Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe firmware 2664 voor RNS-510


hutspot

Vraag

Er is een nieuwe firmware beschikbaar voor de RNS-510. Deze kent een flink aantal verbeteringen zoals:

* Stemsturing voor de navigatie-invoer. Er is wel een microfoonaanpassing nodig

* Weergave van snelheidsbeperkingen

* Groter beeld achteruitrijcamera en tegelijkertijd PDC aanduiding

* Ondersteuning voor SDHC tot 32 GB voor de nieuwere versies van de hardware

* Weergave digitaal klokje als de RNS 510 uit staat

* etc. etc.

 

Meer weten? Kijk op: http://www.my-gti.com/1198

 

Ik heb de firmware zonder problemen geïnstalleerd. Of de SDHC werkt, weet ik niet. Ik heb alleen SD-kaartjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

"Hoe heb jij POI's erop gekregen? Ik had ergens anders ook al gelezen dat iemand alle flitspalen nu makkelijk had toegevoegd... ik heb het nog niet gevonden. Enige uitleg is welkom!"

 

Lees dit draadje om het voor elkaar te krijgen:

http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=10041

Hier kun je de applicatie downloaden:

http://rapidshare.com/files/294955993/r ... .v3.51.rar

 

"En nog wat anders; ik lees al verschillende posts over mensen die de mic van de premium car kit hebben aan laten passen om met voicecontrol te werken. Kan je dit gewoon bij de dealer vragen en heeft iemand een idee wat dit kost?"

 

Aan de dealer vragen zou ik niet doen. Die hebben er nog wat "moeite" mee :shock: . Maar als je dit setje bij Kufatec besteld:

http://www.kufatec.de/shop/product_info ... free-.html

Dan kun je het zelf. Is mij ook gelukt. :lol:

Je hebt na de modificatie nog wel je dealer nodig, want die moet nog e.e.a. coderen via VAS. Of je moet een VAG-Com vriendje vinden die je wil helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Cobus,

 

dank voor je toelicthing. Ik zal eens kijken naar die kufatec oplossing.

t.a.v. de POI's: die is me bekend, maar dat was al voor de update. Je moet dus nog steeds elke keer een nieuwe DVD branden wanneer je een updates flitspalen bestand hebt. Zoals ik de posts last kwam het over alsof de nieuwe update eindelijk een geintegreerde optie had om b.v. middels de SD card makkelijk POIs toe te voegen. dat is dus niet het geval begrijp ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Donderdag heb ik de nieuwe update erop gezet, en alles werkte eigenlijk prima.

Vooral Picture Navigation is een leuke gimmick.

 

Helaas werkte mijn DVB-T tuner niet icm de nieuwe Firmware, waardoor ik genoodzaakt was weer te downgraden naar de vorige 1100 firmware (de versie waarmee mijn RNS officieel is uitgeleverd).

Ik wist als dat bij een upgrade naar 1100 toe de HDD geformatteerd zou worden, dus hield ik er rekening mee dat het bij een downgrade ook zou gebeuren.

Helaas was het idd zo, dus na een downgrade moest ik ook alle navi maps weer opnieuw installeren.

 

Al met al een zeer leuke FW update met coole gadgets erbij, maar het verlies van mijn tuner (c.q. Kufatec IMA-Box) is gewoon teveel inboeten voor die features (al heb ik wel een heel specifieke situatie: RNS510 icm een Fiscon BT carkit, Kufated vrijschakeling en een Kufatec IMA-box).

Mijn Fiscon carkit werkte overigens wel prima met de nieuwe FW versie (al was ik wel mijn quickdail snelkoppelingen kwijt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag eindelijk de RNS510 en 2660 software werkend.

Via de dealer hebben we de RNS "verteld" dat er nu ook een Microfoon is. En het werkt allemaal. Met voicecontrole op nagenoeg alle functies van de RNS. en bediening vanaf de * toets op het stuur. Wat echter wel handig is om te weten is het feit dat Voice. alleen werkt in een andere taal dan Nederlands. Engels is dus het beste te doen. De uitermate aardige en immer rustige dame verteld exact wat je wel en niet kan doen.

 

Overigens heb ik de Mic. van de car-phone wel uit laten zetten; anders kun je geen stuurbediening op RNS krijgen.

 

Heb ik in ieder geval onderweg altijd iemand om tegenaan te praten......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet welke software ik op een maand oude Passat 2010 heb, maar met een Dension kan ik geen CD's meer spelen. Ik kan een iPod Touch spelen en een USB stick.

Kan ik 5500 liedjes (19 GB) in 1 map op de interne HD plaatsen? Of moeten die in mappen van 256 liedjes zitten?

Een 2 GB SD kaart is een merde. Bij een RCD 510 kan een 32 GB SD kaart gebruikt worden, maar die is dan ook door een andere firma gemaakt dan de RNS 510.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Met de nieuwste firmware kan je 32 GB kaartjes gebruiken op je RNS... Je hebt dus waarschijnlijk nog niet de laatste versie.

 

En ja, je kan alle liedjes in één map plaatsen volgens mij. Ik heb alleszins mappen van meer dan 256 liedjes...

 

Grtz,

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag bericht gekregen van VW Brussel. Die versie 2664 is niet door hun verdeeld. Het is een gekraakte versie. Het apparaat kan ernstige schade oplopen, waarbij geen aanspraak op enige garantie meer kan worden gemaakt.

Het kan zelfs tot gevolg hebben dat de wagen stilvalt, t.g.v. een duidelijke hogere ruststroom, waardoor de accu wordt leeggetrokken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey,

 

Ik had dus die nieuwe software op mijne RNS geïnstalleerd... Plezant, zo wat meer opties... Minder plezant was da ik een nieuw batterij heb mogen steken (die had hare ouderdom al wel wat mee, dus was beter af met een nieuw) en dan 2dagen na het steken van de nieuw batterij deze alweer leeggetrokken was, met dank aan de software 2664...

Dus zijn we op internet gaan zoeken en zijn we dus achter verschillende dingen gekomen...

 

Hetgene Pas2010 zegt is dus volledig waar, zeker die gevolgen (Heb ze aan den lijve mogen ondervinden...)

MAAR het kan dus heel goed zijn dat er mensen zijn die geen problemen hebben met de 2664-software... En hoe kan da dan? Awel, dan bezitten zijn een C-versie van de RSN 510, die uitgerust is met een andere Canbus-module die de 2664 verdraagt...

Iemand met de A-of B-versie van de RNS 510 kan die module natuurlijk ook steken, maar dit kan een kostelijk grapje zijn... Daarom heb ik gekozen voor de minder kostelijk methode, namelijk de 1200-software installeren... Deze is net hetzelfde als de 2664, buiten het feit dat deze nu nog niet de snelheidsaanduiding en de klok in ruststand bevat.

 

Waar dak het allemaal gevonden heb:

http://vwnavi.com/forums/forumdisplay.php?f=51

 

Er zijn daar verschillende topics over deze software en de eventuele problemen...

 

Grtzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Gateway 300 van Dension van 2 maand geleden is vervangen door de laatste uitvoering. Ik kan nu de titels van de liedjes zien op de RNS 510 display als ik de USB aansluiting kies. Geen titels met de iPod. Er is wel de muziek, marr geen titels.

In Brussel zegt men dat ik de laatste VW software versie heb. Ik heb dus geen KM aanduiding en geen klok bij stilstand. Ik heb wel de CD aansluiting terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden