sebmar Geplaatst 14 maart, 2009 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2009 Ha allen, ik heb al eea gelezen over het wassen, poetsen, kleien, vertroetelen, inwrijven, uitwrijven, detailen en liefkozen van de geliefde passat's, maar wat volstaat bij een nieuwe passat? Ik verwacht over twee/drie weken mijn nieuwe reflexzilvere variant 140 pk TDI CF,(met dynamic en 17'' monte carlo's) en wil deze dan meteen gaan vertroetelen, laten weten dat ie welkom is zeg maar Nu heb ik reeds NXT-carwash, NXT-wax en aplicatorpads/washmitt/watermagnet en microfiber doeken van meguiars klaarliggen, maar ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat kleien en polishen nog niet nodig is... Er horen toch ook nog geen swirls ed in de lak te zitten? De auto is nieuw! Ik wil hem grondig wassen, en dan in de nxt-wax zetten. Is dit voldoende of denken jullie dat 'the full deal' toch aan te bevelen is? Greetz, Sebastiaan
Passat03 Geplaatst 14 maart, 2009 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2009 Zou denk ik wel gaan kleien daarna een lichte polish erop doen en vervolgens een goede wax. Een goede voorbereiding is namelijk een groot belang op de levensduur van je wax. Je staat er soms versteld van hoe een auto bij de dealer weg komt. Die maken er een snelle loop omheen en dan gaan ze naar de volgende. Persoonlijk zou ik liever een ongepoetste wagen bij de dealer meenemen. En dan met je eigen goede produkten. een goede basis leggen.
MennoTDI Geplaatst 14 maart, 2009 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2009 Zou idd ook gaan kleien. Je kan versteld staan van wat je er nog af kan halen.
sebmar Geplaatst 14 maart, 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2009 Okay, thanx voor de info. Zou toch verwachten dat ze er het nodige aan doen als je ziet wat er voor de rijklaar/afleveringskosten gerekend word. Wat raden jullie aan? Wassen met NXT, dan kleien (met welke klei en welke spray?), dan een lichte polish (suggesties?) en dan waxen met NXT?
MennoTDI Geplaatst 14 maart, 2009 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2009 Ken geen 1 dealer die zn auto´s met Meguiars behandeld. Klei = Quick clay of Smooth surface claykit, hier zit klei en quick detailer in Polish = Step 2, deep crystal polish Dan waxen inderdaad, ik laat het altijd opdrogen, dus niet direct uitvegen. Dun opbrengen is het handigst!
Domi84 Geplaatst 14 maart, 2009 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2009 Het bovenstaande en ik zou ook de wheel wax erbij nemen. Dat scheelt in de toekomst een berg werk met schoonhouden van de velgen.
tinus Geplaatst 14 maart, 2009 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2009 of overweeg eens een ander merk dan alleen Meguiars; Poorboys/Chemical Brothers/Mothers/DoDo Juice/Collinite/Bilthamber/etc Bij vragen PM je maar
Jee13 Geplaatst 14 maart, 2009 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2009 of overweeg eens een ander merk dan alleen Meguiars; Poorboys/Chemical Brothers/Mothers/DoDo Juice/Collinite/Bilthamber/etc Bij vragen PM je maar en toppen natuurlijk
Tempelier Geplaatst 14 maart, 2009 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2009 Lekker veel inlezen en inzien op internet zoals dit filmpje
sebmar Geplaatst 15 maart, 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst 15 maart, 2009 Allemaal bedankt! Heb inmiddels de quick detailing kit, en de paintcleaner en de polish besteld. Ook nog een wheel cleaner en wat ander spul. Ben er dus als het goed is helemaal klaar voor, nu nog wachten op de auto! Volgens de dealert krijgen ze hem week 13, en aangezien mijn huidige leasecontract al verlopen is hoop ik hem zsm te krijgen! De kinderkamer is er klaar voor
Groovejunk Geplaatst 15 maart, 2009 Rapporteer Geplaatst 15 maart, 2009 of overweeg eens een ander merk dan alleen Meguiars; Poorboys/Chemical Brothers/Mothers/DoDo Juice/Collinite/Bilthamber/etc Bij vragen PM je maar Bij vragen PM je maar... Waarom denk je dat er fora bestaan? Om te PM-en? Hahahaha
Aanbevolen berichten