Ga naar inhoud
  • 0

wie kan mij vertellen wat er nu mis is?


passatvw

Vraag

Hallo na aanleiding van mijn toppic Water in mijn interieur heb ik mijn obd uitgelezen.

Verhaal in het kort:

Ik wilde mijn "accubak" schoonmaken, en haalde mijn accupolen los (+ en -) maar kreeg mijn ruitenwisser er niet af zonder veel geweld tegebruiken ben ik maar gestopt (ik heb geen pullytrekker) en heb mijn polen er weer opgezet en kwam ik tot mijn schrik achter dat mijn klok op 0:00 stond.

Nou zou je zeggen even instellen en klaar, nou niet echt, klokje heb ik wel degelijk in kunnen stellen, maar toen ik voor de gein mijn computer wilde uitlezen kwam ik een paar fouten tegen dat ik echt moet zeggen dat ik er geen F@ck van snap, misschien 1 van jullie?

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 EJ

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1369

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

WVWZZZ3BZ2E162902 VWZ7Z0A4076453

1 Fault Found:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-00 - -

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 3428

Coding: 04255

Shop #: WSC 00404

No fault code found.

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 826 A

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V01

Coding: 05515

Shop #: WSC 00206

WVWZZZ3BZ2E162902 VWZ7Z0A4076453

1 Fault Found:

01316 - ABS Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 00404

2 Faults Found:

01316 - ABS Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 A

Component: 0Y Komfortgerát HLO 0003

Coding: 00067

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

 

End -------------------------------------------------------

 

zeggen jullie het maar.

Am I in trouble?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt het beste de ruitewissers los halen door op het korte armpje voor het scharnier te drukken. Dan een beetje heen en weer halen en dan floept ie los. Smeer het deel waar de wisser op zit even in met vaseline of vet. Scheelt de volgende keer weer.

 

Heb je alle storingen gewist en daarna weer uitgelezen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

'k heb er echt geen verstand van hoor, maar bedenk mezelf het volgende:

 

-> Die comfort-computer was en is droog, niks aan de hand dus.

-> De accu eraf en erop moet gewoon kunnen, niks bijonders...

 

Zou het kunnen dat die controllers eerst pas weer communiceren als je motor heeft gelopen.....

 

Ik kan me niet voorstellen dat je iets fout hebt gedaan.

 

Rijden met die bak en daarna nog eens kijken met VAG-COM zou ik doen (niet gestoord door enige echte professionele kennis....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik had er ook mee gereden, zo doende... ik ga nu eers kijken, want het regent weer. maar ik denk wel degelijk dat er langs andere draden water is gelopen en dat er daardoor kortsluiting is geweest, of nog is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 A

Component: 0Y Komfortgerát HLO 0003

Coding: 00067

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

 

 

Deze foutcode kun je niets aan doen blijft er altijd instaan is een module die verkeerd gecodeerd is heb al van alles geprobeerd om hem er uit te krijgen, Ik hou namelijk niet van foutcodes maar hij blijft er in staan.

 

Kijk anders even op de volgende site www.gerritspeek.nl daar worden bijna alle foutcodes uitgelegd en de mogelijke oorzaken en hoe je ze evt kan verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb net je foto's bekeken van al dat water, niet normaal zeg. Ik denk dat de foutcodes komen omdat er bij de bedrading onder je stoel en bij de evt stekker verbindingen toch vocht gekomen is van al dat water. Advies goed laten drogen denk mischien evt met een fohn dan de foutcodes nogmaals wissen en kijken of ze terug komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Foutmeldingen kunnen komen door: stekker verbindingen die niet goed zitten of ook door corrosie/vocht nou vocht had jij wel geloof ik dus ik zou alle stekker verbindingen even na lopen en kijken of het toch niet ergens nog vochtig is.

 

Maar ik zag dat je ook al gepost had op de tdiclub mischien dat ze daar een oplossing weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hej, daar heb je wel een punt daar, misschien heb ik perongeluk een stekker los cq niet goed erin zitten.

En wat betreft TDI club, jah ik ben natuurlijk niet gek, misschien hebben hun ook wel een idee, ik denk maar zo, hoe meer mensen hoe meer kans op een oplossing, alleen ik heb dit zo nog nooit meegemaakt, je ziet ook niet waar het daadwerkelijk vandaan komt, en het weer wordt steeds slechter in Nederland, en meer water is meer kans op storingen.

Maar ik moet wel zeggen dat het mij langzaam de moet in mijn schoenen zakt, vooral als er geroepen wordt ``klopt! Passat kwaaltje`` kan je het voorstellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar jij heb het alleen aan de bestuurderskant de passagierskant is droog want als de passagierskant ook nat is dat is het waarschijnlijk de bak onder je accu die verstopt zit met bladeren.Als dat zo is schoonmaken en de gaten weer door prikken en een accubak afdekking monteren zie hier hoe en wat.

 

http://www.tdiclub.nl/ftpacces/pdf-file ... t%203B.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die kap heb ik er al opzitten, ik denk dat Jeroen Dik de kap misschien niet helemaal heeft aangedrukt, en dat al het water via het interieurfilter binnen is gekomen, ik kan het ook niet anders verklaren.

Maar vanmorgen moest ik met de sleutel de deur openen, meteen ging het alarm af (@#%&)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Noujah dan maar ff alles plakken van de site van Gerrit Speek:

 

Volgende mogelijke oplossingen vanaf de site van Gerrit Speek.

 

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-00 - -

Omschrijving:

foutcode: 18062 P1654

nl Storingscode opgeslagen in Intrumenten module

du Bitte Fehlerspeicher des Kombiinstrumentes auslesen

en Please check DTC Memory of control panel ECU

Mogelijke oorzaken:

Geber für Oelstand-/temperatur defekt

 

 

01316 - ABS Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent <--= Betekent: met tussenpozend verschijnend

foutcode: 01316

du Bremsensteuergerät

Mogelijke oorzaken:

draadbreuk of kortsluiting

er is een control module gemonteerd die CAN niet ondersteund

er is een onjuiste verandering (adaptation) aangebracht

Mogelijke oplossing:

kontroleer en repareer de kabels en aansluitingen

monteer een control module die wel CAN ondersteund

selecteer adaptation in het regelapparaat en breng de juiste code aan

 

 

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

49-10 - No Communications - Intermittent

foutcode: 00778

du Geber für Lenkwinkel (G85)

en Steering Angle Sensor (G85)

Mogelijke oplossing:

Kijk op dit draadje van de tdiclub.nl:

http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_I ... plossingen

 

 

 

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

foutcode: 01044

nl Controle Module (regelapparaat) verkeerd gecodeerd

du Steuergerät falsch codiert

en Control Module Incorrectly Coded

Extra info bij de foutcodes. Intermittent <--= Betekent: met tussenpozend verschijnend

 

 

Mogelijke oorzaak:

Regelapparaat verkeerd gecodeerd

Brug in kabelstreng van contact 3 naar contact 14 onderbroken

Codering controleren met behulp van VAG1551

 

Foutcode 01044 kan tevoorschijn komen in elke Control Module die in jouw auto aanwezig is. (controle module url: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_modules-autos.html )

De desbetreffende Control Module is dan verkeerd gecodeerd. Kontroleer (schrijf op) de instellingen zoals je die aantreft in Recode-07, want daar zit ergens de fout.

Ga dan naar deze site, zoek jouw auto op en kontroleer (en verbeter) de instellingen van jouw auto. ( http://de.openobd.org/ )

Bovenstaande wordt ook bevestigd door dit draadje op het forum van de tdiclub.nl ( http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_I ... plossingen )

Sommige Passats van bouwjaar eind 99 / begin 00 hebben een firmwarebug welke deze code veroorzaakt. Service documenten geven aan deze fout te negeren en in ieder geval geen poging te ondernemen dit te repareren.

Zie ook de info hieronder gevonden door Yara, waar deze fout bij een A4 TDI kon worden opgelost.

Meer info staat hier bron: tdiclub.nl SvendeLaer ( http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php? ... eadid=2914 )

Meer info staat hier bron: tdiclub.nl Yara ( http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php? ... eadid=4910 )

 

Meer info zoals al eerder aangegeven op :

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat Richard maar eens goed met de föhn in de weer moet... en hopen dat het weer een beetje bijtrekt..

 

Desnoods ook nog even langs JD, die heeft tenslotte de chip herschreven, misschien dat hij beter kan zien waat het aan ligt, maar ik zou eerst wel zorgen dat deze goed droog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben bij de stealer geweest, moest toch een nieuwe LM hebben, heb ik hem gelijk uit laten lezen, en wat denk je.... 1 foutmelding!!!

18062 _____________P1654_________035

A.U.B. storinggeheugen van instrumentenpaneel afvragen

10emybn.jpg

Dit is wat er op het schermpje stond.

Als ze dan de instrumentenpaneel checken is er niets aan de hand.

De fouten die ik had gevonden had, hadden hun niet gevonden.

Ze konden weinig voor mij betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb net mijn OBD uitgelezen, en daar waren de foutmeldingen!, maar nu nogmaals verwijdert en weg......, maar nog steeds werkt mijn deur vergrendeling niet op mijn klapsleutel (dit sinds vanmorgen).

logfiletje:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 EJ

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1369

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

********************* ********************

No fault code found.

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 3428

Coding: 04255

Shop #: WSC 00404

No fault code found.

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 826 A

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V01

Coding: 05514

Shop #: WSC 00206

******************************* **************************

No fault code found.

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 00404

No fault code found.

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 A

Component: 0Y Komfortgerát HLO 0003

Coding: 00067

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

End -------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar Antonio heeft me wel gesteund, samen met Matthijs.

Maar ik wil jullie allemaal ook hartelijk danken voor het meedenken, ik heb alleen geen zee van tijd en een droge garage (liefst verwarmt) moet met deze wagen net als vele mee naar het werk en weer naar huis toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden