Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Ik vervang het filter altijd en maak ook de aanwezige vuilmagneten schoon.. dat doet een powerflush ook niet.

Ik kan natuurlijk niet voor alle garage bedrijven spreken....

Maar bij Autobedrijf v.Essen in De Lier, waar mijn S ge-flushed is word dat natuurlijk ook gedaan. Dat hoort bij de flush beurt.

Nieuw filter, magneten schoonmaken, nieuwe pakkingen/ringen en (in mijn geval) 10 ltr. verse transmissie olie.

Ik heb de oude olie (écht zwart) en de oude filters nog gezien. Die liet men me eerst zien voordat ik de rekening moest voldoen.

Was niet écht goedkoop (ca.€ 700,=), maar is me iedere cent waard geweest. Het schakel-gedrag van de auto is compleet getransformeerd.

Één van de monteurs daar vertelde me dat zij begonnen waren met power-flushen omdat hun veel US Pick-ups importeren en deze als eerste een goede onderhoudsbeurt krijgen én de bakken ge-flushed worden. Zij hebben daar heel veel goede ervaring mee. De verwachte levensduur word aanzienlijk verlengt door regelmatig (eens in de 60-100.000kms.) te flushen in hun ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb danwel geen nieuwe filter gekregen en ook zijn de magneten niet gereinigd maar heb 300,- betaald en geen 700,- en ook mijn automaat schakelt weer als nieuw.. Het is maar net wat je ervoor over hebt hé.. Er is nog meer in de planning voor de W8 en kan dat geld goed gebruiken:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Zo de W8 is verkocht☺☺

Maar het leuke is dat deze in de familie blijft

Mijn zoon gaat er mee rijden, mag hij er verder van gaan genieten

Ik zie alleen voordelen!

Zo mag pap, zo nu en dan, toch nog even aan de 8 sleutelen en kan je zoon de schakelbare uitlaat voor z'n "eigen" auto maken.

 

Verstuurd vanaf mijn HP Slate7 Extreme met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je .

 

Mij is verteld dat t aan mijn accu kan liggen dat mijn bak in noodloop gaat..

Als ik mijn auto start, krijgt de computer van de bak te weinig stroom. Te kleine puls zeg maar, waardoor die in noodloop gaat..

Maar als ik m uit doe en daarna weer start is t goed..

 

Zou t aan mijn accu kunnen liggen? Er ligt nu eentje van een diesel in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt dus niet aan de accu.. vanavond nieuwe accu geprobeerd, nog steeds storing bij starten.. laat ik m ff warm lopen en daarna uit en aan, is de storing weg..

dat zei ik toch ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Door veel te weinig gebruik raakt nu al 2jaar op rij, net voor de APK, mijn accu leeg.  :blink1:

 

Dus gedurende afgelopen week in Bremerhaven gewerkt te hebben, kreeg ik van de vrouw weer te horen dat ie niet wilde starten. Grmpfff.....

Vorig jaar was eerste week februari.

 

Dus net eerst maar eens m'n maat weer aan de gang gemaakt met de startaccu die ik altijd geladen in de schuur paraat heb. Tik, en lopen natuurlijk.

Ook meteen een kabeltje +/- op de parawan gemaakt en aan de polen verbonden (met 30A zekeringertussen) zodat ik altijd m'n W8 aan de lader kan hangen van buitenaf. Vorig jaar heeft ie me gefopt door zo ver leeg te raken dat de CV het niet meer deed. En m'n achterklepslotje zit muurvast, dus ik kon er niet in. Dat is dus nu verleden tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschillende aders, alleen moet ik er gewoon vaker in rijden. Dat scheelt ook genoeg.

 

Effe een vraagje; weten jullie of de sigarettenaansteker achterin (tussen de voorstoelen) continu spanning heeft of gaat die via het contact?

Alle 12v punten continue

Bij mij 4x (voor midden en koffer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi. Thanks!
Heb een tijdje geleden een solarpaneeltje ter grootte van een A4tje gekocht wat nu op de aansteker aangesloten is. Ding zit tegen de achterste zijruit geplakt met zuignappen.
Als het alarm heel weinig afneemt, is er ook maar heel weinig voor nodig om het weer aan te vullen is mijn logica.

 

 

Edit;

Mijn W8 staat 'aan de overkant' geparkeerd en daar heb ik geen 220V beschikbaar. Daar kan ik wel komen met een verlengnoer, maar dat word dan door verkeer helemaal aan baklappen gereden natuurlijk.

Ik ga eens de spanning in de gaten houden de komende tijd want ik heb nu een meetpuntje waar ik bij kan zonder de auto te hoeven openen. Kwestie van een multi meter op m'n stekkertje en meten.

aangepast door Redeemer1972
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Zat net even te rommelen met m'n kenteken check app, en toen zag ik dat mijn 'ex', tegen de verwachting in, gewoon in Nederland is gebleven. Er is dus een Nederlander welke nu een mooie, donkerblauwe, W8 sedan rijd. Het valt me een beetje tegen dat deze persoon zich nog niet hier gemeld heeft..
 

aangepast door DenV5Passat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag hem een tijd terug op mp staan, volgens mij zelfd nog met forum sticker op de achterruit, stond specifiek in de advertentie dat het eeb auto betrof van een forumlid/liefhebber.

 

Momenteel staat er ook steeds 1 te koop op facebook, ook met hetzelfde interieur wat jij had en nog de oem mdf erin. Maar weet niet zeker of het jouw ouwe is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Eindelijk even aan de W8 kunnen sleutelen zojuist.

Ding bonkte sinds het monteren van de BC-Racing schroefset. Wat blijkt, bandijzer onder het wiel, beetje wippen; rechtsachter is de schokdemper verrot.  :neutral:

 

Spul zit er een jaar onder, dus ik zal eens een mailtje wagen richting BC of ze open staan om die dingen eens vrijblijvend te bekijken. Ik heb er misschien 3000Km mee gereden, en vanaf het begin was het al bonken achter.

Dus net de originele poten er in recordtijd onder gesleuteld; muisstil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden