Ga naar inhoud
  • 0

Probleem met sproeier op achterruit.


Martijn77

Vraag

Hey allemaal,

 

Nog steeds heb ik het issue van een niet werkende achter-ruitenwisser sproeier....wisser zelf is ok. Als ik probeer te sproeien, hoor ik het pompje prima lopen, net als ik de sproeiers gebruik op de voorrruit.

Proberen te zuigen aan de sproeier op achterkant en krijg lucht, niet veel maar toch...ik kan nergens een lek ontdekken onder de auto als het pompje loopt. Waar kan het mis zijn nu?

Ik kreeg reeds tips mbt het knietje naast linkerachterlichten, das ok. Of dat ik de vloeistof in de ruimte van achterklep sproei, maar dat klinkt ook droog, ik hoor niks klotsen...

 

Zou ik ermee we moeten naar garage?

 

Verder, kan ik de koelvloestof alleen wat bijvullen met het merk wat VW aanbeveeld of zijn er ook andere?

Alvast bedankt guys....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Anonymous

Beste VW rijders,

 

Het genoemde probleem heb ik ook gehad, de oplossing heb ik gevonden op de site van TDI club forum. De onderstaande tekst beschrijft de oplossing die ik heb uitgevoerd. Door de as van de ruitenwissermotor loopt een buisje van binnen naar buiten en eindigd in de sproeikop. Dit buisje draait normaal niet mee met de as van de ruitenwissermotor zolang deze goed gesmeerd is, zoniet dan breekt deze af en loopt de ruitenwisservloeistof in de achterklep, achter de bekleding. Met een reparatie setje is het goed te repareren.

-------------------

ff een reparatie setje halen bij de dealer ( € 30,-) spul uitelkaar halen, setje erin en sproeien maar weer! Staat bij dat het alleen voor Valeo motoren is maar kan met een kleine aanpassing ook voor de Bosch motortjes werken.

Ik heb het gister in een 30 minuten op een Bosch motortje gezet!

nr. van de set is 8L0 998 711.

Je moet bij de Bosch motoren een klein stukje uit het dekseltje van de aandrijving knippen/slijpen zodat het aansluitpunt van de watertoevoer beter past.

het reparatiesetje bestaat uit het pijpje + sproeikopje het heen en weer draaimechanisme. het pakkingkje van het dekseltje van de motor diverse rubbers en smeermiddelen. als je wil dat ik je foto's laat zien moet je het maar ff zeggen.

je moet alleen ff opletten met het zwarte kapje die op je moer van je ruitenwisserarm zit die heb ik perongeluk het binnen werk verbogen en nu draait mn sproeiertje dus niet mee. dus moek nog ff een nieuw kappie hallen

iemand enig idee wat dat kost!

hier toch maar de foto's.

foto1

dat gat vlakbij dat pijltje daar komt het pijpje met sproeikop in

en het onderdeel bij het pijltje zit ook in het revisiset

foto2

deze onderdelen zitten in het reviseset + rubbers en smeer

behalve het raamrubber. en je ziet ook goed wat de oorzaak was

het pijpje was gewoon doorgerot omdat het sproeikopje was vastgeraakt door waarschijnlijk te weinig smeermiddel dus zorg goed dat het sproeikopje goed draait in het buisje, en bij mij (leon) liep het water uit mn slot ik weet niet hoe dat bij de rest is.

-----------------------

Veel succes,

 

Arjan, VW passat variant rijder 1.8 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden