Ga naar inhoud
  • 0

luchtfilter vervangen


Martijn77

Vraag

Hey guys,

 

Ik was op zoek op het net naar informatie over hoe ik eenvoudigweg het luchtfilter kan vervangen......Maar ik kan niet echt iets bruikbaars vinden.

 

Ik weet dat het filter achter de linkerkoplamp zit (passagierszijde) maar heb toch iets meer info nodig :oops:

 

Waar moet ik naar zoeken? Alvast bedankt voor de tips!

Groeten,

 

Martijn

 

Passat Variant 2001 TDI

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het filter zit aan de rechterkant, die tip heb je alvast binnen ! ;) Je schreef 'passagierszijde' dus dat klopt wel. :)

 

Wanneer je het luchtfilter bedoeld en niet het interieurfilter ga dan als volgt te werk:

 

- verwijder de plastic kap die boven het filter is gemonteerd, dit doe je door de twee plastic kapjes los te wippen met een schroevendraaier en vervolgens het losdraaien van de twee schroeven die onder de kapjes te vinden zijn.

 

- De bovenkant van het luchtfilterhuis is nu zichtbaar, deze is vastgezet met metalen klemmen die om de rand van het filterhuis te vinden zijn. Kijk goed of je aan alle zijden de klemmen hebt losgemaakt.

 

- Nu kan de bovenkant eraf en zie je het luchtfilter zitten, kwestie van eruit trekken en nieuwe plaatsen. Alles weer monteren in omgekeerde volgorde.

 

Het luchtfilter wordt normaal om de 30.000km vervangen, tussendoor een keer schoonblazen of uitkloppen is ook niet verkeerd.

Succes ! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb ik ook een vraag..

 

zelf ben ik ook bezig met een openluchtfilter, nu staat ie wat te hoog met de luchtmassameter, ik heb niet de hele filterbak eruit gehaald alleen het deksel.

nu mijn vraag: maakt de afstand wat uit van de luchtmassameter, dus de afstand in GEEL of ROOD

ik wou de slang (BLAUW) wat langer maken, zo dat de LMM samen met het filter wat verder van het blok komt.

 

whfd4w.jpg

 

(Niet mijn motor)

 

zou dat wat uitmaken ?? of moet ik daar van afblijven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Buislengte achter LMM is geen probleem, voor de LMM weet ik niet, bij sommige LMM's wordt ook nog een temperatuur gemeten. Ik kan me voorstellen dat als deze buis te lang is, dat de temperatuur hoger is en de computer verkeerde waarden doorkrijgt.

 

Maar wat al gezegd is, regelmatig goed het filter reinigen en subtiel met olie besprenkelen (zijn kitjes voor, reiniger en olie) anders heeft je LMM een heel kort leven! (bijv. van Green).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden