Ga naar inhoud

Behandelen van mijn nieuwe aanwinst


sebmar

Aanbevolen berichten

Ha allen,

 

ik heb al eea gelezen over het wassen, poetsen, kleien, vertroetelen, inwrijven, uitwrijven, detailen en liefkozen van de geliefde passat's, maar wat volstaat bij een nieuwe passat?

 

Ik verwacht over twee/drie weken mijn nieuwe reflexzilvere variant 140 pk TDI CF,(met dynamic en 17'' monte carlo's) en wil deze dan meteen gaan vertroetelen, laten weten dat ie welkom is zeg maar :P

 

Nu heb ik reeds NXT-carwash, NXT-wax en aplicatorpads/washmitt/watermagnet en microfiber doeken van meguiars klaarliggen, maar ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat kleien en polishen nog niet nodig is... Er horen toch ook nog geen swirls ed in de lak te zitten? De auto is nieuw! Ik wil hem grondig wassen, en dan in de nxt-wax zetten.

 

Is dit voldoende of denken jullie dat 'the full deal' toch aan te bevelen is?

 

Greetz, Sebastiaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou denk ik wel gaan kleien daarna een lichte polish erop doen en vervolgens een goede wax.

 

Een goede voorbereiding is namelijk een groot belang op de levensduur van je wax.

 

Je staat er soms versteld van hoe een auto bij de dealer weg komt.

 

Die maken er een snelle loop omheen en dan gaan ze naar de volgende.

 

Persoonlijk zou ik liever een ongepoetste wagen bij de dealer meenemen.

En dan met je eigen goede produkten. een goede basis leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, thanx voor de info. Zou toch verwachten dat ze er het nodige aan doen als je ziet wat er voor de rijklaar/afleveringskosten gerekend word.

Wat raden jullie aan? Wassen met NXT, dan kleien (met welke klei en welke spray?), dan een lichte polish (suggesties?) en dan waxen met NXT?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken geen 1 dealer die zn auto´s met Meguiars behandeld.

 

Klei = Quick clay of Smooth surface claykit, hier zit klei en quick detailer in

Polish = Step 2, deep crystal polish

 

Dan waxen inderdaad, ik laat het altijd opdrogen, dus niet direct uitvegen. Dun opbrengen is het handigst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt! Heb inmiddels de quick detailing kit, en de paintcleaner en de polish besteld. Ook nog een wheel cleaner en wat ander spul. Ben er dus als het goed is helemaal klaar voor, nu nog wachten op de auto! Volgens de dealert krijgen ze hem week 13, en aangezien mijn huidige leasecontract al verlopen is hoop ik hem zsm te krijgen!

 

De kinderkamer is er klaar voor :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden