Ga naar inhoud
  • 0

[Passat CC] hoe lang werkt autohold


Dominion

Vraag

Zoals de topic titel al verklapt, hoelang moet de autohold de auto op zijn plek houden?

 

Autohold is dus niet de automatisch handrem, maar zorgt ervoor dat als je ergens staat de wachten dat je niet continue de rem moet inhouden om de auto op de plaats te houden.

 

Ik heb nu al een 2x meegemaakt dat de auto na een bepaalde tijd los laat en begint te rollen, best schrikken als je erop vertrouwd :wink:

 

De dealer zegt dat het best maar kan werken voor een bepaalde tijd, maar dat wist hij niet zeker. De boekjes geven in ieder geval geen duidelijk oordeel. Iemand hiermee bekend, ik dacht namelijk dat de autohold er altijd op blijft staan totdat je wegrijd of de auto uitzet of handrem gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Autohold doet niets anders dan de remdruk die in het systeem aanwezig is handhaven bij stilstand. Mogelijk helpt het als je eenmaal stilstaat om het rempedaal iets harder in te drukken voordat je het pedaal loslaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij (Passat 3c) blijft die gewoon staan, en als je langere tijd (file) stilstaat hoor je de handrem opgaan, het controlelampje van de handrem gaat echter niet aan.

Heeft volgens mij ook niets met druk op het rempedaal te maken, want als autohold aanstaat en ik laat de wagen gewoon rollen tot stilstand gaat die ook aan.

 

Ik heb de indruk dat die overgang naar handremstand niet werkt, en op het moment dat dan de remdruk wegvalt de wagen begint te rollen...

 

Grtz,

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
....

 

Ik heb de indruk dat die overgang naar handremstand niet werkt, en op het moment dat dan de remdruk wegvalt de wagen begint te rollen...

 

 

Dat klinkt ook aannemelijk, ik moet zeggen heb het de afgelopen paar dagen niet meer gehad, maar heb deze dagen ook nog niet echt lang stil gestaan met autohold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden