren.

(hier ben ik zelf niet zo’n fan van…aangezien dan iemand anders mijn sleutelcode zou hebben)

 

 

Er zijn idd diverse universele sets te koop

P4110016(1).jpg

 

Sites waar ze laten zien hoe je een klapsleutel moet ombouwen:

http://www.cleaned.be/faq.php?action=toonmeer&id=8 (zoals eerder al vermeld)

of deze :

http://www.coendonkers.nl/klapsleutel_maken.html

 

Als je dit toch te link vindt kun je ervoor kiezen om een klapsleutel via de dealer te bestellen.

Je kunt immers 4 sleutels activeren en standaard heb je er 2

Als je de sleutel via de dealer besteld moet je er ff op letten dat het klap gedeelte en de afstandsbediening 2 losse delen zijn. (en dus ook los besteld moeten worden)

Voor het afstands bediening zijn er ook weer meerdere versies (2 knops of 3 knops... met kofferbak appart openen of de zoek functie enz enz)

 

Als de sleutel binnen is moet je de laatste erbij laten inlezen.

Dit gaat als volgt:

Alle sleutels waar je de auto mee wilt kunnen starten moet je mee nemen.

De dealer krijgt via een speciale site en hun dealer pincode nummer een immobilizer code.

Deze code voeren ze in hun VAS computer die aan jouw auto hangt.

Ze kunnen dan alle sleutels die de auto mogen gaan starten opnieuw inlaten lezen.

Maar ze moeten alle sleutels opnieuw inlezen met een max van 4.

 

Ik ben hier ook ooit eens mee bezig geweest... maar ben er nog niet helemaal over uit of ik zo'n universeel inbouw setje wil of alles origineel VW.

Volgens mij heb ik thuis zelfs nog wel de nummers van de originele klapsleutel module. (dat zou ik even voor je na moeten kijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank dank allen voor de uitgebreide uitleg van dit onderwerp.

 

Ben net bij de dealer vandaan,en die wist mij te vertellen dat er op het comfort pakket een unit te monteren is die deze functies dus ook heb.

 

Kost wel iets meer als de Mplaat set,maar goed,dan is het wel nog steeds origineel Vw en heb je minder kans op gel*l met electronica.

 

Tevens heb de auto ook een beurt nodig dus kan ik het in 1 keer allemaal laten doen.

De auto is tot op heden altijd goed onderhouden,en ik vind het enigsinds zonde om hier nu mee te stoppen...

Dus op naar het volgende project :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb jij een 3B 1.8 ?

(zoals ik heb dus)

 

Wat vroegen ze voor de complete set + inbouw ?

 

Ik moet zaterdag "toevallig" naar de Duitse dealer dan vraag ik die wat ze er daar voor moeten hebben.

Dan kunnen we vergelijken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb inderdaad dezelde passat als de jouwe Rene,

Ik heb de cv er al in,maar de module om dus op afstand te openen,ook afzonderlijk de ramen en de kofferbak kost incl inbouw €205.30.

Dit is pakketnummer CFM2 8

 

Pakket omschrijving:

Comfortbediening Votex voor electrische ramen,schuifdak en portiervergrendeling.

 

Denk dat ze het schuifdak veranderen voor me voorramen,gezien ik geen dakraam heb.

Maar is dit niet een kwestie van plug and pray :) misschien weet iemand hier meer van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou het niet weten, zou ook graag mijn ramen gelijk dicht willen hebben als ik mijn wagen opslot doe.

Misschien dat iemand weet hoe dat zou moeten?

Ik heb alleen gehoord van iets in trent van áilien tech'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@passatvw:

Ja,die sleutel heb ik ook,maar dankzij de foto's van jou weet ik eindelijk waar die transponder zit,onder een laag stof,dus niet meer zichtbaar.

Maar zoals ik al eerder heb vermeld,ik laat het lekker origineel doen,weet ik zeker dat ik geen storingen oid kan krijgen met die auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ohw mooi het pakket nummer... dat had ik nodig...

Ik was al die onderdelen bij elkaar aan het zoeken met ETKA / ETOS (ETKA 7 is trouwens uit ;) )

 

205 euro vind ik heel erg mee vallen.

 

Zo'n univerzeel moekiefoekie set kost ook al snel 65 euro (met ramen)

Dan makkelijk 1 a 2 uur uitzoeken hoet het in elkaar moet... dan nog eens alles inbouwen... in 9 van de 10 gevallen moet je met spannings dieven (klemmetjes) aftakkingen maken... heel gepruts dus

M.a.w. volgens mij zit je heel snel aan die 205 euro kwa uurloon.

 

iig :thanks: voor de info :thumb:

VW DEALER HERE I COME.... again :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
117rybr.jpg

 

De mijne komt uit 1998 met een druk en twee zonder druk.

 

Maar wat doet dat kleine zwarte bolletje nu in de sleutel. Als ik deze sleutel dan wil over zetten in een klapvariant, valt dan de sleutel niet uit elkaar rond dat bolletje?

 

Thanks

Bernd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die dient ervoor om de sleutelbaard op zijn plek te huden als ik het goed begrijp.in de link naar cleaned be staat het omschreven hoe je dat moet doen met de "zwarte bolletjes" kopie van de sleutel laten maken omdat dit gedeelte erg zwak is en snel breekt.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die dient ervoor om de sleutelbaard op zijn plek te huden als ik het goed begrijp.in de link naar cleaned be staat het omschreven hoe je dat moet doen met de "zwarte bolletjes" kopie van de sleutel laten maken omdat dit gedeelte erg zwak is en snel breekt.

 

Grtz. Den

 

Dit is de tekst van cleaned...

 

Werkwijze

 

Laat van de originele sleutel een kopie maken als je niet het risico wil lopen de originele te verneuken. LET OP: NIET eentje van Silca, daar zit nl. een stuk rubber rond om hem op een echte autosleutel te doen lijken, maar om dat stukje rubber vast te zetten zit er een gat door de sleutel zelf, en wel nét op de plaats waar je een stuk moet afvijlen, waardoor de sleutel erg zwak wordt en uiteindelijk breekt. Ik heb het voorgehad, dus spreek ik uit ervaring.

 

Er staat ook een foto bij. Linker sleutel is volgens mij het geen hier wordt beschreven als een foute sleutel. Het vierkante plastic gedeelte aan de bovenkant (wat je tussen de vingers houdt) is het geen wat bedoelt wordt, toch?

 

Of zit ik er naast.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden