Ga naar inhoud
  • 0

Trekkracht weg


ron.s

Vraag

Sinds een aantal weken het volgende probleem. Een aantal keren is het al voorgekomen nadat ik de auto gestart heb en

wegrijd er geen trekkracht inzit .Dit komt niet iedere keer voor.

Gistermorgen was dit probleem weer aanwezig. Wegrijden en geen trekkracht .Lijkt wel als de turbo het niet doet.

Heb de auto onderweg eens uitgezet en opnieuw gestart en ja hoor ..weer alle pk-tjes aanwezig.

Lmm is vorige week vervangen ( bosch).

Wie weet wat dit kan zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
stekker los ?

beter even uitlezen of loggen in situatie zonder trekkracht

 

Het probleem doet zich maar zelden voor ..had er al een week geen last van en opeens weer wel.

Dit weekend ook geen last gehad. Dus heeft uitlezen dan nog wel zin ????

Ben geen monteur maar waar zit de N75 en hoe reining je de variabele schoepen.

Wel zag ik dat het bij de egr klep vies was.

post-2921-1423823248,1584_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een soortgelijke ervaring gehad, niet meer voor uit te branden. Uitlezen gaf wel vreemde waardes aan. Luchtmassa meter vervangen bleek niet te helpen. Daarna werd een slangetje gevonden waar een stukje uitgesmolten was, waardoor die valse lucht trok.

Andere slangetjes ook gelijk vervangen en weer gaan.

Ben zelf niet bij deze reparatie geweest dus kan niet precies aangeven welke slangetjes.

 

Tis mss het checken waard.

 

Suc6 groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zodadelijk komt Ruben om eens de auto uit te lezen.

Heb vanmiddag nog eens de vacuumslangetjes nagelopen en ik dacht zo te zien dat er eentje niet goed op het buisje zat .

Deze maar eens goed erop geschoven en hij kon er gemakkelijk weer vanaf .

Deze maar vastgezet met een bandje.

Ben benieuwd.

Die N75 zit die onder de afdekkap bij de luchtfilter?????????

 

 

Ja en voordat ik de lmm had vervangen had ik er ook last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, daarnet even bij Ron langsgeweest en de Passat uitgelezen (ziet er netjes uit, goed in de lak, en mooie LEDs in de deuren!!! :mrgreen: )

 

Ik kon de foutmelding natuurlijk onder het kopje 'VAG-COM' zetten, maar het leek me even beter om de gevonden foutmelding in het desbetreffende topic van Ron te zetten.

 

Dit is de foutmelding die ik vond:

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 GQ

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1524

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

WVWZZZ3BZ2E337627 VWZ7Z0A4679495

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Het zou met de volgende dingen te maken kunnen hebben:

 

Turbodrukregelaar (N75) werkt niet goed meer

Slangaansluitingen verwisseld

Lekkende slangaansluiting(en)

Lekkende vacuum leidingen

Turbo

 

Ron had al wat vacuum leidingen nagelopen en had het idee dat er twee niet goed vast zaten, dit had hij in de tussentijd al zelf hersteld. Nu nog maar eens even wat langer doorrijden en hopen dat het probleem zich niet meer voordoet. Mocht de auto weer in noodloop gaan, dan lezen we 'm nogmaals uit, en dan zal de volgende stap de N75 wel zijn, maar we hopen dat het met het goed vastzetten van de leidingen het nu is opgelost.

 

Mocht er iemand nog tips/ideeen hebben, laat het hier dan gerust nog even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ruben...nogmaals bedankt voor het uitlezen maar vanavond was het weer prijs.

Vanavond moest ik op bezoek en met het oprijden van de autosnelweg eens goed doorgetokken , ging allemaal goed tot ik overschakelde naar de 6 bij 120 km/u..weer in noodloop.

Na het bezoek weer naar huis en geen problemen ondervonden.

Denk dat ik toch maar de N75 ga verwissellen.

Ik geloof dat ik hem wel heb gevonden --> aan de linkerkant van de distributie ergens onderin waar je niet goed bijkomt.

Iemand ervaringen met het verwissellen van de N75 ??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een tijd terug dezelfde symptomen uitgelezen in de 3BG van Shrek. Ik had nog een n75 liggen. Na het verwisselen liep de auto weer als een trein.

Je komt er vrij lastig bij. De n75 zit bij je riemen aan de voorkant.

 

Sven ..wat heb je allemaal losgemaakt om er goed bij te kunnen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je N75 zit vast met 2 grote inbusbouten.. is een komplete steun met de vacuumpot..

 

Je kan proberen je aanzuigbuis van de turbo/luchtfilterbak eruit te halen, zo de 2 inbus bouten los ratellen..

je bovenste Distributiekap los halen(2 klemmen) als je de inbus bouten los hebt van de N75 kun je het in zijn geheel verwijderen(incl N75,vacuumpot,steun,plastic kap)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden