Ga naar inhoud
  • 0

pluskabel doorvoeren door schutboard


houtekopharry

Vraag

Beste passatisten,

Ik kom er echt niet uit.

zelfs met de foto's van visionroy's ice instal krijg ik mijn 20 mm2 kabel niet door dat vierkante rubber.

ik kan niet vinden waar dit vierkante rubber uitkomt en ik weet niet wat er achter zit (kwetsbare kabels misschien?)

ook onder de auto kan ik niets vinden

mijn paravaan (plastic kap onder de ruitenwissers)krijg ik niet los als ik nog harder trek ben ik bang dat ik hem sloop.

daardoor krijg ik mijn ecu doos niet open achterste moer zit daar namelijk onder.

 

als ik het zo hoor moet het allemaal heel simpel zijn maar ik kom er echt niet uit

 

Help me aub want ik hoef alleen nog maar die kabel te trekken en het hele project afblazen is ook weer zonde.(had ik net bij de auto wel veel zin in trouwens :angry::bash::censor::embarassed: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

als het goed is zit er op je paravaan ter hoogte van je ecu box een plastic dopje die je eruit kunt wippen, via daar kan je het laatste schroefje van je ecu box loshalen.

 

 

ps wat je ook kan doen is de kabel via het rubber van je motorkap ontgrendeling laten lopen.(naast je ecu box)

hier kan je een gaatje naast prikken in het rubber en daar de kabel doorheen steken, (daarna ff voo de zekerheid een laagje kit erover)

dan kom je achter de zekering kast uit.

 

veel suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is uit eindelijk gelukt door het zelfde rubber waar Antonio het bij Roy had gedaan.

De foto's hielpen echt heel goed, thanx vision-roy

Ik heb het dus uiteindelijk niet meer door de ecu doos gelegd.

Ik moet alleen 1 rustig blijven :bash: en 2 het niet alleen willen doen :roll: .

Soms heb je ff 2 extra handen nodig.

het klinkt al een geweldig stuk beter!!! :D

nu nog de versterker in de kofferbak verstoppen achter het ehbo klepje.

tegen die tijd heb ik vast weer vragen.

Hopelijk kan ik ook nog eens iemand helpen.

In ieder geval bedankt.

 

vriendelijke groet

 

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als het goed is zit er op je paravaan ter hoogte van je ecu box een plastic dopje die je eruit kunt wippen, via daar kan je het laatste schroefje van je ecu box loshalen.

 

 

ps wat je ook kan doen is de kabel via het rubber van je motorkap ontgrendeling laten lopen.(naast je ecu box)

hier kan je een gaatje naast prikken in het rubber en daar de kabel doorheen steken, (daarna ff voo de zekerheid een laagje kit erover)

dan kom je achter de zekering kast uit.

 

veel suc6

 

HOO EVEN, al het water dat van de vooruit afoopt, komt in de accubak terrecht, maar dit valt eerst allemaal op het motorkapontgrendelings rubber. Ook ligt het rubber wat lager dus hier zal altijd iets van water in blijven staan totdat het verdampt, trek je hier een kabel langs loopt al het water zo je auto in. gevolg is een gigantische plas water achter de bestuurders stoel en een verzopen comfortmodule ik heb dit namelijk ook gehad :embarassed: beste is je stoel helemaal naar achteren zetten en dan boven je pedalen kijken hier ergens zit een grote rubber. Deze kun je doorprikken met een scherp stuk draad of met een stanlymes. Daarna kabeltje erdoor steken en via de rubber aan de voorkant van de accubak richting de accu laten gaan, maximaal 40 cm van de aansluiting afzekeren en de rubber boven de pedalen rondom afkitten tegen eventuele gassen of water, kabel kan dan aan de linkse kant van de auto worden weggewerkt. Een aarde van achteren naar voren is niet nodig gewoon ergens met een dikke kabel op het frame zetten, wel goed vast zetten en deze mag maximaal 50 cm lang zijn...... Succes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar heeft Jeffrey idd wel een punt, die accubak wordt inderdaad niet voor niets ook wel waterbak genoemd :lol:

Toch denk ik dat het wel kan, als je de boel maar goed afdicht en zorgt dat de rubber afwateringsstopjes goed schoon zijn en blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou de kabel zeker niet via de ontgrendelingkabel van je motorkap laten lopen, ik kan het weten. Bij de vorige passat heb ik hierdoor veel water in de auto, grote ergernis en kosten gehad :evil::evil: .

Een andere opening is rechts naast de accu: Daar zit een driehoekige opening in het schutbord waar alleen isolatiemateriaal achter zit. Als je hier een gaatje in maakt, is de kabel er zo doorheen. Je komt dan ruim boven het gaspedaal uit. De rest volgt dan vanzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na een berichtje van Moon, die schijnbaar ook met dit probleem zit, heb ik hem enkele foto's gestuurd waar die plek dan wel zit.

Misschien makkelijk voor andere leden.

 

Dat is een mooie plek om mijn massa kabel van mijn radio door te voeren. Ik wil namelijk proberen om mijn radioantenne ontvangst te verbeteren en vertrouw mijn massakabel niet. Om zeker te weten dat de massa wel goed is ga ik deze rechtstreeks verbinden met de accu en is dit een mooi plekje om door te voeren.

Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na een berichtje van Moon, die schijnbaar ook met dit probleem zit, heb ik hem enkele foto's gestuurd waar die plek dan wel zit.

Misschien makkelijk voor andere leden.

 

Ik denk er ook over na om een kabel naar achteren te trekken t.b.v. een toekomstige versterker.

Als ik uitga van de foto, waar komt de kabel dan precies uit (vanaf het interieur gezien) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

iets links boven het koppelinspedaal zit de rubber die de doorvoer geeft naar de motorruimte. Van binnen makkelijk toegankelijk (alleen het plaatje aan de pedalen wegnemen), van de motorruimte : luchtfilter, batterij en batterijhouder verwijderen, dan zie je de doorgaan ook...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na een berichtje van Moon, die schijnbaar ook met dit probleem zit, heb ik hem enkele foto's gestuurd waar die plek dan wel zit.

Misschien makkelijk voor andere leden.

 

Ik denk er ook over na om een kabel naar achteren te trekken t.b.v. een toekomstige versterker.

Als ik uitga van de foto. Waar komt de kabel dan precies uit (vanaf het interieur gezien) ?

 

Bij deze doorvoer kom je een stuk boven het gaspedaal uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na een berichtje van Moon, die schijnbaar ook met dit probleem zit, heb ik hem enkele foto's gestuurd waar die plek dan wel zit.

Misschien makkelijk voor andere leden.

 

Ik heb de kabel inmiddels door het kegelvormig rubbertje gehaald en alles werkt prima. :D

Er is echter één euvel wat mij niet lekker zit: Ik krijg het rubbertje niet lekker op z'n plek ivm de dikte van de kabel :embarassed: (35mm, op zich niet erg dik). Hebben jullie hier nog tips voor?

 

Is het verstandig om dit daarnaast nog eens dicht te kitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na een berichtje van Moon, die schijnbaar ook met dit probleem zit, heb ik hem enkele foto's gestuurd waar die plek dan wel zit.

Misschien makkelijk voor andere leden.

 

Ik heb de kabel inmiddels door het kegelvormig rubbertje gehaald en alles werkt prima. :D

Er is echter één euvel wat mij niet lekker zit: Ik krijg het rubbertje niet lekker op z'n plek ivm de dikte van de kabel :embarassed: (35mm, op zich niet erg dik). Hebben jullie hier nog tips voor?

 

Is het verstandig om dit daarnaast nog eens dicht te kitten?

 

Wat bedoel je met op zijn plek ? Ik heb er eerst zonder problemen 25mm2 doorgevoerd en later nog een 16mm2.

Om de laatste goed door te voeren, heb ik wel het doorvoerpunt groter gemaakt met een vijl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal gesproken zit het kegelvormig gedeelte helemaal vlak tegen het schutboard aan. Een gedeelte van het rubbertje valt achter het schutboard, die krijg ik dus niet helemaal meer door het doorvoergat heen nu ik de kabel doorgetrokken heb.

 

Ik zal even kijken of ik later een foto kan uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden