Ga naar inhoud
  • 0

Vraag

Geplaatst

Hoi.

Ik ben even klaar met het "pimpen"van mijn auto daarom begin ik maar weer aan de audio in de auto. :oops:

Ik heb een extra subwoofer bijgekocht. En nu ben ik aan het bekijken welke kist ik moet kopen en of maken.

Ik zal vast een foto plaatsen van de nieuwe subwoofer.

wrfih5.jpg

wrfip5.jpg

wrfiv6.jpg

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

:shock: ... Rockford Fosgate Punch !!!

Die woofers schoppen kont ! :D

Mooie aankoop kerel, mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat je ervoor kwijt was ?

Overigens , mijn tip voor je kist :

Als je hem van hout maakt, verbind de planken dan niet aan elkaar via spijkers of schroeven, want dat gaat vroeg of laat ontzettend irritant kraken. Mijn advies is om de planken netjes te lijmen of kitten zodat er geen hout tegen hout komt. En natuurlijk wel een fatsoenlijk gat voor de ontluchting maken aan de bovenkant van de kist.

• 0
Geplaatst

Ciao Antonio!

Da's weer een leuk stukje ear-candy. Ik denk dat we bij de volgende meeting maar eens goed moeten luisteren naar de kwaliteit van jouw audioverslaving. Nu denk ik nog dat mijn set best goed klinkt....dan weet ik beter ;)

Misschien een optie om van glasvezel een behuizing te maken? Het is licht, sterk en goed te verwerken.

Je zou een complete "how to...." hiervan kunnen maken. Van de eerste schets tot het moment dat je met gehoorbeschermers de set gaat testen.

Succes!

Groeten,

Oliver

• 0
Geplaatst

Leuk speelgoed, Antonio. Zelfde als wat nu reeds erin zit? (2 RF Punch op 1 of 2Ohm speelt erg lekker namelijk. :))

@Roy&Oliver: Behuizing kan je m.i. het best van 18/22mm mdf maken. Erg stevig, en klanktechnisch gezien vrijwel onovertroffen. Maar dat is vrij persoonlijk natuurlijk.

Ben zelf ook nog op zoek naar een leuk setje DVC subs. De enkelspoels RF's wat er nu inzitten gaan ook lekker natuurlijk... Maar toch. :)

• 0
Geplaatst

@Ken. De woofers zijn bijna het zelf alleen het logo is veranderd. Het zijn 2 dvc 4ohm per spoel. Dus er wordt op het einde 4 ohm aangesloten op mijn versterker. 500 wat

De kisten moeten 35lt worden van mdf 18-22 mm. Zonder poorten,

@Oliver. Op de volgende meeting kun je ff luisteren. p.s. neem dan ff een favoriete cd mee :wink:

• 0
Geplaatst

Uh, Antonio...

2x DVC @ 4Ohm per spoel geeft toch 1Ohm op je versterker?

Denk overigens dat ik binnenkort ook maar eens op zoek ga naar 2 DVC'ers. Mijn versterker schijnt goed 1-0hm stabiel te zijn... dus... :)

• 0
Geplaatst
Optie 2 :shock:

Dan krijgen ze 2000w in rms :shock:

500w in rms zijn meer dan genooeg. anders vliegen de ruiten er uit :lol::lol:

Tja, das een kwestie van afstellen en jezelf beheersen.

Ik zou optie 2 toch ook eens testen. Wellicht klinkt het nét iets strakker...? :wink:

• 0
Geplaatst

Waarom zou je eigenlijk niet proberen om een goede bass-reflex kist te maken ? Uiteraard is dat wat lastiger maken en kost het iets meer ruimte, maar het rendement gaat wel wat omhoog.

• 0
Geplaatst

Tja, wat is daar echt een voordeel van?

Persoonlijk vind ik een gesloten behuizing iets strakker klinken (een GOEDE bass-reflex zal echter net zo strak klinken denk ik), en als ik hoor hoe mijn 2 Punch HE's in gesloten behuizing drukken, maak ik me geen zorgen over hoe hard dat spul van Antonio speelt.

Het gaat echter niet om hard natuurlijk, hoewel ook dat soms leuk is. Misschien binnenkort mijn versterker eens fatsoenlijk belasten, met 2 zwaardere rockfords. ;)

Overigens, Antonio, met wat voor versterker stuur jij de subs aan?

• 0
Geplaatst
@Ger, heb je een kist te koop of een auto??? :wink:

lol geen kist en/of auto te koop, je mag het wel in mijn kist ( lees: auto) zetten lol

Tuurkijk Ger .... :banned:

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden