Ga naar inhoud
  • 0

Airbag aansluiten


x.X.x

Vraag

Hallo mede Passat Fans,

 

Ik heb even een kort vraagje.

Ik heb laatst een nieuw stuur gekocht.

Een nieuw 4 spaak stuur maar dan met stuur bediening.

Nou komt er eind deze week een nieuwe luchtkussen in omdat de oude niet paste.

 

Nu zit ik even met de bedrading. Moet ik de oude bedrading erin laten of de nieuwe bedrading gebruiken van het nieuwe stuur. De stuurbediening werkt niet aangezien het er nooit in heeft gezeten. Daar kan ik later misschien wat mee doen.

 

Als ik namelijk nu die nieuwe bedrading erin zet kan ik zonder airbag me toeter nog niet gebruiken. (misschien door massa die hij van de airbag haalt of juist de 12 volt van de airbag.) Gebruik ik nou me oude bedrading werk me toeter al voor dat ik een airbag aansluit.

 

Kunnen jullie mij misschien vertellen wat beter is te gebruiken. Wil niet dat hij straks eruit klapt met aansluiten :angel:

 

Alvast bedankt :wink:

 

Met vriendelijke groet,

 

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Michael,

 

Ik wil er van de week wel even naar kijken, durf niet zo maar te zeggen wat je moet doen.

Evt kunnen we het stuur wisselen als de nieuwe airbag er is en dan met de vag- com de boel even nakijken.

 

Zelf heb ik er bij mij ook al een ander stuur ingezet. ( van sport naar R32 )

 

Ik hoor het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke dat zou super zijn. Het stuur heb ik al omgewisselt rij nu ff 3 dagen zonder airbag. Ivm het ophalen van de airbag in brabant (ga donderdag lang weekend limburg) dus vandaar dan is het alleen plug en play als het even mee zit. Als ik dan weer terug ben is het alleen nog een kwestie van een reset met vag-com.

 

Maar durf hem alleen nog niet direct zo aan te sluiten als ik niet weet of het kwaad kan met de kabels.

 

EDIT:

 

Trouwens Ferry mooie wagen heb je daar man. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben er uit gekomen wat betreft de claxon. Die kreeg zijn spanning van de stuurbediening.

Dit was even een kwestie van wat bedrading om gooien.

 

Nu is mijn vraagje nog even, klopt het dat de airbag bedrading bij elk stuur het zelfde is. en of het uitmaakt hoe de stekker op de airbag geplaatst wordt?

want volgens mij kan hij er op twee manieren op.

 

Alvast bedankt.

 

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het stekkertje kan er op twee manieren in, bij mij zit het stekkertje naar beneden.

Als je hem verkeerd om er in stopt doet hij het niet en geeft de auto een fout melding in de Airbag.

 

En over het uit lezen van de auto met de VAG-COM houden we nog wel even warm voor als je weer terug bent van het weekendje weg.

Het is geen probleem, ik was niet van plan om te gaan verhuizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ik heb bij mijn 3C ook een Multifinctioneel stuur geplaatst. Je moet een aangepaste kabelset kopen bij de dealer (+/- 30 Euro's dacht ik). Kabelset is afhankelijk van één of tweetraps airbag. Nadien had ik ook geen claxon meer : Stuurkolom electronicamodule te vervangen (moet op z'n minst eindigen op "E", was bij de mijne niet het geval). Als je deze moet vervangen mag je met VAGCOM de stuurhoeksensor opnieuw instellen en daarna werkt alles zoals het hoort (bij mij in ieder geval).

 

Grtz,

 

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

By the way : Als je een origineel vierspaaksstuur had past de airbag WEL, wat ze ook beweren.... en moet je alleen het kabelsetje vervangen. Als je in ETKA gaat kijken staan er ook verschillende nummers in voor MFL en gewoon stuur, maar dat komt omdat de bedrading daarin begrepen is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey hey het is me al gelukt.

 

deels klopt van het bovenstaande de toeter krijgt voeding op een andere manier ivm stuur bediening.

je kan (mits je de knoppen niet gebruikt) de bruine met zwart vervinden en zwart/rood met de andere zwarte verbinden.

dan werkt je toeter je airbag op je stuur bediening na. Bij mij ging het toch niet werken omdat ik geen cc heb.

 

En dit scheelt geld ;) aangezien ik er toch niets aan had.

 

maar bedankt voor alle reacties :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden