barisk5 Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 hey iedereen ik heb pas veren gekocht maar nu wil ik ze zelf veranderen, de voorste veren zou geen probleem zijn maar de achterste veren heb ik probleem kan iemand uitleg geven daarover.voor een passat 3c mvg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hiddem Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 Achter is juiste het makkelijkste.........Heb je alleen veren of ook schokdempers? Heb het bij een vriend gezien die plaats airride onder zijn 3c. Ik ga zaterdag mijn veren plaatsen.........kan foto's voor je maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 barisk5 Geplaatst 17 maart, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 ja ik heb alleen veren dat zou goed zijn als ge fotos kan maken bedankt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hiddem Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 ja ik heb alleen veren dat zou goed zijn als ge fotos kan maken bedankt Zal wel een foto maken, in principe is het heel makkelijk, je moet de schokdemper los make,n daardoor komt je acherbrug/ophanging los, dan ontstaat er ruimte, kun je de veer zo omwisselen........... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 Voor is wel wat meer werk hoor. Daar moet de hele voorkant los En die veerpoten ziten goed vast geklemd onderaan. Achter is het zaak een goede veerklem te hebben, want er even tussenduwen lukt niet met de veren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roedy Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 heb pas geleden ok een setje veerklemmen gekocht, ik was 30 euro kwijt geloof ik, zeker wel verstandig om aan te schaffen verder met een beetje inzicht is het goed te doen lijkt mij. heb toen zelf ook de schroefset onder mijn bora gezet, dat ging goed.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MennoTDI Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 Goed gereedschap is het halve werk, je moet zeker een veerklem gebruiken voor de voorkant (zie bijlage). Als de bevestigingsmoer bovenop loshaalt zonder veerklem heb je de veer voor je snufferd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 Achter krijg je hem zonder veerklem niet weg en niet geplaatst of je moet de armen los halen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roedy Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 http://link.marktplaats.nl/234982415 ik heb deze set, zie nu dat ze hier maar 20 euro zin ipv 30 waar ik ze kocht Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 das prima Roedy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dennis tdi Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 Ga zeker niet zonder veerklemmen aan de slag, de veren van het mc pherso systeem staan onder behoorlijke voorspanning. Er zijn er al geweest die het ff dachten te fixen en de veer in t gezicht kregen. Die vertellen t niet na. Daarbij komt dat je aansluitend moet uitlijnen, anders ben je binnen no time door je banden heen en verbeterd je wegligging nauwelijks. En dat je alle bouten van de wielophanging ten allertijden op moment moet aanhalen (in sommige uitvoeringen moet je ze zelfs na éénmaal gebruik vervangen) , doe je dit niet loop je het risico op breuk van de bouten, en dat is iets wat je niet graag in je wielophanging wil meemaken. Is dus zeker geen klusje voor de onervaren knutselaar, dit kun je beter aan n pro overlaten. Dennis Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hiddem Geplaatst 18 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2009 Ga zeker niet zonder veerklemmen aan de slag, de veren van het mc pherso systeem staan onder behoorlijke voorspanning. Er zijn er al geweest die het ff dachten te fixen en de veer in t gezicht kregen. Die vertellen t niet na. Daarbij komt dat je aansluitend moet uitlijnen, anders ben je binnen no time door je banden heen en verbeterd je wegligging nauwelijks. En dat je alle bouten van de wielophanging ten allertijden op moment moet aanhalen (in sommige uitvoeringen moet je ze zelfs na éénmaal gebruik vervangen) , doe je dit niet loop je het risico op breuk van de bouten, en dat is iets wat je niet graag in je wielophanging wil meemaken.Is dus zeker geen klusje voor de onervaren knutselaar, dit kun je beter aan n pro overlaten. Dennis Naar horen zeggen hoef je een 3C niet uit te lijnen naar het veranderen van de veren. Bij de een 3BG wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 18 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2009 ook na plaatsen vane en kit Hiddem? zoals wij nu doen? Groeten, Sven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 18 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2009 als men denkt ik ga die veren hier even in no time veranderen dan kan men wel eens bedrogen uitkomen . zonder veerklemmen no way josé . achter kan men de schokdemper vanonder losdoen en dan de wagen omhoog krikken dan moet de veer er zo tussen uit te halen zijn . opgelet als men aan de veer vanachter ligt te trekken, trek dan de wagen niet van de kriek af want dan kan je zelf wel eens als veer gaan dienen tussen de wagen en dat is niet aan te raden . voor is een ander paar mouwen . heel de veerpoot moet er onderuit gehaald worden en dan via een veerspanner alles te demonteren . elke keer als men zo een mc person veer demonteerd dient de wagen uitgelijnd te worden eender bij welke wagen . grz guy . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hiddem Geplaatst 18 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2009 ook na plaatsen vane en kit Hiddem? zoals wij nu doen? Groeten, Sven De een zegt van wel maar de ander niet, ik kan met herinneren dat ik bij mijn 3BG alles los moest hebben om andere veren te kunnen plaatsen. Bij een 3C zit dit veel mooier in elkaar. Bij die set van ons hoeft de stuurstang niet los waarom zou je dan uitlijnen. Je veranderd niks. Je set er alleen andere veerpoten tussen...........toch Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 18 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2009 Bij verlagen moet je altijd opnieuw uitlijnen, omdat het wiel bij inveren niet simpelweg omhoog gaat en weer terugveert maar bij het inveren ook een andere stand krijgt. (Dit om het weggedrag in bochten te verbeteren). Omdat die ingeveerde stand nu je basisstand wordt, moet je uitlijning hierop aangepast worden om vreemde bandenslijtage te voorkomen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dennis tdi Geplaatst 18 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2009 Zoals 3V al aangeeft. Je moet ten allertijde uitlijnen. Je kan het ook laten natuurlijk, maar dat is niet zonder consequenties. Het maakt dan niet uit of het de wielophanging van een 3b of een 3c betreft. Dennis Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 18 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2009 Een heel extreem voorbeeld was de BMW 3-serie van begin jaren '80. Als je die ging verlagen leek het wel of de achterwielen er zo onder vandaan konden breken, zo schuin stonden ze. Hier even een voorbeeld (toevallig ook een 3-serie) van wat er met je wielstand gebeurt bij inveren c.q. verlagen zonder uitlijnen, let eens op de stand van het voorwiel: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Groovejunk Geplaatst 21 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 21 maart, 2009 en dan staat de stand van de wielen toch anders omdat de veren korter zijn? Er wijzigt altijd wat op de X of Y as als je de auto verlaagt.. Dan moet de auto echt opnieuw uitgelijnd worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 strui901 Geplaatst 21 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 21 maart, 2009 Allemaal waardevolle adviezen hier, mooi forum! Gezien al het werk en uitlijnen is het voor mij reden om er in ieder geval nooit zelf aan te beginnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 barisk5 Geplaatst 22 maart, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2009 weet iemand waar ik fotos kan vinden waar ze uitleggen hoe ze de veren kunnen vervangen van passat 3c Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keverfreak Geplaatst 22 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2009 weet iemand waar ik fotos kan vinden waar ze uitleggen hoe ze de veren kunnen vervangen van passat 3c mag ik is een goed advies geven als monteur: als je dit nog nooit gedaan hebt en niet over de juiste gereedschappen beschikt, laat het even door een garage doen. die fiksen dit in een anderhalf uur voor je en dan nog even uitlijnen en klaar. succes ermee hans www.keverfreak.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 strui901 Geplaatst 22 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2009 Hans, helemaal mee eens! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2009 Ik heb rondom zon beetje -2 graden camber.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JohanPassat Geplaatst 22 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2009 Mocht je willen verlagen met alleen veren (geen schroefset) welk merk is dan beste/veiligste ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Paszenger Geplaatst 23 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 23 maart, 2009 Alle gekende grote merken zijnde KW, Weitec, H&R, Bilstein, enz Vanaf je een wagen een beetje verlaagd moet je die laten uitlijnen. Ten eerste voor de veiligheid en ten tweede om zeer snelle slijtage van u banden te voorkomen. Verlagen doen ik altijd zelf en uitlijnen laat ik doen omdat ik daar niet de aparatuur voor heb... Greetz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
barisk5
hey iedereen
ik heb pas veren gekocht maar nu wil ik ze zelf veranderen, de voorste veren zou geen probleem zijn maar de achterste veren heb ik probleem kan iemand uitleg geven daarover.voor een passat 3c
mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites
47 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten