Ga naar inhoud
  • 0

IMA-Box op RNS510


koffie

Vraag

Heeft iemand ervaring met een IMA-Box op een RNS510?

Gisteren hebben we het e.e.a. ingebouwd, maar nu de Tv-Tuner optie enbaled is (bedankt Vdub!) blijkt deze niet te werken.

De bekabeling van de IMA-Box heeft 4 draden: plus, min, CAN High en CAN Low.

De plus en de min komen vanaf de Quadlock, deze zijn zeker weten goed. De CAN High en CAN Low komen ook van de Quadlock.

Zojuist nagemeten, de voltages weet ik niet meer, maar de CAN High geeft idd een hoger voltage dan de CAN Low. Dat zou dus goed moeten zijn.

De bekabeling is als volgt aangebracht:

 

AUTO - Fiscon BT - TV Vrijschakeling - IMA-Box - RNS510

 

Iemand hier al eens mee gworsteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inmiddels wat verder.

Ik heb contact gehad met Kufatec Duitslan. Deze hebben mij bevestigd dat alles goed aangesloten is, zoals ik het uitleg.

Wel vreemd dat ze mij niet vertelde dat ik nog een stekker in de radio moest prikken. Ik gebruikte deze stekker niet, omdat ik er vanuit ging dat deze voor de achteruitrijcamera was. Niet dus. Deze kabel brengt de audio en video de radio in.

Maar goed, ook met de kabel erin werkt het nog niet.

 

Ik was vandaag bij mijn dealer en deze heeft ruim de tijd met me genomen om samen het e.e.a uit te zoeken (hulde!), maar helaas nog steeds geen tuner op de radio.

De codering die vdub had gedaan (enablen TV Tuner op de radio / CAN gateway) stond er nog steeds netjes in, en was uiteraard ook goed uitgevoerd. Echter de software van de dealer zelf gaf dezelfde foutmelding als wat we met VCDS ook al zagen: de radio ziet geen tuner!

De dealer en ik hebben alles gedaan waarvan we denken dat we konden doen. Maandag rijd ik naar Kufatec in Duitsland om daar verder te troubleshooten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En weer wat verder.

 

Gisteren dik 5 uur gereden om bij Kufatec in duitsland te komen. VCDS eraan, op de te verwachten foutmelding na klopt alles.

Andere IMA-box, ook geen verschil.

Hij bekeek de bekabeling en kwam tot de conclusie dat de CAN draden te lang waren en absoluut getwist moesten zijn (en we hadden de optie om UTP als CAN te gebruiken uiteindelijk maar niet gedaan :( ).

Andere kabelboom geprobeerd met korte draadjes rechtstreeks achterop de quadlock, en meteen werken.

 

Voor de zekerheid de IMA-box omgewisseld, omdat ik mijn exemplaar niet werkende had gezien, en die van hun wel.

Ook een stukje getwist draad met stekkertjes voor de in quadlock meegekregen.

Bij thuiskomst (weer 5 uur toeren :P ) een hapje eten en weer de halve auto overhoop gehaald.

Verlengde can eruit, en rechtstreeks op de quadlock plaatsen. Na wat heen en weer testen werkte het! Helaas kwamen we er ook achter dat de connector tussen kabel en IMA-box niet helemaal top was, dus soms valt die uit :( Ik ga dus nog proberen een nieuwe kabelboom bij Kufatec los te peuteren.

De boel weer netjes ingebouwd en alles getest: alles werkte nog steeds!

 

Vanochtend de tuner weer in het dashboardkastje geplaatst en wat testen: alles werkte behalve dat ik geen beeld op de RNS had :(

Dat moet ik straks dus nog even uitzoeken, maar we zijn nu een heel eind!

 

Tip voor als je dergelijke veel meuk op je CAN bus op de quadlock gaat plaatsen: de ruimte achter je RNS is redelijk beperkt en je krijgt de radio amper terug.

Probeer de allereerste quadlock een beetje links/midden naar beneden te duwen. Schuif de radio erin. Haal de plast/alu plaat van je airco unit los (asbak even open zetten). De aircounit kun je nu met 4 schroeven losschroeven. Haal de unit voorzicht eruit. Je kunt nu met je hand onder de radio komen, trek zoveel mogelijk quadlock kabelmeuk naar beneden (ruimte zat) als het goed is schuift je RNS nu perfect op zijn plaats omdat er ruimte genoeg is achter de radio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden