Arjen Geplaatst 11 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2009 Beste Passat liefhebbers, Zins kort ben ik ook een gelukkige en trotse eigenaar van een mooie Passat 1.8 uit 1998! Nu wil ik een afstandsbediening setje inbouwen ik heb een spy setje gekocht. Kan iemand mij aan een aansluit schema helpen waar ik moet zijn en welke draden ik moet gebruiken? Alvast bedank voor jullie hulp Arjen Groningen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2009 dat hoort toch bij het setje te zitten? Tevens vinden we het prettig dat je je ook even voorstelt in het topic "Ik ben en ik rijd.." Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Arjen Geplaatst 12 juli, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2009 We doen het even opnieuw ik was iets te snel. Mijn verontschuldigingen Matthijs. Hallo Passat liefhebbers! Ik ben Arjen 25 jaar en woonachtig in Groningen. Ik heb altijd in lease auto's gereden van mijn werk waaronder een Mazda 3 en een Golf V. Nu ben ik een tijdje geleden veranderd van baan en kon mijn lease auto inleven. Het mooie is dat ik nu dus wat meer keuze had wat voor auto ik ging kopen. Zins een maand of twee ben ik dus de trotse eigenaar van een: Zilveren VW Passat uit 1998 met 160.000 km, 1.8i 20v, met 18'' LV Velgen. (ik zal snel een foto plaatsen op mijn profiel!) Tot heden heb ik nog geen aanpassingen gemaakt aan mijn auto. Dan nu mijn vraag: (duidelijker dan de vraag die ik hiervoor stelde Ik heb centrale vergrendeling via mijn sleutel in mijn deur te doen. Ik heb een AB klapsleutel set van SPY besteld: http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... cts/CV004W Hier wordt een aansluit schema bij geleverd. Mijn vraag is of er ook een stappen schema is voor waar ik moet zijn in mijn auto om deze aan te sluiten eventueel foto's? bijvoorbeeld: in de deur, onder het stuur? Zou iemand mij hier mee kunnen helpen? Alvast bedank, Arjen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2009 je moet de draden van de CV in de deur gebruiken, deze zitten in de kabelboom die achter je deurpaneel zit. Ik dacht dat de cv draden iets van oranje-oranjebruin waren en die van je knipperlicht(a-stijl stekkerplaats) iets met groen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Arjen Geplaatst 13 juli, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2009 Oke, in de deur dus. Maar dan moet ik overal draden vandaan halen zoal 12v en massa! Is het niet mogelijk om het hele kastje en alle snoeren aan te sluiten op de kabels onder je stuur net zoals bij de golf?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 de 12v en massa komen wel onder het stuur vandaan, de rest komt onderuit de a-stijl en uit de deur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Arjen Geplaatst 16 juli, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2009 Bedankt Matthijs, Ik heb het idd gevonden! Kwam er achter dat er ook al een ab setje op heeft gezeten dus alle draden liggen er al! nu nog even meten waar welke voor is en aansluiten. Ik ga me er mee redden denk ik! Gr Arjen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yippo Geplaatst 7 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2009 Dag allen. Ik heb een sleutel met een aparte handset voor de CV en alarmbediening. Kan ik dit setje gebruiken om mijn bestaande sleutel en losse handset te vervangen. Lijkt me erg praktisch. Geen gedoe meer met hangers e.d. Grt yippo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Ik heb een soort gelijk setje laatst nog ingebouwd... En het schema dat er bij zit klopt van de meter niet dus Meestal zijn die schema's voor audi's (met dat pompje erin dus) Ik heb de AB wel aan de gang gehad....maar de knipperlichten reageerden niet en ik kon de draad voor alleen de kofferbak open niet vinden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Domi84 Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Dat heeft een 3b niet denk ik. Die is namelijk mechanische te openen en als het slot open gaat, gaan alle andere deuren ook open. Zo een setje moet zeker in te bouwen zijn(denk ik). Kun je het schema eens inscannen en posten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Nou ik heb me niet echt meer aan het schema gehouden. Ik heb via mijn CHILTON boek de bedradings schema´s opgezocht... Toen met de multi meter de draden gezocht voor open en voor dicht daar met dieven klemmen de open en dicht draden op gezet en dat was het zo ongeveer wel. De voeding van het kastje zelf is van de rail af te halen (onder stuur). Volgens het bedradings schema heeft de sedan en appart draadje liggen naar de achter klep. De variant heeft dit meestal niet. Het moet er zijn want als je carjack aan hebt staan krijgt de kofferbak na een aantal minuten appart een signaaltje dat hij op slot moet. Dus de mogelijkheid moet er ergens zijn. Alleen uitvogelen hoe is dan nof het probleem. In het eergste geval moet er een tijd vertragings relais tussen omdat die aftermarket ab set volgens mij geen signaal herkent als je het knopje op je AB van de kofferbak vast blijft houden. (zoals bij de 3C zeg maar) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Domi84 Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 A ha, je bedoelt slot open/dicht. Ik dacht dat je de klep in zijn geheel wilde openen met de ab. Als die draad er is, dan moet die draad bij de comfortdtuurdoos vandaan komen. Ik wil straks wel ns voor je kijken. Kan zijn dat ik het vergeet, dan mag je me eraan herinneren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Domi84 Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Alleen als je comfortstuurdoos van na mei '98 is! Op de 23 poligestekker op je stuurdoos. Groene draad 0,5mm2(pin 19) en blauwe draad 0,5mm2(pin 20), sturen de motor van de centrale vergendeling aan in de achterklep. Eveneens op deze stekker. Bruin baluwe draad 0,5mm2(pin 2) en bruin groene draad 0,5mm2(pin 4) ontvangen de signalen van de schakelaar voor centrale vergrendeling(slot). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yippo Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Uhmmm sorry. Maar kan ik nu wel of niet zo een setje ter vervanging van mijn sleutel en losse AB incl Alarm gebruiken. Mijn Passi is van 1999. Grt Yippo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Domi84 Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Uhmmm sorry. Maar kan ik nu wel of niet zo een setje ter vervanging van mijn sleutel en losse AB incl Alarm gebruiken. Mijn Passi is van 1999. Grt Yippo Jouw vraag is over het hoofd gezien denk ik Maar ik denk dat dat in jouw geval niet gaat werken. De ontvanger van je alarm heeft een andere frequentie en code dan de ontvanger van een ander systeem. Of je moet je huidige alarm willen vervangen. Weet niet of er dergelijke setjes zijn die ook een alarm hebben. Edit: Die bestaan dus, bijvoorbeeld: http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/AA028 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Jah weet ik Domi, want das nl. ook de rand datum dat ze over gegaan zijn van de oude spiegel besturing naar dat draaiknopje. Verder ga je er van uit dat de comfort module het signaal gaat uitsturen. Maar bij die aftermarket sets stuurt het nieuwe kastje over de comfort module heen. Daarom moet ook alles met "dieven klemmen" aangesloten worden. m.a.w. je hoeft dus in principe alleen de draad naar het slot achter te hebben, deze zou dan moeten reageren op het signaal van de nieuwe aftermarket module. Maar dankzij jou hoef ik waarschijnlijk nu niet lang meer te zoeken en kan ik hem er zo aanhangen In het weekend misschien maar eens kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LuyckxWim Geplaatst 31 oktober, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2009 heb je het setje aan de praat gekregen? Kan je ipv die sleutels van spy een originele sleutel van vw gebruiken (en zendertje enz overplaatsen naar die sleutel), Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Domi84 Geplaatst 2 november, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2009 offtopic; @Wim: Als je toch overweegt deze weg te volgen, heb ik nog steeds interesse in jou niet passende comfortstuurdoos Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Arjen
Beste Passat liefhebbers,
Zins kort ben ik ook een gelukkige en trotse eigenaar van een mooie Passat 1.8 uit 1998!
Nu wil ik een afstandsbediening setje inbouwen ik heb een spy setje gekocht.
Kan iemand mij aan een aansluit schema helpen waar ik moet zijn en welke draden ik moet gebruiken?
Alvast bedank voor jullie hulp
Arjen
Groningen
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten