bm-er Geplaatst 11 oktober, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2009 De volgende Passat-opties zijn gewijzigd en zijn beschikbaar vanaf productieweek 45 van 2009. - Kleur: Cobald Blue Pareleffect - kleur: Maritiemblau + Motor: 2.0 TDI BlueMotion Technology, 103kW + Motor: 2.0 TDI 4Motion met DSG, 125kW - Motor: 2.0 TSI met Tiptronic, 147kW + Motor: 2.0 TSI met DSG, 147kW + Motor: 1.4 TSI 90kW nu EU5 + Motor: 1.4 TSI 90kW BlueMotion Technology met DSG: vanaf nu met vrijloop + Nieuwe Climatronic bedieningseenheid uit de Passat CC + Optie: Media-In met iPod-Adapterkabel + Nieuwe functies voor de RNS510 (Spraakbesturing, Verkeersbordweergave, Foto's van speciale bestemmingen) - Model vervalt: "R-Line Edition" + Model: "R-Line Edition" Plus" Eindelijk eens een uitbreiding van het 4-motion programma met de sterkste diesel van 170pk, het werd een keer tijd! De 4-motion reeks kwam er tot nu toe met slechts 2 motoren (140pk diesel en 150pk benzine, allebei ook nog eens zonder DSG, maar met de klassieke 6-traps automaat) maar bekaaid vanaf. Ook goed om te zien dat de DSG meer en meer ingezet gaat worden. Ook de fijne 2.0 TSI van 200pk is nu met die bak leverbaar. Ook de nieuwe opties voor de RNS510 zijn leuk. Toch goed om te zien dat er nog volop ontwikkeling in de RNS510 zit, wie weet waar dat allemaal nog eens gaat eindigen? De nieuwe climatronic bedieningseenheid doet dan eindelijk zijn intrede in de Passat, of dit een vooruitgang is of niet daar verschillen de meningen over. Bron: http://www.motor-talk.de/forum/aenderun ... st21851352 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oele Geplaatst 11 oktober, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2009 Leuk die 125 kW tdi DSG 4m, maar wat moet dat dan wel niet kosten? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dominion Geplaatst 12 oktober, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2009 Zou het een update zijn op de RNS510 die je zelf zou kunnen bijwerken? zou heel mooi zijn 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HRomTDI Geplaatst 13 oktober, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2009 wat is nog mis is de invoering van de 1.6 TDI Bluemotion. De enige TDI met 20% bijtelling. Deze is leverbaar in de Trendline met speciaal aerodynamica pakket (R-line spoilers rondom). Verder zijn er veel opties leverbaar in tegenstelling tot eerdere berichten. Zie voor meer informatie het topic over 1.6 TDI Bluemotion II. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hutspot Geplaatst 13 oktober, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2009 Zou het een update zijn op de RNS510 die je zelf zou kunnen bijwerken? zou heel mooi zijn Zie het topic over firmware 2664. Als je die toepast, heb je de meeste wijzigingen. Voor de spraaksturing zul je de bedrading van de microfoon moeten veranderen en een aanpassing in vag-com moeten uitvoeren. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hanspuch Geplaatst 26 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 december, 2009 Ben ik blij mee. Ik heb medio november mijn nieuwe VW Passat Variant 1.4 Buemotion DSG-7 mogen bestellen. Met Style en ExecutivePlus pakket Spraak etc in de RN510 komt er dus ook in. Wat betekent de vrijloop ? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hanspuch Geplaatst 26 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 december, 2009 Nog een P.S. Dan ben ik waarschijnlijk ook definitief af van dat oeverloze geplop uit de airco blaas motoren. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatSportline Geplaatst 1 januari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2010 ik vindt het echt jammer dat er geen 6 cilinder uitvoering komt, bijv 2.5 of een 3.0 liter moter.. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HRomTDI Geplaatst 1 januari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2010 wat is nog mis is de invoering van de 1.6 TDI Bluemotion. De enige TDI met 20% bijtelling.Deze is leverbaar in de Trendline met speciaal aerodynamica pakket (R-line spoilers rondom). Verder zijn er veel opties leverbaar in tegenstelling tot eerdere berichten. Zie voor meer informatie het topic over 1.6 TDI Bluemotion II. Nu ook leverbaar met Comfort-pakket: - comfortline stoelen: elktrisch verstelbaar en lendesteunen - elektrische ramen achter - climatronic - licht en zicht pakket (licht- en regensensor, dimmende binnenspiegel) dit alles voor € 1.300 Hierbij wordt ook de comfortline bekleding en dashboard kleuren geleverd waaronder Latte Machiato. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Edjep Geplaatst 17 januari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2010 Ik heb nu eindelijk ook mijn dsg bakkie, maar Wat betekent de vrijloop ? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hanspuch Geplaatst 13 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2010 Sinds 2 weken heb ik nu mijn nieuwe ComfortLine Variant 1.4 TSI BlueMotion DSG-7. De vrijloop treedt in, als je het gas loslaat. Dit is ook te zien in het computerdisplay, welke tijdens het rijden rechtsbovenin met een D en een cijfer aangeeft, welke versnelling is ingeschakeld. Bij gas los verdwijnt het cijfer en is de vrijloop van toepassing. De vrijloop is in feite een automatisch in de neutrale (o) stand van de versnelling zetten. Als je er aan gewend bent, kun je hier prima van gebruik maken. Bijvoorbeeld, als je een afrit van de snelweg hebt en aan het eind het verkeerslicht op rood staat. Normaal was het zo, dat bij gas loslaten op de motor wordt afgeremd. In de vrijloop kun je heel lang uitrijden en dat spaart extra brandstof. Echter als je liever op de motor zou willen afremmen, werkt de vrijloop in je nadeel. Je moet dan meteen even de rem aantippen wen dan blijft de DSG bak wel in de versnelling staan en rem je af op de motor. Afremmen op de motor brengt het brandstofverbruik op dat moment naar nul en in de vrijloop zit je rond de 1 l per 100 Km. Ik heb ook de bijtelling eens uitgerekend en dat is dikke pret. De vorige Passat Variant Comfortline 1.9 TDI met toeters en bellen had een cataloguswaarde van ruim EUR 38.300,00. De huidige zelfde Passat met 1.4 TSI Bluemotion DSG met Executive Plus en Dynamic pakket (de laatste met enige restricties vanwege Bluemotion) komt net boven de EUR 37.000,00! Die pakketten maken de wagen lekker af en dan is de bijtelling ook nog eens volgens het 20% tarief! Lekker comfortabel en ruim rijden voor behoorlijk minder! De motor trekt aardig, maar ik ben nog aan het inrijden en met veel sneeuw en ijs geef je nog niet echt veel gas. De wagen bevalt prima. De DSG bak is heerlijk en de motor is uiterst stil. Je kunt de bak met de flippers bedienen, maar dat is eigenlijk niet nodig. 7 versnellingen op- en afschakelen vraagt ook weer aandacht. Het start / stop systeem vergt wel gewenning. Met name in de file kun je dat beter uitzetten. Zodra je gestopt bent, slaat de motor af en vaak moet je na een paar seconden weeer verder sukkelen. Het uit de Passat CC overgenomen airco systeem bevalt goed, doch de temperatuurregelknoppen vind ik minder. Echter dit systeem werkt zonder bijgeluiden en dat is erg prettig. Het instrumentarium is beter afleesbaar dan de vorige - helder wit is beter dan het vage blauw - rode. Het RN510 systeem is heerlijk. De hele wegen DVD staat nu op de harde schijf en ik heb al mijn oude platen omgezet naar MP3 en die staan er ook al bij. Werkt prima. Een verademing ten opzichte van de vorige GPS in een zeer klein en slecht verlicht schermpje in een VDO Dayton radio. Nadelen Ik zou de Dynamic optie niet meer nemen. De lagere sportvering maakt de wagen minder comfortabel. Vooral op de verkeersdrempels is het nu geen pretje meer. De velgen zijn wel erg mooi. De Dynamic optie in combinatie met Bluemotion 1.4 TSI is uitgekleed. Ik heb nu geen stalen reservewiel - dat is met de Dynamic optie niet mogelijk. Dit moet nog worden opgelost - veel lekke banden zijn met de gewone hulpmiddelen niet te repareren. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bucky Geplaatst 14 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2010 mooie reportage heb je daar geeschreven. Ik vraag me wel iets af. Wat zou nu het voordeligste zijn. Een handgeschakelde Blue motion in Diesel of de DSG geschakelde benzine ? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hanspuch Geplaatst 21 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 Hi Bucky, dat hangt af van je situatie. In mijn geval betreft het een leasewagen. Daar ik altijd al de zuinigste rijder van het bedrijf was met 1:20 in de zomer gemiddeld met de 1.9 TDI, was de baas akkoord met het gaan berijden van een 1.4 TSI Bluemotion. Recent is de ficale waarde aan mij doorgegeven door de dealer en dat is een mooie waarde. Die is iets boven de € 37.000,00, terwijl de vorige 1.9 TDI iets boven de €38.000,00 viel. Mijn huidige heeft Executive Plus en Synamic pakketten (Excl. Styling deel - dat mag niet van VW op een Bluemotion) en ook nog de chromen dakreling. Daar de Bluemotion een DSG7 heeft en ook nog eens 20% bijtelling heeft, komt dit voor mij persoonlijk heel gunstig uit (bijtelling versus extra comfort). Als ik een diesel met DSG had gewild met dezelfde opties, kwam ik rond de € 42.000,00 uit. Als je echter de brandstof zelf moet betalen, komt er een ander verhaal. Met de nieuwe 1.6 TDI kunt je met een voorzichtige voet makkelijk in de zomer 1:21 halen. Neem daarbij de dieselprijs. Mijn 1.4 TSI komt nu in de winter tijdens de eerste 3000 Km op een 1:15 - vooralsnog niet beter. Neem hierbij de Euro loodvrij benzine prijs. Ik reken er echter op, dat dit verbruik aanzielijk beter wordt, als er 10.000 Km op de teller gaat staan en de buitentemperatuur hoger wordt. De 1.4 TSI heeft zijn 20% bijtelling verdiend door toepassing van de DSG bak. Met een gewone handbak valt hij gewoon in de 25% klasse. Echter de 1.6 TDI heeft helaas geen optie, om met een DSG geleverd te kunnen worden. Jammer. Mijn vorige 1.9 TDI had een handbak en die was prima met een fijne lichte koppeling. Echter met zo'n 40.000 KM per jaar en behoorlijk wat filewerk ben ik zeer blij met de DSG. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Edjep Geplaatst 21 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 Ben er nu ook achter wat die vrijloop betekend. In de S-stand heeft de DSG bak geen vrijloop. Dit is ook wel eens makkelijk. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HRomTDI Geplaatst 23 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2010 wat is nog mis is de invoering van de 1.6 TDI Bluemotion. De enige TDI met 20% bijtelling.Deze is leverbaar in de Trendline met speciaal aerodynamica pakket (R-line spoilers rondom). Verder zijn er veel opties leverbaar in tegenstelling tot eerdere berichten. Zie voor meer informatie het topic over 1.6 TDI Bluemotion II. Nu ook leverbaar met Comfort-pakket: - comfortline stoelen: elktrisch verstelbaar en lendesteunen - elektrische ramen achter - climatronic - licht en zicht pakket (licht- en regensensor, dimmende binnenspiegel) dit alles voor € 1.300 Hierbij wordt ook de comfortline bekleding en dashboard kleuren geleverd waaronder Latte Machiato. Bij nader inzien is PON er achter gekomen dat je toch niet het comfortline interieur krijgt. Wel de velourse bekleding, maar alleen in zwart of grijs. Dashboard is dan met Dark Rodium inleg conform Trendline. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.