Ga naar inhoud

Kentekenplaatverlichting 3C uitbouwen


Mocca CB

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb vandaag mijn setje nieuw aangeschafte LED kentekenplaatverlichtingen binnen gekregen. Dus met volle moed zou ik die vanavond ff inbouwen en de pics van het resultaat hier posten. Echter ik krijg de originele behuizingen er niet uit. Het glaasje, lampje en de afdichtrubber (na ff pielen) kon ik wel verwijderen, maar dan zit de originele behuizing er nog!

 

Weet iemand hoe ik deze originele behuizingen eruit kan halen, zodat ik mijn nieuwe set in kan bouwen? Moet ik hier vanaf de binnenzijde bij, oftewel moet de binnenbekleding van de achterklep er dan compleet uit?

 

Thanks voor alle tips alvast!!

 

P.S. dit is ongeveer de set die ik heb gekocht... alleen mijn set is voorzien van originele stekkers.

3432316138663432.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kentekenplaatverlichting -X- uit- en inbouwen (Variant)

 

Uitbouwen:

– Contact en alle elektrische verbruikers uitschakelen en startknop in stand 0 (aanslag) losklikken.

 

– Bevestigingsbouten -1- uit kentekenplaatverlichting -X--2- draaien.

– Transparant kapje met lampje voorzichtig uit de bumper verwijderen.

 

Kentekenplaatverlichting -X-: Soffitte 12 V, 5 W

 

Inbouwen:

Het inbouwen gebeurt in omgekeerde volgorde. Let daarbij op het volgende:

Let er bij het inbouwen op dat de contacten van de fittingplaat en in het lamphuis schoon zijn.

post-5260-1423823762,785_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de info... maar dit is helaas alleen bedoeld om de lampjes eruit te halen. Om mijn LED behuizingen in te bouwen, moet ik de gehele originele behzuizing verwijderen. Die komt helaas niet los als de schroefjes eruit zijn en het glaasje verwijderd is.

 

Hoop dat iemand me nog ff met die stap verder kan helpen...

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de info... maar dit is helaas alleen bedoeld om de lampjes eruit te halen. Om mijn LED behuizingen in te bouwen, moet ik de gehele originele behzuizing verwijderen. Die komt helaas niet los als de schroefjes eruit zijn en het glaasje verwijderd is.

 

Hoop dat iemand me nog ff met die stap verder kan helpen...

 

Alvast bedankt

 

ik wil deze ook veranderen, maar bij mij zitten er zelfs geen schroefjes?

 

krijg dus zelfs mijn lampjes er niet uit :(

 

enig idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitbouwen

– In de handgrepen van de bekleding bouten -1- en -3- eruit draaien (1,5 Nm).

– Afdekking uit de bekleding verwijderen en beide bouten -2- eruit draaien (1,5 Nm).

– Bekleding -4- met demontagetang -3392- uit de montagegaten in de klep losmaken.

– Zijbekleding -4- uit de montagegaten in de bekleding van ruitframe -5- losmaken.

– Bij wagens met elektrische bediende achterklep de kabelstreng van schakelaar -6- losmaken.

post-5260-1423823770,5502_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een mooi mod opzich, maar is toch niet bevorderlijk je nummerplaat nog meer zichtbaar maken??

Heb je alleen maar een grotere kans om geflitst te worden, het komt naar mijn weten nog heel regelmatig voor dat de nummerplaat niet goed leesbaar is door vuil e.d., maar met zon mooie led daarop wordt alles natuurlijk veel zichtbaarder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hmm... vanavond het binnenpaneel van de klep verwijderd... dat was goed te doen. Toen had ik goede hoop toen ik naast de kentekenplaatverlichting moertjes zag zitten, dus die direct los gehaald..... maar wat bleek toen: Mijn kentekenplaatverlichting + kofferklepopener zitten in 1 vast paneel verwerkt, waardoor je de units niet kunt vervangen!

:(:(:(

 

Oftewel deze set gaat binnenkort op M'plaats en ik zal wel ff een paar losse LED lampjes gaan halen....

 

Tja op het doosje staat ook passend voor A3, A4 en Passat R36... tja kom ik aan met mijn dieseltje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb led lampjes erin zitten via de link van Tom aka darkmen

 

DSCN1335.JPG

 

gewoon plug and play zonder can-bus foutmeldingen en dergelijk. geven een pak licht en is niet ze gelig maar wit/blauw

heb ze der nu al een poos in zitten en werken feilloos

gewoon inpluggen zoals een gewoon lampje, zonder de achterklep deels te moeten demonteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je mij die link nog eens willen plaatsen?

 

no prob

17_0.jpg

 

als je de lampjes online besteld dan niet vergeten aan te klikken dat je er moeten hebben met "Checkwiderstände"

http://www.hypercolor.de/products/Kennzeichenlicht/2er-Set-LED-Kennzeichen-Soffitten.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks....

 

Maar je bent dus zelfs voor kentekenplaatlampjes een Canbus ondersteuningsweerstand nodig?

Ik heb laatst al mijn interieurlampjes vervangen, die werken allemaal wel gewoon met normale SMD's.

 

jep ,op de kentekenplaatverlichting zit ook lampdefectdetectie en aangezien de ledlichtjes weinig stroom verbruiken denkt het systeem dat de lamp defect is. daarom steken ze er een checkweerstand bij. maar die moet jij niet bijplaatsten hoor zit allemaal mooi in het lampje voorgesoldeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hoi

 

Dan heb je waarschijnlijk lampjes gekocht zonder canbus weerstand. Dan werkt inderdaad 1 lampje in combi met een normal halogeen lampje, maar beide inderdaad niet. Dan krijgt het canbus circuit geen puls terug en schakelt ie de lampjes uit en krijg je een melding in het dashboard.

 

De gekochte lampjes dus even inruilen voor goede met canbus weerstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden