Ga naar inhoud
  • 0

Passat vragen


Martijn77

Vraag

Hello,

 

Sins kort heb ik een Passat Variant TDI comfortline uit 2001. Import uit Duitsland. Nu zou ik graag de taal van de boordcomputer willen veranderen van DUITS naar Engels, of Nederlands, is dat mogelijk zoals in een Audi?

 

Verder nog een paar minor issues. Kan ik echt niet zelf de koplampen wisselen? Kan dat alleen bij en garage?

 

Als ik naar links stuur, maakt de motor van de stuur-bekrachtiging wat geluid, soort van een zachte toon....hoe komt dit, wat doe ik eraan?

 

De achterruit-wisser doet het prima, alleen komt er geen ruitenwisservloeistof uit de sproeier....Voorruit is geen probleem.

Is er een apart tankje voor de vloeistof voor de achterruit? Is de leiding soms verstopt ergens?

 

Ik heb een on board navigatie systeem, alleen een nav cd van Travel Pilot, Blaupunkt van Duitsland. Waar kan ik een cd vinden Europa?

En kan ik dan tegelijk het nav systeem gebruiken en een audio cd luisteren moet de nav cd ten alle tijde in het systeem blijven?

 

Alvast bedankt als iemand me op weg kan helpen met deze vragen.

 

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom Martijn!

 

Zou je je woonplaats aan kunnen passen.... dan weten we ook of er forummers bij je in de buurt wonen die je eventueel kunnen helpen.

 

Voor wat betreft je vragen.

Naar mijn idee is de boordcomputer om te zetten naar een andere taal, iig Engels (heb dit vanmorgen nog gelezen hier ergens).

De koplampen, ik neem aan dat je de lamp zelf bedoelt kun je best zelf wisselen, maar daar heb je niet te grote handen voor nodig, het is allemaal erg krap.

 

De achterruitenwisser kan ik je niet mee helpen..... je hebt een variant en ik een sedan.

Wat voor navigatie zit erin? Kun je een paar plaatjes laten zien (van de auto zou ook erg gaaf zijn.)

 

Onze excuses dat je nog niet eerder warm welkom bent geheten..... vandaag zijn de meeste forummers naar een meeting incl een bezoek aan de Passatfabriek in Emden (Dld).

Ontwijfeld heb je morgen meer reacties.

 

Welkom in ieder geval! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum Martijn77

 

Als je achterruiterwissersproeier (mooi scabble woord) het niet doet is de kans groot dat je knietje achter je linker achterlicht los is, Je spuit dan je water in je holle ruimte bij de krik.

 

Dus even met zijn tweeen testen. Eentje sproeien en de ander in de achterbak kijken tussen de krik en het achterlicht.

 

Is een veel voorkomend probleem, gelukkig heb ik er zelf (nog) geen last van.

 

De rest zou ik niet weten, mijn 3b heeft al die luxe niet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

navi cd's kun je op het internet bij bosjes vinden. Altijd goed om even te testen welke je precies moet hebben voor die van jouw. Als het echt goed werkt kun je dan zonder risico deze kopen ...... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey,

 

Dank voor het welkom, voor de goede orde, mijn naam is Martijn, 28 en rij sinds een week een Passat 3B6 Variant Comforline TDI 96 KW, graphite kleur, uit 2001, import uit Duitsland, (helaas alleen duitse manuals). Nog geen foto's, komt binnenkort. Ik betwijfel of er forummers in de buurt wonen, ik woon nl in Polen.

 

Ik wil idd alleen een lampje wisselen aan de bestuurderskant, niet de hele unit. Er is heel weinig ruimte idd, geen leuke klus lijkt me.

 

Achterruitsproeier, het knietje bij de krik links achterin is in orde. Waar kan het meer mis zijn? Mijn ruit wordt elke dag ZO vies van de sneeuw hier :(

 

Het navigatiesysteem, volgens mijn standaard. Ik heb een CD van Teleatlas, Travelpilot DX van Duitsland...Ik ga op zoek naar cd van Europa. Kan ik tijdens het gebruik van het nav systeem ook een muziek cd luisteren, of moet nav cd er altijd in blijven zitten?

 

Boordcomputertaal, goed dat het kan veranderen naar Engels, maar alleen bij dealer of met een VAG-com? Niet zoals bij audi gewoon via een menu-tje?

 

Nogmaals dank voor de informatie, groeten,

 

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Martijn. Je moet even testen of er druk op de leiding staat wanneer je sproeit. Als dat zo is is waarschijnlijk de sproeier verstopt. Even doorprikken met een speld. Als er geen druk op de leiding is bij het sproeien is waarschijnlijk de pomp stuk. Dit kun je trouwens ook horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Leuk om zoveel reacties te krijgen :)

 

Inmiddels is het lampje verwisseld, idd deksel van oliereservoir eraf en dan is het wel te doen.

 

Sproeier op achterruit, pomp klinkt in orde, klinkt hetzelfde als ik de voorruitsproeier gebruikt of de achterruit. Ik dacht ook aan verstopte sproeier, doorgeprikt maar zat niks in....

Toen geprobeerd aan de sproeier te zuigen en ik kon lucht zuigen met een 'smaak/geur' van wisservloeistof...maar alleen lucht, geen vloeistof.

Ik kan ook nergens een lekkage ontdekken als ik de pomp gebruik.

 

Komen we langzaam in de buurt van wat het probleem kan zijn?

Bedankt nogmaals,

 

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden