Ga naar inhoud
  • 0

Zelf verlagen


barisk5

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Achter is juiste het makkelijkste.........Heb je alleen veren of ook schokdempers?

Heb het bij een vriend gezien die plaats airride onder zijn 3c.

 

Ik ga zaterdag mijn veren plaatsen.........kan foto's voor je maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja ik heb alleen veren dat zou goed zijn als ge fotos kan maken

bedankt

 

Zal wel een foto maken, in principe is het heel makkelijk, je moet de schokdemper los make,n daardoor komt je acherbrug/ophanging los, dan ontstaat er ruimte, kun je de veer zo omwisselen...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb pas geleden ok een setje veerklemmen gekocht, ik was 30 euro kwijt geloof ik,

zeker wel verstandig om aan te schaffen

verder met een beetje inzicht is het goed te doen lijkt mij.

heb toen zelf ook de schroefset onder mijn bora gezet, dat ging goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga zeker niet zonder veerklemmen aan de slag, de veren van het mc pherso systeem staan onder behoorlijke voorspanning. Er zijn er al geweest die het ff dachten te fixen en de veer in t gezicht kregen. Die vertellen t niet na. Daarbij komt dat je aansluitend moet uitlijnen, anders ben je binnen no time door je banden heen en verbeterd je wegligging nauwelijks. En dat je alle bouten van de wielophanging ten allertijden op moment moet aanhalen (in sommige uitvoeringen moet je ze zelfs na éénmaal gebruik vervangen) , doe je dit niet loop je het risico op breuk van de bouten, en dat is iets wat je niet graag in je wielophanging wil meemaken.

Is dus zeker geen klusje voor de onervaren knutselaar, dit kun je beter aan n pro overlaten.

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ga zeker niet zonder veerklemmen aan de slag, de veren van het mc pherso systeem staan onder behoorlijke voorspanning. Er zijn er al geweest die het ff dachten te fixen en de veer in t gezicht kregen. Die vertellen t niet na. Daarbij komt dat je aansluitend moet uitlijnen, anders ben je binnen no time door je banden heen en verbeterd je wegligging nauwelijks. En dat je alle bouten van de wielophanging ten allertijden op moment moet aanhalen (in sommige uitvoeringen moet je ze zelfs na éénmaal gebruik vervangen) , doe je dit niet loop je het risico op breuk van de bouten, en dat is iets wat je niet graag in je wielophanging wil meemaken.

Is dus zeker geen klusje voor de onervaren knutselaar, dit kun je beter aan n pro overlaten.

 

Dennis

 

Naar horen zeggen hoef je een 3C niet uit te lijnen naar het veranderen van de veren. Bij de een 3BG wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als men denkt ik ga die veren hier even in no time veranderen dan kan men wel eens bedrogen uitkomen .

zonder veerklemmen no way josé .

achter kan men de schokdemper vanonder losdoen en dan de wagen omhoog krikken dan moet de veer er zo tussen uit te halen zijn .

opgelet als men aan de veer vanachter ligt te trekken, trek dan de wagen niet van de kriek af want dan kan je zelf wel eens als veer gaan dienen tussen de wagen en dat is niet aan te raden .

voor is een ander paar mouwen .

heel de veerpoot moet er onderuit gehaald worden en dan via een veerspanner alles te demonteren .

elke keer als men zo een mc person veer demonteerd dient de wagen uitgelijnd te worden eender bij welke wagen .

grz guy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ook na plaatsen vane en kit Hiddem? zoals wij nu doen?

 

Groeten,

 

Sven

 

 

De een zegt van wel maar de ander niet, ik kan met herinneren dat ik bij mijn 3BG alles los moest hebben om andere veren te kunnen plaatsen. Bij een 3C zit dit veel mooier in elkaar.

Bij die set van ons hoeft de stuurstang niet los waarom zou je dan uitlijnen. Je veranderd niks.

Je set er alleen andere veerpoten tussen...........toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij verlagen moet je altijd opnieuw uitlijnen, omdat het wiel bij inveren niet simpelweg omhoog gaat en weer terugveert maar bij het inveren ook een andere stand krijgt. (Dit om het weggedrag in bochten te verbeteren). Omdat die ingeveerde stand nu je basisstand wordt, moet je uitlijning hierop aangepast worden om vreemde bandenslijtage te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een heel extreem voorbeeld was de BMW 3-serie van begin jaren '80. Als je die ging verlagen leek het wel of de achterwielen er zo onder vandaan konden breken, zo schuin stonden ze.

 

Hier even een voorbeeld (toevallig ook een 3-serie) van wat er met je wielstand gebeurt bij inveren c.q. verlagen zonder uitlijnen, let eens op de stand van het voorwiel:

 

walter325.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
weet iemand waar ik fotos kan vinden waar ze uitleggen hoe ze de veren kunnen vervangen van passat 3c

 

mag ik is een goed advies geven als monteur: als je dit nog nooit gedaan hebt en niet over de juiste gereedschappen beschikt, laat het even door een garage doen. :D

 

die fiksen dit in een anderhalf uur voor je en dan nog even uitlijnen en klaar.

:D

 

succes ermee

 

hans

 

www.keverfreak.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle gekende grote merken

zijnde KW, Weitec, H&R, Bilstein, enz

 

Vanaf je een wagen een beetje verlaagd moet je die laten uitlijnen.

Ten eerste voor de veiligheid en ten tweede om zeer snelle slijtage van u banden te voorkomen.

 

Verlagen doen ik altijd zelf en uitlijnen laat ik doen omdat ik daar niet de aparatuur voor heb...

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden