Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Nou jongens, durf het amper te vertellen, maar mijn W8 automaat, heeft een W8 handbak maatje gekregen! Zit nog wat werk aan, maar mag in hele korte tijd ook de weg op, dus nummer twee is ook van de partij! Hoe gek kan ik het maken... post-21680-15293564240529_thumb.jpegpost-21680-15293564332611_thumb.jpeg

 

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Used to be Castrol EDGE. Maar na motor wissel ben ik overgestapt op Mobil1 net als @@Mark91. Waarom? Kan er niets slechts over mobil1 vinden, VW nummers en specs kloppen. De EDGE kreeg allemaal nieuwe namen, nummers en specificaties. En toen werd ik wat zenuwachtig. En met een in puin gelopen blok vond ik het tijd voor wat anders. (Geen Castrol vermoeden hoor) Dus of het nou beter is of niet laat ik in het midden.

Welke olie gebruik je @@Flying Dutchman: 5w30 of 5w40?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het maar voldoet aan VW norm 504 en 507. :-)

Dat zijn de nieuwe specs. Psychologisch gezien wil ik graag dat de oude specs (VW 502.00, VW 503.01,) gehanteerd worden.

Deze zouden verwerkt moeten zijn in de nieuwe olie specs. Maar zoals al eerder omschreven ben niet graag meer een proefkonijn. Ze kunnen mijn nog meer vertellen maar ik doe het niet.

Heb vorige week weer en flush en wissel uitgevoerd met frisse Mobil1. Motor loopt zo zijde zacht dat ik niet eens denk aan wat anders te gebruiken. (Till they make me)

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hai,

 

Ben bang dat ik wat assistentie kan gebruiken.

 

Het begon 2 juli jl. na een dagje rommelen onderweg naar huis gaat me MIL branden. Gestopt, ff lezen en de volgende storing komen omhoog maar wel als sporadisch. (17819, 16795 en 17559)

7acb423e2a00755157e18dac71ca0e2b.png6f615ab2a8cc5e18e9e92b3593c1e63e.png16883ab541fa59c4e3e77b2dad00c1b7.png

 

Eerste gedacht was dat ze allemaal met elkaar te maken hadden.

Volgende dag thuis ff onder de kap gekeken en vond ik een los slangetje van het vacuüm gedeelte (secundaire lucht systeem sensor (n112) en EGR’s) en zijn daarvoor bestemde plek vond ik ook.

233d2fb347012f6cab65af557dce17b4.jpg

 

Hiermee dacht ik dat ik het euvel getekkeld had. En de 17559 schreef ik toe aan het feit dat ik verplicht ‘95 moest tanken (heel naïef) omdat ze niks anders hadden en op dampen rijd ze niet. Echter niets bleek minder waar. De meldingen zijn weer terug.

 

Nu lopen de oplossingen en adviezen ver uit een. Ik hoop dus dat iemand met mijn mee wil denken, daar ik sommige dingen vreemd vind. En dus denk dat het niet 1 maar 2 aparte issues zijn ondanks dat ze alle 3 drie over secundaire lucht spreken.

 

17819 en 16795 richten zich op bank 2 (voor de kijker rechts)

17559 bank 1

 

Secundaire lucht systeem heb ik alles laten werken doormiddel van een output test. Hieruit wordt duidelijk dat de sec. Lucht pomp het doet. En de desbetreffende solenoïds valves, relais (n112, n80, j299 v101) klikken open etc. Anders had ik een storing gehad op allebei de banken denk ik maar. (Vacuüm of egr blijft over)

 

De 17559 wijst ook naar lucht inlaat en/of secundaire lucht, het brandstof systeem,lekkage en of druk verlies Bbrandstofpomp ed. Charcoal filter en nog het een en ander. Maar waarom dan alleen bank1? Bank1 zit wel het verste op de ringleiding vanaf de drukregelaar.

 

Tijdens het zoeken vond ik een scheur in de buis vanaf mijn Air intake manifold. Deze loopt door naar de olieafscheider. Als je deze los trekt begint auto te horte en te stoten. ik meen hiervan een “huppeltje wel is gevoelt te hebben voor het stoplicht.

Kan het zijn dat dit het euvel was?

29f0ff7e57985ab4a40a3e9935d71037.jpg16e635b07e30b0885957f8ddb0025eeb.jpg

 

Ik lees veel dingen over gasklephuis schoon maken en resetten LMM vervangen vacuüm slangen echt hel veel. maar ik vind het nogal wat om maar gewoon te gaan schroeven en we zien wel.

 

Ik denk dat ik misschien van het eea een rijdend log moet maken. Maar ik weet niet waarvan en hoe. Wachten tot het lampje gaat branden is ook weer zo wat. En het is de bedoeling dat ze mee gaat op vakantie 10 augustus.

 

PS vandaag met de auto weg geweest geen problemen en melding zijn (nog) niet terug.

 

 

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagje later dan geplant toch nog ff kunnen rommelen vandaag.

 

Inmiddels dus die middelste buis (1) vervangen. Alle foute gewist etc. En dus geprobeerd via VCDS een en ander (rijdend) te loggen. Ik heb geprobeerd mij te richten fuel trim en LMM. Dit is redelijk tot behoorlijk onbekend terrein voor mijn. “So please correct me When wrong”.

 

De “long & Short” Fuel trim zouden bij gelokaliseerd moeten zijn op groep [032] en [033]. 2d7f1e0fffd2e54770e186defd4c2cf0.png

 

Echter wordt het bij mij niet zo mooi omschreven bij vakken (1-4)

En genoemd “Lambda”. Dit komt mogelijk doordat ik een oude Freeware versie gebruik (409-311 oid) Hierdoor weet ik dus niet zeker of dit de cijfers zijn die ik wil weten. Als ik ze als leek bekijk, zou ik zeggen dat ik waardes zie die ik zou moeten zien. Deze zijn vergelijkbaar met video’s op het www.

 

Kan iemand (volgens mij niet w8 specifiek) aan mijn eerste log al wat zien, ontkrachten of bevestigen.

 

PS log is een beetje een zooitje. Rijden en laptoppe niet me sterkste kant blijkbaar. Maar ik maak graag een nieuwe.

 

b628a649fd9372c4c224de54f39eed55.pngac8e0b9f90bc52836484a29def1ed427.png227aa339781cbfcfa13e7f74e8f173ae.png

 

Ik krijg file(s) van VCDS zelf niet geupped.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LMM lijkt mij wel goed. Even kijken wat de professionals er van zeggen.

80% van het vermogen geeft idd om en nabij die cijfers. Maar zou dan wel op 6500 toeren moeten geloof ik. Das nog niet gelukt. Zowel in 2 als in 3 op 6500 toeren is een potentieel rijbewijs risico. Uiteindelijk was het gelukt op de A5. Stond log uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de fuel-trims mogen tussen de -10 en +10 liggen alvorens er mogelijk een fout opgeslagen gaat worden.

Elke keer als je foutcodes wist dan staat de trim weer op 0 en moet je opnieuw een tijdje gaan rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de fuel-trims mogen tussen de -10 en +10 liggen alvorens er mogelijk een fout opgeslagen gaat worden.

Elke keer als je foutcodes wist dan staat de trim weer op 0 en moet je opnieuw een tijdje gaan rijden.

Dus om de fouten weer te geven moeten ze langer/vaker worden waargenomen door ecu? Of zijn deze dan “acceptabel waardes” in short term en zullen niet worden weg geschreven als fout?

Ik heb nog niets gewist sinds vervangen van de buis op het manifold. Maar ik wil eigenlijk niet wachten tot hij me wat zegt. Ik wil graag zelf kijken of de waardes op dit moment Goed of slecht zijn. Ik had iets gezien dat een “short term” van + of - 3% goed zou moeten zijn. En als short niet goed is, dit terug moet kunnen zien in me “long term” fuel trim, maar in long term zie ik niets geks.

 

Als ik nu bij mijn logs kijk zie ik toch vaak een overschrijding van die short term +/-3% en soms hoger dan 10.

Betekend dit dat het probleem nog niet opgelost is en ik kan wachten op een nieuwe melding?

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Vandaag de w8 apk laten doen. Zoals ik al wist heeft mijne ook last van lamba ellende. Nu heb ik in het doorlezen van dit topic aantal mensen gehoord over uit programmeren van de achterste sondes. Ff n vraagje daarover. Hoe weet de ecu na het uit programmeren hoeveel peut te injecteren? Standaard tabel of???? En waar zou ik dit in zuid holland of flak daarbij kunnen doen?

aangepast door Rosse_W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Toevallig heb ik Passat w8 gekocht die van een van de leden hier geweest is

Ik zie dat er al een tijdje niemand meer actief is mbt Passat w8

heb er eentje die wat ellende heeft met tankmeter die niet functioneert

&

warme start gaat niet altijd even lekker( slaat door ) 

 

C153FDF5-536A-4513-AEDC-A4E3E7CEE0EC.jpeg

7778C92F-287F-4781-9EBC-4E43F80FF6B8.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 18-6-2018 at 23:14, passat 1989 said:

Nou jongens, durf het amper te vertellen, maar mijn W8 automaat, heeft een W8 handbak maatje gekregen! Zit nog wat werk aan, maar mag in hele korte tijd ook de weg op, dus nummer twee is ook van de partij! Hoe gek kan ik het maken... post-21680-15293564240529_thumb.jpegpost-21680-15293564332611_thumb.jpeg

 

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Dit issie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Die tankmeter kan je eens kijken bij het reservewiel ligt een module... die lag bij mij in een bak water waardoor de tankmeter het niet meer deed. Als je er een tijdje mee blijft doorrijden start de auto sowiezo niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Mijn handbak heeft zin in nieuwe koppelings setje en 2e massa vliegwiel. Nu is de ellende dat het 2e massa vliegwiel in europa nergens meer te krijgen. Amerika ligt nog het ea.

Weet iemand hier in eu nog wat te liggen. En zijn er misschien sets zonder 2e massa vliegwiel. Massief vliegwiel met veren in de platen?


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden