Ga naar inhoud

Verlichting dashboard luchtroosters


Stevves

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn dealer geeft aan dat de verlichting van de bediening van de luchtroosters bij de laatste types van de 3BG (2004/2005) niet meer voorzien is van verlichting. Mijn vorige passat sedan (3BG uit 2001) had rood verlichte bedieningssymbooltjes , en mijn nieuwe passat 3bg variant , 2004 niet! Ik dacht dat deze gewoon kapot waren of een zekeringetje e.d..

 

Iemand een idee of deze stelling klopt? Vind t wel jammer als dat zo is.. zag er wel 'af' uit!

 

Op onderstaande afbeelding heb ik ze aangegeven.

 

vwpassatluchtknopbediening.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, 'bezuiniging' van VW.

De bedrading is wel aanwezig, dus als je hier verlichting in zou willen is het een kwestie van roosters verwijderen en lampjes plaatsen (iets van rond de 5 euro per stuk bij de dealer).

 

bedrading wel aanwezig? dat meen je niet! :shock: als dat zo is ga ik lampjes halen 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, 'bezuiniging' van VW.

De bedrading is wel aanwezig, dus als je hier verlichting in zou willen is het een kwestie van roosters verwijderen en lampjes plaatsen (iets van rond de 5 euro per stuk bij de dealer).

 

 

Echt waar? hhmmm... Dat kerstboomeffect kan ik wel waarderen! Maarre... zitten er per luchtrooster dan 1 of 2 lampjes in? Zou dat bij elektronicazaakje niet fors goedkoper zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen verlichting (2004)

Buitenste roosters zitten 1 lampje per stuk en het middelste rooster zit er aan beide kanten 1 dus totaal 4 lampjes.

Als je de kap aan de zijkant van je dashboard weghaalt dan zie je de aansluitstekker zitten.

Als je toch zel gaat knutselen kun je er beter LED in solderen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedrading is niet aanwezig, alleen voorbereiding.

Dit houdt in dat achter de dashboardkast (aan bijrijderskant dus) een stekkertje hangt, daar kun je de kabelboom voor de luchtroosterverlichting inklikken. Er is geen bekabeling aanwezig die op de plekken van de lampjes klaarligt ofzo.

 

Toen ik mijn 3B voor een '04 3BG inruilde, heb ik de kabelboom uit mijn 3B gesloopt incl de lampjes, dat heb ik overgebouwd in de 3BG.

Deze kabelboom is dan inderdaad plug & play maar die moet je dus wel hebben nog.

 

Bel even wat sloperijen af, of fabriceer zelf iets..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij brand alleen bij het linker rooster een lampje (bestuurderskant)

Zijn de andere 3 dan stuk? zou er wel mooi zijn als ze het deden :lol:

Maar blauwe lampjes zou ok niet die bij mij is alles rood.

 

 

bij jou zijn de andere 3 stuk.

de linke en de rechte rooster heb je zo eruit gehaald.

maar midden rooster moet je even geduld mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedrading is niet aanwezig, alleen voorbereiding.

Dit houdt in dat achter de dashboardkast (aan bijrijderskant dus) een stekkertje hangt, daar kun je de kabelboom voor de luchtroosterverlichting inklikken. Er is geen bekabeling aanwezig die op de plekken van de lampjes klaarligt ofzo.

 

Toen ik mijn 3B voor een '04 3BG inruilde, heb ik de kabelboom uit mijn 3B gesloopt incl de lampjes, dat heb ik overgebouwd in de 3BG.

Deze kabelboom is dan inderdaad plug & play maar die moet je dus wel hebben nog.

 

Bel even wat sloperijen af, of fabriceer zelf iets..

 

oke, sorry voor de foute informatie dan.

had altijd begrepen dat die kabelboom er in zat, maar het is dus alleen de stekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
klopt, 'bezuiniging' van VW.

De bedrading is wel aanwezig, dus als je hier verlichting in zou willen is het een kwestie van roosters verwijderen en lampjes plaatsen (iets van rond de 5 euro per stuk bij de dealer).

 

Kan iemand daar een VW nummer en evt de aktuele prijs van opsnorren? Van de lampjes en ook van de kabelboom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
hoe krijg je dat roster er nu een beetje netjes uit eigenlijk

heb het voorbeeld van deze site al geprobeerd maar ding zit als een huis

 

http://www.passatplus.de/umbauteile/aus ... roemer.htm

 

en op de blauwe tekst "Ausbauanleitung" klikken

die had ik al gevonden

maar als ik op dat rooster ga hangen , komt ie met geen mogelijk heid los

is er een ander foefje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alberto, jij ook hier?

 

Net op de sloop even geoefend, die roosters gaan er echt moeilijk uit!

 

Beste optie is om het rooster flink naar onderen te drukken, dan komt de bovenkant los, kantel deze, druk het rooster nu omhoog, dan gaat de onderkant ook los. Dan kun je de roosters er zo uittrekken. Je dashboard moet een beetje uit zijn vorm worden gedrukt, dit trekt wel weer bij.

 

Ik heb in totaal 5 roosters zonder gereedschap verwijderd, het is even doorzetten. Twee auto's hadden groene verlichting, vandaar 5 maal...

 

Ik heb nu 3 roosters met rode verlichting, ook meteen de kabel meegenomen natuurlijk, dit weekeinde verlichting in mijn passat van 2005 voor slechts 15 euro!

Link naar reactie
Delen op andere sites

die had ik al gevonden

maar als ik op dat rooster ga hangen , komt ie met geen mogelijk heid los

is er een ander foefje ?

 

Ik heb 2 brede, dikke plamuurmessen gebruikt om het rooster los te krijgen. 1 aan de onderkant in steken en 1 aan de bovenkant. Enkele seconden werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden