Ga naar inhoud
  • 0

Toerental komt niet onder de 1600 toeren.........


Chicco_Himself

Vraag

Hoi forumleden,

 

Sinds ongeveer 7 mnd ben ik de trotse bezitter van een VW Passat Variant 1,6 bouwjaar 1988.

Afgelopen vrijdag kwam ik er achter dat de slang welke vanaf het karter loopt (die slan met een aantal ribbeltjes naast elkaar) helemaal door was. Vervolgens heb ik bij de VW-dealer een nieuw onderdeel gehaald (het slangetje was namelijk niet los verkrijgbaar).

Nadat ik alles netjes gemonteerd had en de auto startte trad het volgende probleem op:

 

Als ik de auto start en geen gas geeft komt hij rond de 1100 toeren en zakt dan langzaam af tussen de 900 en 1000.

Echter..... als ik eenmaal gas heb gegeven blijft hij op 1600 toeren hangen en komt NIET lager :cry:

Ik heb al geprobeerd om de rem in te houden, 1e versnelling en dan de koppeling langzaam laten opkomen echter dit helpt niet.

 

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? (ik heb de slangen nogmaals gecontrolleerd en alles zat goed vast, echter het probleem blijft)

 

B.v.d.

Chicco

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden.......

Een kennis van mij heeft met een monteur van VW gebeld en de vermoedelijke ookrzaak is:

* de motor heeft zelf de gasklep gewijzigd om (omdat er dus "valse" lucht aangetrokken werd) de motor toch fatsoenlijk stationair te laten lopen.

 

ECHTER..... het schijnt dat nu er geen valse lucht aangetrokken wordt, de gasklep niet zelfstandig weer terug gaat. :roll:

 

OPLOSSING: Ik ga morgen naar de Quick Service van de VW dealer en men sluit de pc aan op mijn auto om zo de gasklep te laten inleren/resetten .

Hierna zou alles weer goed moeten functioneren :lol:

 

Ik ben benieuwd, uiteraard laat ik e.e.a. weten......

 

Gr,

Chicco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, qua naam weet ik hem niet te benoemen, echter het is dus de slang met "ribbeltjes" welke vanaf de carter loopt + de dikke zwarte "buis" welke daar aan vast zit en welke naar de gasklep loopt. (sorry, makkelijker kan ik t niet uitleggen :cry: )

 

Daar schijnen dus voor mijn Variant 1.6 een 3-tal verschillende soorten van te zijn. (ondanks het feit dat ik mijn kentekenbewijzen had meegenomen en hij dus het onderdeel gezocht heeft middels de code heef hij me dus 2 x de verkeerde meegegeven)

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden