Ga naar inhoud
  • 0

Passat of dweil ?


Rednax

Vraag

Na het er weer opzetten van de zomersloffen rijd de Passat als een dweil.

 

De banden "zingen" als een gek zodra de snelheid er een beetje in komt, bij het afremmen voel je in het rempedaal iets alsof ze ergens aanlopen.

 

Ik heb de wielen van voor naar achter gezet en andersom. Is dat wellicht niet zo verstandig geweest ?

 

Komend weekend ga ik ze weer wisselen en kijken hoe het dan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij gebruikte banden omwisselen krijg je inderdaad te maken met extra geluid omdat de vorm gezet is naar de plek waar de band zat. Heb ik zelf ook gehad en enige honderden kilometers merkte je het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als ik de velgen er af haal voor een wissel (zomer /winter winter /zomer) schrijf ik altijd aan de binnenkant waar de velg heb gezeten.

kan ik hem ook zo weer terug plaatsen naar de wissel.

als ik de andere velgen er onder doen heb ik ook even wat meer geluid maar dat is zo weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor naar achter wisselen is meestal niet zo'n probleem als de banden niet te veel gecupt zijn.

Als je ook links naar rechts wisseld dan kan dat meer problemen veroorzaken omdat je dan de draairichting omdraait en omdat je dan als het ware tegen de cups in rijd.

Anders zou je de banden nog kunnen laten Trimmen (als ze nog veel profiel hebben teminste). Zie hieronder.

 

 

Tire-Trimmen

 

Soms slijten banden zo onregelmatig dat zelfs balanceren geen uitkomst meer biedt. De grootste oorzaak: moderne auto’s worden met steeds grotere velgen en brede, lagere banden uitgevoerd. Tevens worden de ophangingen steeds lichter. De personenautoband wordt door deze samenstelling steeds gevoeliger voor ongelijke slijtage. Ongelijke slijtage (cuppen) leidt tot een hoger afrolgeluid en het welbekende trillen van het stuur.

 

Voorheen leek de enige oplossing het vervangen van uw banden. Vaak erg zonde, omdat uw banden verder in prima staat verkeren. Hier heeft Profile Tyrecenter dé oplossing voor. Het trimmen van banden, Tire-Trimmen genoemd, maakt de band weer perfect rond. Tire-Trimmen is het slijpen van het loopvlak, waardoor de onregelmatige slijtage verdwijnt. Ook wordt de band op het originele velg “getrimd” , waardoor een 100% ronde band/velg combinatie ontstaat. U rijdt comfortabel, de trillingen verdwijnen en uw banden maken veel minder geluid. Het trimmen van de band heeft bovendien een positief effect op het aantal kilometers welke met de band gereden kan worden.

 

Modern apparatuur

Het trimmen van banden heeft niet altijd een positieve klank gehad, omdat in het verleden door ondeskundigheid banden nogal eens te veel loopvlak verloren bij de band. Maar met de huidige generatie apparatuur - wat in uitstekende handen is bij de specialisten van Profile Tyrecenter- wordt veel nauwkeuriger gewerkt. Bovendien wordt verwacht dat het optimaliseren van een band een toegevoegde waarde wordt waar meer en meer vraag naar zal komen.

 

De voordelen van het Tire-Trimmen:

- Comfortabele besturing;

- Lager afrolgeluid;

- Verlenging levensduur van banden door gelijkmatig afrollen;

- Verlaging in het brandstofgebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden