Ga naar inhoud
  • 0

Aansluitschema Afstandsbediening setje Passat 3b 1998


Arjen

Vraag

Beste Passat liefhebbers,

 

Zins kort ben ik ook een gelukkige en trotse eigenaar van een mooie Passat 1.8 uit 1998!

Nu wil ik een afstandsbediening setje inbouwen ik heb een spy setje gekocht.

Kan iemand mij aan een aansluit schema helpen waar ik moet zijn en welke draden ik moet gebruiken?

 

Alvast bedank voor jullie hulp

 

Arjen

Groningen

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

We doen het even opnieuw ik was iets te snel. Mijn verontschuldigingen Matthijs.

 

Hallo Passat liefhebbers!

 

Ik ben Arjen 25 jaar en woonachtig in Groningen. Ik heb altijd in lease auto's gereden van mijn werk waaronder een Mazda 3 en een Golf V.

Nu ben ik een tijdje geleden veranderd van baan en kon mijn lease auto inleven. Het mooie is dat ik nu dus wat meer keuze had wat voor auto ik ging kopen.

Zins een maand of twee ben ik dus de trotse eigenaar van een: Zilveren VW Passat uit 1998 met 160.000 km, 1.8i 20v, met 18'' LV Velgen. (ik zal snel een foto plaatsen op mijn profiel!)

Tot heden heb ik nog geen aanpassingen gemaakt aan mijn auto.

 

Dan nu mijn vraag: (duidelijker dan de vraag die ik hiervoor stelde ;-)

 

Ik heb centrale vergrendeling via mijn sleutel in mijn deur te doen.

Ik heb een AB klapsleutel set van SPY besteld: http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... cts/CV004W

Hier wordt een aansluit schema bij geleverd.

Mijn vraag is of er ook een stappen schema is voor waar ik moet zijn in mijn auto om deze aan te sluiten eventueel foto's? bijvoorbeeld: in de deur, onder het stuur?

 

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

 

Alvast bedank,

 

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet de draden van de CV in de deur gebruiken, deze zitten in de kabelboom die achter je deurpaneel zit.

Ik dacht dat de cv draden iets van oranje-oranjebruin waren en die van je knipperlicht(a-stijl stekkerplaats) iets met groen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Matthijs,

 

Ik heb het idd gevonden! Kwam er achter dat er ook al een ab setje op heeft gezeten dus alle draden liggen er al! nu nog even meten waar welke voor is en aansluiten.

Ik ga me er mee redden denk ik!

 

Gr Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een soort gelijk setje laatst nog ingebouwd...

En het schema dat er bij zit klopt van de meter niet dus :(

Meestal zijn die schema's voor audi's (met dat pompje erin dus)

 

Ik heb de AB wel aan de gang gehad....maar de knipperlichten reageerden niet en ik kon de draad voor alleen de kofferbak open niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik heb me niet echt meer aan het schema gehouden.

 

Ik heb via mijn CHILTON boek de bedradings schema´s opgezocht...

Toen met de multi meter de draden gezocht voor open en voor dicht daar met dieven klemmen de open en dicht draden op gezet en dat was het zo ongeveer wel.

De voeding van het kastje zelf is van de rail af te halen (onder stuur).

 

Volgens het bedradings schema heeft de sedan en appart draadje liggen naar de achter klep.

De variant heeft dit meestal niet.

Het moet er zijn want als je carjack aan hebt staan krijgt de kofferbak na een aantal minuten appart een signaaltje dat hij op slot moet.

Dus de mogelijkheid moet er ergens zijn.

Alleen uitvogelen hoe is dan nof het probleem.

In het eergste geval moet er een tijd vertragings relais tussen omdat die aftermarket ab set volgens mij geen signaal herkent als je het knopje op je AB van de kofferbak vast blijft houden.

(zoals bij de 3C zeg maar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

A ha, je bedoelt slot open/dicht. Ik dacht dat je de klep in zijn geheel wilde openen met de ab.

 

Als die draad er is, dan moet die draad bij de comfortdtuurdoos vandaan komen. Ik wil straks wel ns voor je kijken. Kan zijn dat ik het vergeet, dan mag je me eraan herinneren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen als je comfortstuurdoos van na mei '98 is!

 

Op de 23 poligestekker op je stuurdoos. Groene draad 0,5mm2(pin 19) en blauwe draad 0,5mm2(pin 20), sturen de motor van de centrale vergendeling aan in de achterklep.

Eveneens op deze stekker. Bruin baluwe draad 0,5mm2(pin 2) en bruin groene draad 0,5mm2(pin 4) ontvangen de signalen van de schakelaar voor centrale vergrendeling(slot).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Uhmmm sorry.

 

Maar kan ik nu wel of niet zo een setje ter vervanging van mijn sleutel en losse AB incl Alarm gebruiken.

Mijn Passi is van 1999.

 

Grt Yippo

 

Jouw vraag is over het hoofd gezien denk ik :embarassed:

 

Maar ik denk dat dat in jouw geval niet gaat werken. De ontvanger van je alarm heeft een andere frequentie en code dan de ontvanger van een ander systeem.

 

Of je moet je huidige alarm willen vervangen. Weet niet of er dergelijke setjes zijn die ook een alarm hebben.

 

Edit: Die bestaan dus, bijvoorbeeld: http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/AA028

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jah weet ik Domi, want das nl. ook de rand datum dat ze over gegaan zijn van de oude spiegel besturing naar dat draaiknopje.

 

Verder ga je er van uit dat de comfort module het signaal gaat uitsturen.

Maar bij die aftermarket sets stuurt het nieuwe kastje over de comfort module heen.

Daarom moet ook alles met "dieven klemmen" aangesloten worden.

 

m.a.w. je hoeft dus in principe alleen de draad naar het slot achter te hebben, deze zou dan moeten reageren op het signaal van de nieuwe aftermarket module.

Maar dankzij jou hoef ik waarschijnlijk nu niet lang meer te zoeken en kan ik hem er zo aanhangen :)

In het weekend misschien maar eens kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden