Ga naar inhoud
  • 0

Flakkerend scherm


dieseltje

Vraag

Sinds een tijdje flakkert t kleine schermpje in mijn kilometerteller.

Het gaat om t schermpje in t midden waar je de boordcomputer afleest, dus verbruik, reistijd etc.

enig idee hoe zoiets komt.

kan het aan t stelwiel van de interieur verlichting liggen.

Ook als ik de auto van contact heb en opslot heb, zie je in t donker t schermpje enigszins flakkerend oplichten.

alsof er een lekstroom loopt.

 

wie herkent dit en hoe kan dit verholpen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
heb er al wel meer voorbij zien komen met deze klachten. Volgens mij is daar het display vervangen en lag het niet aan het stelwieltje.

houdt dat in dat t complete tellerhuis vervangen moet worden of is het display zelf te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat vaak helpt is even de stekkers van het instrumentenpaneel er een paar keer op en af doen. Vaak is het flikkeren dan voorbij.Komt meestal door overgangsweerstanden in de stekkerverbindingen. Als het probleem daarna blijft moet je idd het hele instrumentenpaneel vv. Maar ik denk wel dat dit zal helpen. Heb het zelf op het werk vaker aan de hand gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even de onderplaat van je dashboard eraf. Dan kan je bij de schroefjes van de omlijsting die om je stuurkolom heen zit (met de lamellen die omhoog en omlaag kunnen). En dan zie je de schroefjes van het instrumentenpaneel. En die kan je er dan voorzichtig uitschuiven en kan je bij de stekkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet of het dezelfde oorzaak kan hebben, maar post het hier toch ook maar ff.

Bij mij merk ik soms dat in hetzelfde schermpje, aan de linker kant er een stukje niet mooi helder rood is maar vaag rood. Het stukje waar ook het tankstation tekentje staat. Vaak ook is het na een keer opnieuw starten weer goed.

Kan dit ook te maken hebben met dezelfde stekkerverbinding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:mrgreen:

Bij mij is het ook nog eens zo dat als de wagen in de zon heeft gestaan. de helft van t scherm t niet goed meer doet.

en 's-winters is t scherm traag...

maar goed. van t weekend eens de stekkers loshalen en opnieuw aandrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:mrgreen:

Bij mij is het ook nog eens zo dat als de wagen in de zon heeft gestaan. de helft van t scherm t niet goed meer doet.

en 's-winters is t scherm traag...

maar goed. van t weekend eens de stekkers loshalen en opnieuw aandrukken.

 

Zou je wellicht een paar foto's kunnen maken. Dan kijk ik eens bij mij of dat ook soelaas bied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ja dat schermpje gaat de stroom niet meer van af. Hij blijft flikkeren. Ook als de sleutel er uit is. Soms tijdens het rijden flikkert hij ook wel eens. Ik snap er niks van. Mijn radio gaat wel gewoon uit en mijn Parrot ook. Ook de Climatronic doet het soms niet. Dan blijft het scherm zwart, en na 10 minuten rijden gaat hij dan opeens aan en staat hij op auto en 22 graden volle bak te blazen. Dit laatste gebeurd alleen als het koud is. Het lijkt wel of het de eerste tekens zijn van overlijden van mijn auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zou niet best zijn, je wagen kan echt wel wat meer hebben. lijkt op een storing ergens. Zou beginnen met uit(laten)lezen.

 

Mijn passat heeft inmiddels 586000 km gereden en is van 2001. Die is echt nog niet aan het overleiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zou niet best zijn, je wagen kan echt wel wat meer hebben. lijkt op een storing ergens. Zou beginnen met uit(laten)lezen.

 

Mijn passat heeft inmiddels 586000 km gereden en is van 2001. Die is echt nog niet aan het overleiden.

pas uit rodage dieseltje ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha goed om te horen. Ik heb er nog maar 284000 op staan. Wat ik gister ook opmerkte bij mijn auto stofzuigen is dat het achter de bijrijder stoel helemaal nat is. Onder het matje. Zou door dat vocht mijn boardcomputer zo storen? Van de week maar even open halen. Het rook ook helemaal muf naar vocht.

 

Mijn auto is al een keer uitgelezen en toen stond er alleen een storing in van mijn linker achter deur. Het slot werkt niet meer goed (het spoken van de vergrendeling en binnen lamp zeg maar)

 

En zo bij elkaar zijn er steeds meer dingen en dan denk ik dat ik misschien toch eens naar een nieuwer model moet kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is nog geen reden voor een nieuwer model.

Als er op je dorpel water ligt na een regenbui of wasbeurt dan is wss je deurbak lek.

Heb je de afvoerplug onder je accu al gecontrokeerd of die ee nog in zit en water in je accu bak is.

Nog een mogelijkheid is dat je pakking van je interieurfilterhuis vergaan is.

Dit zijn allemaal dingen die simpel op te lossen zijn.

Ik de KB staan how-to's en er lopen genoeg draadjes in verschillende topics.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sinds een tijdje flakkert t kleine schermpje in mijn kilometerteller.

Het gaat om t schermpje in t midden waar je de boordcomputer afleest, dus verbruik, reistijd etc.

enig idee hoe zoiets komt.

kan het aan t stelwiel van de interieur verlichting liggen.

Ook als ik de auto van contact heb en opslot heb, zie je in t donker t schermpje enigszins flakkerend oplichten.

alsof er een lekstroom loopt.

 

wie herkent dit en hoe kan dit verholpen worden?

Heb dit ook voorgehad met mijn Sharan. Flikkerend, daarna van tijd tot tijd geheel wegvallen en terugkomen met uitgevallen strepen. Ik heb toen de display laten vervangen door KMS in Apeldoorn. Goed werk en twee jaar garantie op de nieuwe display.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden