Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Mij te duur in onderhoud zo'n W8chtig ding geval apparaat. :)

 

Kan zijn, maar de glimlach op je gezicht, als je die acht mannen aanslingert 's morgens, is niet in geld uit te drukken !

Om nog maar te zwijgen als je de zoveelste "3-delig-grijs-meneer-in-zn-buttpluginhybride" bij het stoplicht volledig zoek rijd.

Dat gaat --NOOIT-- vervelen ! :mrgreen:  :twisted:

aangepast door DenV5Passat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn, maar de glimlach op je gezicht, als je die acht mannen aanslingert 's morgens, is niet in geld uit te drukken !

Om nog maar te zwijgen als je de zoveelste "3-delig-grijs-meneer-in-zn-buttpluginhybride" bij het stoplicht volledig zoek rijd.

Dat gaat --NOOIT-- vervelen ! :mrgreen::twisted:

Wat hij zij!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Nou mannen, de S6 is nu 4 weken in bezit, en ondanks dat ik mijn W8 moet missen is dit toch ook wel een heule fijne auto.

 

IMG-20160526-WA0026_zpsxyot0k63.jpg

 

IMG-20160526-WA0021%201_zpsm0teh3hs.jpg

 

IMG-20160526-WA0007%201_zpsgpm9bnw9.jpg

 

IMG-20160526-WA0025_zpsseuoijox.jpg

 

IMG-20160526-WA0010%201_zpshv9eizfe.jpg

 

Ben ook al een beetje bezig geweest. Ze moest uitgelijnd worden, dus dat heb ik direct laten doen. Verder vond ik dat de bak wat 'hakkerig' schakelde als ze nog niet op temperatuur was, dus een afspraak gemaakt voor een 'powerflush'. behandeling. In afwachting van de afspraak, leek het wel of ze het 'voelde' ze ging steeds beroerder schakelen en soms het idee of de bak slipte. Ik begon me serieus zorgen te maken of de bak wel helemaal goed was.

De powerflush behandeling (incl. nieuw filter natuurlijk) heeft uitkomst geboden. Ze schakelt weer als als een nieuwe ! Serieus een andere auto terug gekregen. Check !

 

Toen de chroom lijsten om de zijruiten aangepakt. Deze leken wel door Japanse zure regen verziekt te zijn. het leek net of er kalk van het regenwater in het chroom ingevreten zat. Bij de bestuurders deur, waar men de deur vaak pakte om dicht te gooien waarschijnlijk, was het chroom wel netjes schoon dus het bewijs was voor mij geleverd dat het er op lag en niet echt ingevreten zat.

 

IMG-20160614-WA0003_zps3bvgvp1e.jpg

 

Meguiars metal polish, een polijst tol en een beetje zweet en tijd loste dit op !

 

IMG-20160614-WA0004_zpshbjninqy.jpg

 

Nu is de radio/navigatie unit aan de beurt. De Japanse RNS-JP3 unit die in m'n auto zit, is niet om te bouwen naar Europees, dus ze gaat verdwijnen. Mijn Japans is een beetje roestig, dus ik weet niet wat ze van me vraagt, weg ermee !

 

IMAG0688%202_zps66z9t3fm.jpg
IMAG0694%202_zpsrq1pza05.jpg

 

Het word deze unit van Kenwood:

image_DDX5016BT_1_600x600.jpg

 

Met BT carkit, streaming Audio en Mirror screen. Hiermee kan je met een HDMI-> micro USB kabel je telefoon scherm overnemen en via de radio unit bedienen.

Deze is onderweg uit Duitsland waar hij ongeveer een €100/120,= goedkoper was als waar de voordeligste aanbieder hem hier in Nederland voor aanbood. (Ik blijf tóch een gierige Hollander hé...  :wink: )

 

Zo ver de update op de S6.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou voor je Japans.... Google translate weet er wel raad mee. ;)

 

Verstuurd vanaf mijn OnePlus2 ;)

Google translatie kan mijn display niet lezen...

En onder het rijden de Japanse kriebels over tikken....uuuhhh.. slecht plan baas... dan crashen we... en daar word niemand vrolijk van..... ????

 

Verstuurd vanaf mijn HP Slate7 Extreme met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo,


 


Aangezien geen reacties op mijn topic in Technisch, bij deze maar ff hier in gezet:


 


Ik heb sinds kort een Passat W8. De auto heeft de volgende problemen; Motormanagementlampje brandt; VAGCOM melding P0599 (cruise control circuit high).. Na wat googelen blijkt het Thermostat Heater Control te zijn? Ik ben gisteren voor m'n werk naar Duitsland geweest en op de snelweg met hoge snelheid gaf de temperatuurmeter 110 graden aan (net niet in rood) maar dit is wel te hoog, zou 90 moeten zijn, zal ermee te maken hebben.. Is het erg om zo door te rijden? Moet ik de thermostaat laten vervangen?


 


Verder heb ik een probleem met de stuurbekrachtiging, de pomp begint erg veel lawaai te maken als de motor warm is, zowel bij sturen als bij niet sturen.. Nu las ik iets over de aanzuigleiding tussen het reservoir en de pomp, deze zou van binnen verstopt kunnen raken door loslatende voering, de pomp zuigt dan lucht aan en dat maakt geluid, de pomp smeert dan minder en is natuurlijk niet goed, is het heel erg om mee door te rijden? Ik heb de slang bekeken maar ziet er van de buitenkant goed uit. Als ik de dop van het reservoir haal dan zie ik de olie koken! 


 


Verder werkt mijn benzinemeter niet. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? De P0599 melding kan ook te maken hebben met de fan, een massaprobleem? Kan het zijn dat de stuurbekrachtigingsolie niet gekoeld wordt door dit probleem?


 


Verder brand melding "check brakepads" in display, dit display vertoond ook kuren, is slecht leesbaar..


 


Iemand tips? Heeft het met elkaar te maken of zijn het losse problemen? Thermostaat/koeling en stuurbekrachtiging/koeling?


 


Alle tips zijn welkom! Ook tips m.b.t. W8 experts/monteurs in de regio Groningen..


 


Markii


Link naar reactie
Delen op andere sites

@@BARRY_TDI: Geen idee, beetje meer kan misschien? Lol.. Nee, ik heb de auto net en wil 'm graag snel klaar maar wil niet de hoofdprijs betalen.. Ik kan zelf ook het e.e.a. en m'n broertje is beun de beunhaas.. Hij heeft een brug en gereedschap.. Maar hij heeft het momenteel heel druk en denk erover na om de auto naar de garage te brengen.. Ik wil graag z.s.m. van de W8 genieten en dat lukt nu niet echt aangezien ik gek wordt van dat lawaai uit de stuurpomp en het lampje dat brandt in m'n dashboard.. Wil even weten of ik nog lang door kan rijden zonder wat te beschadigen od dat ik 'm beter direct kan laten maken.. Zodoende idd een beetje ongeduldig :P

 

De auto rijdt en schakelt verder fantastisch!

 

@@dieseltje: Je hebt helemaal gelijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft je tankmeter kijk eens onder je reservewiel, piepschuim weghalen en dan zit een module voor je benzinepomp, grote kans dat die in het water zwemt dat was bij mij wel zo ik kwam erachter toen de auto niet meer rijden wou, had ook een tijdje geen tankmeter voor die tijd.

 

Wat betreft snel klaar en niet de hoofdprijs willen betalen heb je geen goede keus gemaakt om een w8 aan te schaffen.

 

Ik zou zeggen leest dit topic w8 ditjes en datjes vanaf pagina 1 en trek je conclusie...

 

Groet Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hitte problemen zijn lastig veel mogelijkheden! Als ik ff tijd heb kijk ik voor je! Vaak zijn het sensoren en/of het stuergerat! Of idd thermostaat zelf! Vin wil ook voorkomen maar dat kun je testen! Om te beginnen door te kijken of hij draaid bij warmte! Let wel op: meen iets gelezen of gehoord te hebben dat de fan voor airco ook inzet bij detecteren van koelings problemen! Dus deze niet verwarren met je koel vin voor de motor

 

Als ik ff tijd vind zal ik je ff wat documentatie sturen hoe de auto in elkaar zit! Waar de nummers voor staan en welk onderdeel dat dan is!

 

Rij niet te veel met te warme motor! Vinden ze niet fijn!

 

Vet tot aan je ellebogen man, maak je borst maar nat! ;)

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@dieseltje: Bedankt voor de tip! Ik heb dit topic helemaal doorgelezen voordat ik de W8 kocht, ik weet waar ik aan begin. Vooral het probleem met de kettingspanners (distributie) en de automaat problemen heb ik meegenomen in m'n zoektocht.. Bij aankoop er goed opgelet (koude start ed).. Dit zit volgens mij allemaal wel goed.. En ja, ik weet dat een W8 duur is in onderhoud maar met "niet de hoofdprijs betalen" bedoel ik dat sommige garages dingen repareren en vervangen die niet nodig zijn, dat wil ik voorkomen.

 

@@Flying Dutchman: Alvast bedankt!

aangepast door Markii
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@dieseltje: Bedankt voor de tip! Ik heb dit topic helemaal doorgelezen voordat ik de W8 kocht, ik weet waar ik aan begin. Vooral het probleem met de kettingspanners (distributie) en de automaat problemen heb ik meegenomen in m'n zoektocht.. Bij aankoop er goed opgelet (koude start ed).. Dit zit volgens mij allemaal wel goed.. En ja, ik weet dat een W8 duur is in onderhoud maar met "niet de hoofdprijs betalen" bedoel ik dat sommige garages dingen repareren en vervangen die niet nodig zijn, dat wil ik voorkomen.

 

@@Flying Dutchman: Alvast bedankt!

Duur? Een beetje. Maar het probleem is dat veel garages simpelweg niet uit de voeten kunnen met de W8. Ze weten gewoon niet hoe het zit en de (paar beter gemotiveerde) monteurs schrikken van de horror verhalen over de W8 motor als ze zich verdiepen via het internet. Al-met-al een speciale auto in positieve, maar ook zéker in negatieve zin. Gelukkig zijn er hier op dit forum heel wat mensen met degelijke kennis van de W8. Dus gaat, ook met jouw M8tige W8 heus goed komen. Ik lees het enthousiasme over je auto in je verhalen, en dat is alvast stap één.

 

Verstuurd vanaf mijn HP Slate7 Extreme met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden