Ga naar inhoud
  • 0

knipperende climaat control


Arjen

Vraag

Beste Passat liefhebbers,

 

Passat 1.8 20v uit 1998.

 

Ik heb sinds een paar dagen af en toe als ik mijn auto start, dat mijn climaat control unit begint te knipperen met alle logo's tegelijk alsof hij opstart! Op dat moment kan ik de knopjes ook niet gebruiken.

Na een paar minuten stopt hij en doet hij het weer normaal!

 

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen en of dit kwaad kan?

 

Alvast bedankt,

 

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je vagcom hebt zou je 'm even uit kunnen lezen. Heb je die niet, doe dan even 't volgende:

 

Doe je auto aan (hoeft niet te starten) zodat je climatronic aan staat. Zodra ie weer normaal doet houd je de

recirculate en econ knop tegelijk ingedrukt, totdat ie in diagnostics mode gaat.

 

Met de 'warmer' en 'kouder' knop kun je door evt. errors browsen. Laat even weten welke errors je vindt...

 

Zie ook: http://www.xius.be/index.php?option=com ... &Itemid=26

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Ridouan,

 

Bedankt voor je reactie,

 

Ik heb dit gedaan.

De eerste keer kwam er : 4F9 - 00 te staan dat is dus fout code 01273 weet nog niet wat dat betekend

 

De tweede keer dat ik het deed kwam er : 444 - 00 te staan

 

Is er iets niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze knipperende fout melding ook gehad. Mijn koelvin is stuk. Als het heel warm is, kan het systeem niet meteen opstarten en geeft dan een storingsmelding.

Als je eenmaal rijdt komt er koele lucht langs de condensor en kan t systeem weer warmte uit de auto afvoeren en verdwijnt de storingsmelding.

Misschien ff checken of je koelvin nog goed is.

Hiervoor ff de clima of airco op (IJS) koud zetten.

Motor starten. Als je aircokoelvin ook meteen gaat draaien is ie goed.

Draait de vin niet is of je zekering stuk of de vin zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De foutcodes kun je op hier http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html opzoeken. De foutcode die jij hebt is http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01273.html

 

kweenie of je de foutmelding ook krijgt bij een kapotte koelvin zoals Alle had, probeer zowiezo ook zijn stappen. Kijk iig ook even naar de punten zoals die staan in het document van die foutcode: zekering, aansluiting, etc.

 

444 betekent trouwens dat er geen fout is. Als het goed is krijg je dit pas nadat je de codes gewist hebt. Komt de eerdere errorcode (4F9) daarna nog terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ook zon probleem, mijn koeling blaats niet meer.

Heb ze even aan de computer gehangen, en die zegt aanjager v2 defect, nu heb ik de storing proberen te wissen, maar ze komt drict trug.

Even een andere clima module eringestoken, helpt niet. de aanjager dan maar uitgebouwd en de voorschakelweerstand ervan en direct plus en min erop en dan werkt ze, de weerstand uitgemeten, meet ook allemaal door. de zekering aan de linkerkant van de auto is ook in orde.

Ik wacht nu op een schema van iemand die bij vw werkt om het even uit te meten, maar kan het echt dat in het dash plots draden door gaan??

 

daag dieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is nu een paar week later en na het wissen van de foutmelding heb ik de storing nooit meer gehad! Dus waarschijnlijk heb ik geluk gehad! Bedankt voor jullie reacties.

 

Voor iedereen met hezelfde probleem succes en als ik een tip heb dan zal ik die posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is nu een paar week later en na het wissen van de foutmelding heb ik de storing nooit meer gehad! Dus waarschijnlijk heb ik geluk gehad! Bedankt voor jullie reacties.

 

Voor iedereen met hezelfde probleem succes en als ik een tip heb dan zal ik die posten.

 

Ook gehad. Bij mij een lek in een slang en alle eon was wegeglopen/vervlogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste passat liefhebbers,

 

Ik heb het probleem niet meer gehad. De ecc doet het erg goed en is steen koud!

 

Gelukkig maar.

 

Ps. Ik zie bij sommige forum onderwerpen een vinkje staan voor het onderwerp bij die van mij niet. Wanneer gebeurt dat of moet ik dat zelf doen.

 

Thanks,

 

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat betekent idd dat je dat onderwerp nog niet gelezen hebt, heb je dat wel gelezen dan heeft er iemand weer in dat onderwerp een bericht achter gelaten.

 

wat betreft je airco, goed dat ie het weer/ nog steeds goed doet ( je zal hem deze dagen nog wel nodig hebben :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even inpikken. Gisterenavond startte ik en het ook het knipperprobleem.

Nu moet je weten dat ik zondag een aanraking met een stoeprand heb gehad waardoor de aircoleiding kapot gegaan is(mja, als je maar op 4 a 5cm van de aarde rijdt).

Airco zelf werkt dus niet doordat alle gas ontsnapt is. Zou het dan daardoor komen dat deze plots begint te knipperen bij het starten? Deze morgen had ik het niet meer. Als ik de eco knop induw werkt alles wel meteen correct.

Vermoedelijk komt het doordat er geen vloeistof ofzo meer inzit? Klopt mijn redenatie? Leiding laten vervangen, airco opnieuw vullen en probleem zou niet meer mogen voorkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, ik heb hetzelfde gehad als jij. Bij mij was er een (hogedruk) slang doorgesleten en was ook al het koudemiddel verdwenen. Daardoor knipperde het display af en toe. Wanneer ik de airco inschakelde ging de ventilator in de motorkap ook niet draaien. Ik heb daarop de slang laten vervangen samen met nieuwe olie, contrastvloeistof en filter/droger. Het systeem is daarna gevacumeerd en opnieuw gevuld met koudemiddel. De airco werkt nu weer perfect. Ik heb ongeveer 400 euro voor deze beurt betaald. De slang was het duurste onderdeel. Filer/droger kost maar iets van 35 euro die zou ik dus zeker vervangen als ik jou was. Dat ventiel heb ik niet vervangen omdat ik destijds niet wist dat dat een aanrader was. Je leert continu op dit forum :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf 2 fouten nu, eerst 513 (gateway geloof ik) en nu ook 538 (can-bus), de laatste kreeg ik toen het display er helemaal de brui aangaf, niks deed het meer (geen ventilatie) en 2 streepjes op de plaatst waar buitentemperatuur moet staan... heb vaak dat systeem "herstart".. garage weet ook niet wat ze ermee aan moeten :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

achtergrond verlichting deed het op dat moment ook niet meer, ventilatie ook niet meer.. daarna die fout 538....

 

Auto helemaal uitzetten en weer aanzetten was geen oplossing, na 25 km gereden te hebben, auto uitgezet, 5 minuten gewacht en weer aangezet, geen problemen meer :S (wel nu 2 foutmeldingen die ik met vagcom niet uit kan lezen :( )

post-10505-1423824435,5431_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden