Ga naar inhoud
  • 0

Zelfdimmende binnenspiegel


Siebe75

Vraag

Hallo,

 

Ik heb al diverse topics over dit ding gelezen maar heb nog geen antwoord gevonden op mijn vragen:

 

Over de werking: vanaf wanneer moet hij al werken bv als het echt donker is of als het begint te schemeren? En hoe donker moet hij worden?

Moet het groene lampje nou branden of niet? Bij mij werkt de spiegel als het lampje WEL brand.

Vanaf welke afstand moet de spiegel beginnen te dimmen? Ik vind regelmatig dat lampen op minstens 500 meter of meer nog kunnen verblinden, maar dan werkt de spiegel dus nog niet.

 

Ik twijfel er dus aan of de spiegel wel goed functioneerd. Ik ben ermee terug geweest naar de verkoper, die heeft hem gecontroleerd en zegt dat hij werkt.

 

Is dat ding niet te neppen zodat hij altijd in nacht modus staat? Een normale spiegel heb ik altijd in de nachtmodus staan.

 

Misschien is er ook een sticky te maken over de binnenspiegel.

 

Oh ja de spiegel hangt in een Passat Variant van 2004 (met ledjes onderin)

 

Alvast bedankt.

 

Groeten Siebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij is het net als met de regensensor, die dingen staan af fabriek op een bepaalde waarde ingesteld en volgens mij is daar niets aan te verstellen.

Het enige wat ik kan verzinnen is dat hij in nachtmodus overschakelt op basis van een signaal van een of andere lichtsensor. Als dat inderdaad zo is zou je die lichtsensor kunnen afplakken en zou hij dus constant in nachtmodus moeten staan.

(Maar ik moet er gelijk bijzeggen dat ik nog nooit zo'n spiegel van dichtbij heb bekeken :embarassed::lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan het afplakken had ik inderdaad ook zitten denken. Dat is het eerste wat ik maar eens ga doen.

 

Het donkerder worden zal ook niet in te stellen zijn. Ik vraag me af of de donkerheid af neemt naarmate de spiegel ouder wordt. Of sensors verouderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

spiegels gaan wel eens kapot, verschil moet goed te zien zijn. Sensor aan voorzijde meet verlichtingssterkte en afhankelijk van de lichtsterkte die er van achter in valt dimt de spiegel. Daarop is één uitzondering bij een goedwerkende spiegel,---> de functie wordt uitgeschakeld bij achteruitrijden. Maar ik neem aan dat je wel in de gaten hebt wat de voorkant van de auto is :mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar ik neem aan dat je wel in de gaten hebt wat de voorkant van de auto is :mrgreen::mrgreen:

 

Mwah dat lukt me nog wel 8-)

 

Spiegel wordt ook wel groen maar naar mijn mening niet groen genoeg. Ik heb net geprobeerd om de voorste sensor met mijn vinger af te dekken en idd de spiegel verkleurde dus dat kan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil je weten of je dimmende binnenspigel het nog doet moet je de sensor aan de achterkant (raamkant) van de spiegel afdekken zodat er geen licht op valt. De sensor aan de voorkant van de spiegel schijn je in met een lampje. Dan moet hij langzaamaan donkerder worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wel apart, bij Siebe wordt ie groen, bij Dennis wordt ie blauw, bij mij wordt ie grijs...

 

Zijn we allemaal een beetje kleurenblind of is 't een soort PSP, waar de kleur per maand wijzigt? :)

 

Heb ook even mn vinger voor de sensor gehouden. Volgens mij kleurt hij eerst groen dan blauw en als je nog ff wacht dan wordt hij grijs. Heeft ook te maken met hoeveel licht er aan de spiegelkant in valt. Achter de spiegel zit ook een sensor. Volgens mij staat er in de KB wel een plaatje. Heb in iig laatst nog wat voorbij zien komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die van mij werkt zo af en toe eens... Laatst was het felle zon en was de spiegel (en ook de buitenspiegel aan de bestuurderskant) donkergroen. Na een half uurtje opniew starten en vertrokken : terug gewoon wit. En af en toe zie ik die even verdonkeren in een flits en terug oplichten... Zal zeker ook stuk zijn?

Grtz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De spiegel opzich werkt ook wel. Die test is gedaan en ik zie hem ´s avonds ook verkleuren alleen vind ik hem laat reageren: alleen als een auto dichtbij is. En dan is het inderdaad zo dat hoe feller de lampen zijn hoe donkerder hij wel wordt eigenlijk. Heeft ook te maken of er straat verlichting is of niet. Zonder lijkt dat ding veel donkerder te worden.

En als je dan ff in een bocht zit en de lampen niet meer op de sensor schijnen is hij zo weer normaal. Kom je uit de bocht heb je weer die felle lampen in je bakkes.

 

Maar dat hebben jullie dus ook? Het zal er dus op neer komen dat ik een andere verwachting had van een zelfdimmende spiegel. Jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarvoor wordt de lichtsensor op het dashbord dan gebruikt? Deze heb ik eens met VAG-COM uitgelezen en dat hobbeltje in het midden is ook een lichtsensor.

 

Dat is voor de automatische airco, meet zoninval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die van mij is echt stuk. Het is net of ik een grote vochtvlek op mijn spiegel heb. Die vlek beweegt zich langzaam over het hele oppervlak.

Dus tijd voor een andere...

 

Heb ik ook gehad nadat de auto een hele dag in de volle zon had gestaan, 's ochtens was ie nog goed kom terug bij de auto zie ik een grote vlek. Probeer nu altijd te zorgen dat de spiegel niet in de volle zon staat... 8-)

Wel dure grap om de spiegel te vervangen, heb toen een 2e handsje gekocht waar wat kapjes van misten en alleen het glas maar overgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarvoor wordt de lichtsensor op het dashbord dan gebruikt? Deze heb ik eens met VAG-COM uitgelezen en dat hobbeltje in het midden is ook een lichtsensor.

 

Dat is voor de automatische airco, meet zoninval.

 

Ok. Kan ik inkomen. Maar waarom dan 2 lichtsensors die beide de lichtintensiteit meten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok. Kan ik inkomen. Maar waarom dan 2 lichtsensors die beide de lichtintensiteit meten?

 

Omdat de ene (voor airco) zonlicht opvangt en de zon over het algemeen op t dashboard schijnt en niet op de spiegel. De andere (voor de spiegel) die vangt omgevingslicht op in de algemene richting waar jij naar kijkt dus daar is je eerder genoemde sensor niet voor geschikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ jstruijk

 

Ja, ik heb langs chauffeurszijde een zelfdimmende spiegel (met klapfunctie en omgeveingslicht)... die is gekoppelt aan de binnenspiegel (als je op het schema kijkt met een paarse en paars/zwarte draad, die gaat naar beide deuren). De spiegel is te herkennen aan het feit dat er rondem op zo'n halve centimeter van de boord van het spiegelglas een "draadje" in het glas lijkt te zitten. Aan de buitenkant van dat draadje blijft de spiegel wit, binnenkant verkleurt...

 

Grtz,

 

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De spiegel is te herkennen aan het feit dat er rondem op zo'n halve centimeter van de boord van het spiegelglas een "draadje" in het glas lijkt te zitten. Aan de buitenkant van dat draadje blijft de spiegel wit, binnenkant verkleurt...

 

Bedoel je met 'draadje' de scheiding tussen de 'dode hoek' (convex?) en het 'platte' gedeelte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden