Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen met dvd schermen in hoofdsteunen.


Mausey

Vraag

We willen graag voor de vakantie (en overige lange ritten) 1 hoofdsteun voorzien van een dvd schermpje voor de kleine meid.

 

Graag hoor ik wat jullie bevindingen zijn met betrekking tot inbouw of toch losse schermen.

Aangezien er legio modellen, merken en mogelijkheden zijn ben ik het overzicht een beetje kwijt.

 

Zijn er wat jullie betreft merken aan te raden of juist af te raden en waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
je mag de mijne ook wel overnemen als je niet via ebay durft te kopen !!! ik bestel wel nieuwe.

 

Heb op zich niets tegen van het kopen via ebay hoor. Maar zit een beetje met evt garantieafwikkelingen.

Dat heb je toch altijd als je via het www wat koopt maargoed.

Maar ik sta op het punt om een setje hoofdsteunen te bestellen (uit nederland) met 9 inch schermen en dvd speler erin.

Toch bedankt voor het aanbod :D

 

Kwam er wel achter dat VW's pinnen hebben van 14 mm :shock: terwijl nagenoeg alles hoofdsteunen voorzien zijn van 10- of 12mm. pinnen.

Misschien handig om te weten :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
je mag de mijne ook wel overnemen als je niet via ebay durft te kopen !!! ik bestel wel nieuwe.

 

Heb op zich niets tegen van het kopen via ebay hoor. Maar zit een beetje met evt garantieafwikkelingen.

Dat heb je toch altijd als je via het www wat koopt maargoed.

Maar ik sta op het punt om een setje hoofdsteunen te bestellen (uit nederland) met 9 inch schermen en dvd speler erin.

Toch bedankt voor het aanbod :D

 

Kwam er wel achter dat VW's pinnen hebben van 14 mm :shock: terwijl nagenoeg alles hoofdsteunen voorzien zijn van 10- of 12mm. pinnen.

Misschien handig om te weten :wink:

 

dat is geen probleem, ik kwam er ook achter maar ik kan de mijne in breedte verstellen.

Dus ik heb ze iets breder staan dan de gaten waardoor ze bij elkaar geknepen worden en dan ook vast zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is geen probleem, ik kwam er ook achter maar ik kan de mijne in breedte verstellen.

Dus ik heb ze iets breder staan dan de gaten waardoor ze bij elkaar geknepen worden en dan ook vast zitten.

 

Da's inderdaad ook een mogelijkheid.

Toch heb ik voor de zekerheid de 14mm. pinnen er bij besteld.

Met een beetje geluk kan ik vant weekend aan het klussen met de monitoren.

Nu nog uitvogelen hoe de bedrading het makkelijkste door/langs de bekleding van de stoelen gevoerd kan worden.

Volgens mij was daar al eens een topic over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook zitten wikken en wegen wat te doen. Uiteindelijk een scherm met ingebouwde DVD-speler gekocht van Nextbase. Dit scherm lag ook bij Pouw voor 149,-, maar na even speuren was exact hetzelfde scherm bij de Halfords voor E 99,-. Meteen opgehaald.

 

Waarom een los scherm en niet ingebouwd, en waarom maar 1 en niet 2?

- Inbouw vind ik toch erg veel gedoe en

- Inbouw is best duur aangezien je er (meestal) een losse DVD speler bij moet hebben

- Meestal heb je kinderen met verschillende leeftijden en dus ook verschillende interesses welk filmmateriaal interessant is. Om deze reden geen twee schermen in een pakket, aangezien de ene de master is en de andere slave (ze spelen beide dezelfde film) Als er ooit weer een kleine komt koop ik er gewoon nog zo'n scherm bij zodat ze beide hun eigen DVD kunnen zien.

- Zo'n los scherm kun je ook in een andere auto gebruiken (als ie b.v. een keer met opa en oma meegaat)

- Het losse scherm is ook een MP3 speler: op mijn vakantieadres kon ik er mooi mijn MP3's op de 8GB USB stick mee afspelen en van mijn favorieten muziek genieten.

 

 

 

Hoe bevalt het: echt ideaal. Ik kan het iedereen met kinderen aanraden. Super. Hoop dat ik hiermee wat mensen heb geholpen om een keuze te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
je mag de mijne ook wel overnemen als je niet via ebay durft te kopen !!! ik bestel wel nieuwe.

 

Heb op zich niets tegen van het kopen via ebay hoor. Maar zit een beetje met evt garantieafwikkelingen.

Dat heb je toch altijd als je via het www wat koopt maargoed.

Maar ik sta op het punt om een setje hoofdsteunen te bestellen (uit nederland) met 9 inch schermen en dvd speler erin.

Toch bedankt voor het aanbod :D

 

Kwam er wel achter dat VW's pinnen hebben van 14 mm :shock: terwijl nagenoeg alles hoofdsteunen voorzien zijn van 10- of 12mm. pinnen.

Misschien handig om te weten :wink:

Mijn (bestaande) LCD hoofdsteunen hadden inderdaad ook te dunne pinnen, ik heb het profesorisch opgelost door ze dikker te maken met ducttape :P

De pinnen zitten toch in de stoel, dus dat zie je niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook zitten wikken en wegen wat te doen. Uiteindelijk een scherm met ingebouwde DVD-speler gekocht van Nextbase. Dit scherm lag ook bij Pouw voor 149,-, maar na even speuren was exact hetzelfde scherm bij de Halfords voor E 99,-. Meteen opgehaald.

 

Waarom een los scherm en niet ingebouwd, en waarom maar 1 en niet 2?

- Inbouw vind ik toch erg veel gedoe en

- Inbouw is best duur aangezien je er (meestal) een losse DVD speler bij moet hebben

- Meestal heb je kinderen met verschillende leeftijden en dus ook verschillende interesses welk filmmateriaal interessant is. Om deze reden geen twee schermen in een pakket, aangezien de ene de master is en de andere slave (ze spelen beide dezelfde film) Als er ooit weer een kleine komt koop ik er gewoon nog zo'n scherm bij zodat ze beide hun eigen DVD kunnen zien.

- Zo'n los scherm kun je ook in een andere auto gebruiken (als ie b.v. een keer met opa en oma meegaat)

- Het losse scherm is ook een MP3 speler: op mijn vakantieadres kon ik er mooi mijn MP3's op de 8GB USB stick mee afspelen en van mijn favorieten muziek genieten.

 

 

 

Hoe bevalt het: echt ideaal. Ik kan het iedereen met kinderen aanraden. Super. Hoop dat ik hiermee wat mensen heb geholpen om een keuze te maken.

 

Persoonlijk heb ik juist gekozen om complete hoofdsteunen te nemen.

Mede omdat ik eigenlijk niet zo kapot ben van de losse schermen aan een hoofdsteun.

Nu is het 1 keer wat tijd besteden aan het inbouwen en verder hoef ik er niet meer naar om te kijken.

Tevens heb ik 2 schermen/hoofdsteunen gekozen elk met eigen dvd-speler welke ook afzonderlijk van elkaar gebruikt kunnen worden.

Maar van jouw punten valt ook wat te zeggen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden