Ga naar inhoud
  • 0

nieuwe radio maar nu...


boxie

Vraag

...blijft mijn airbaglampje branden. Ik heb een aantal weken geleden door iemand een radio van navaudio in laten bouwen, althans dat was de bedoeling. Hij kreeg het niet voor elkaar wat betreft de stroomvoorziening. Volgens de importeur moest hij stroom aftappen van het lampje in het dashbordkastje. Ik vond het al zo vreemd want als je het kastje dicht doet is het lampje ook uit. Al met al heb ik toen gezegd dat ik een andere radio wilde omdat hij het niet voor elkaar kreeg. Hij heeft dat draadje weer los gehaald en de originele radio er weer in gezet. Toen ik weg reed bleef ook het airbaglampje branden, even verder zat een kleine audi/vw garage en die heeft hem uit gelezen en vertelde dat je bij canbus nooit of te nimmer draden mag aftappen. Hij baalde flink en heeft de importeur er ook van op de hoogte gesteld. Nu heb ik een kloon geplaatst en dus geen draden oid. doorverbonden maar nu brandt het lampje weer. Ik heb zelf het vermoeden dat het komt omdat ik het frontje los moet hebben en dan ook het stekkertje van het controlelampje van de passagiersairbag er uit heb gehad en daarna de radio eerst heb getest. Zou dit de reden kunnen zijn? Ik denk dat morgen als ik weer in Groningen ben nog maar eens bij die garage langs ga om hem te resetten. Hij ziet me al aan komen. :P

 

Maar de radio doet het super in elk geval dus daar ben ik heel blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik lees dat je een kloon hebt ingebouwd. Ik wil dat dit weekend ook gaan doen im mijn 3c.

Nu lijkt het simpel, een soort plug and play, maar er zijn nog een paar onduidelijkheden.

Ik moet een draad met aanduiding "illumini" aansluiten. Volgens de verkoper moest die op de dashboardverlichting maar weet jij hoe dit zit?

Verder is er nog een draad met "P-con" aanduiding, die is me ook nog niet duidelijk.

Helaas leveren die chinezen geen duidelijk aansluitschema bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En anders kun je het hele 'airbag' plaatje incl. lanmpje uit het raampje klikken. Bungelt er alleen een klein stekkertje met een connector aan tijdens je werkzaamheden.

 

Ik snap alleen niet waarom die dealer wel even de storing kan uitlezen, maar niet even resetten? Of blijft de melding terugkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verlichting neem je gewoon van de aansteker uit de asbak (grijze draad). Daar heb je trouwens ook een geschakelde + (zwarte draad) en een massa(bruine draad)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden