Ga naar inhoud
  • 0

Deur lampjes blijven branden


6bakker

Vraag

Gisteren merkte ik dat de instap verlichting op beide deuren blijft branden als de auto op slot zit. Er zitten nu Led lampjes in dus het kost niet veel stroom maar dit hoort niet lijkt mij? Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen en hoe ik dit zou kunnen verhelpen.

 

remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je er een rekensommetje op loslaat, dan dien je als alternatief voor een 5 watt standaard lampje een weerstand van 40 ohm parallel te schakelen.

Wordt denk ik wel warm/heet.

 

Hoe heeft Jee13 dit opgelost? Hij heeft in ieder geval verslag gedaan van het lampje in het dashboardkastje. Ergens tussen blz. 60-70 van zijn verhaal.

Met losse ledjes en weerstandje solderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf heb ik in het interieur van mijn 3B ook overal LEDs, ook als instapverlichting, maar geen last van dit probleem. Het kan natuurlijk zelfs ook nog van het type LED afhangen wat je gebruikt, kan ik me indenken...

 

Wel had ik laatst na het plaatsen van andere LED vervangers in mijn achterlichten (stand/remlicht) last dat de LEDs die ik in het 3de remlicht had geplaatst zwakjes bleven branden, dat is een soortgelijk probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Led vervangers zijn van autostyle, dit zou dan de oorzaak van alles kunnen zijn? Ik vind het wel mooi staan maar ik vond de lichtopbrengst wel tegenvallen. nu weet ik dat er wel betere led lampen zijn met een betere lichtopbrengst. Welke lampjes gebruik jij ruben? any suggestions?

Solderen wil ik nog niet aan beginnen, te weinig ervaring mee en kan alleen maar fout gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, ik ga er vanuit dat je dit probleem bij de meeste LED lampen wel zult hebben, gewoon een probleem dat de LEDs zelfs al bij een heel lage spanning al zachtjes gaan branden door zo'n kleine weerstand. Ik zit met hetzelfde probleem bij mijn 3de remlicht. Ik heb er uiteindelijk maar voor gekozen om daar weer gewone standaard gloeilampjes in te zetten... ik vermoed overigens dat het probleem al opgelost zal zijn als je een weerstand bij 1 deur monteert (let op, die kunnen warm worden!), dan hoef je niet alle deuren langs te gaan.

 

Ik meen dat de lampjes in de onderkant van de deuren van die T10 steeklampjes waren. Die heb ik als ik me niet vergis eens een keer besteld bij www.leds-buy.nl hiermee heb ik wisselende ervaringen, sommige lampjes van deze shop doen het erg goed, andere zijn echt snel kapot. De lampjes in de deuren doen het echter nog steeds prima.

 

Heel tevreden ben ik over www.ultraleds.co.uk, hier kun je echt goede kwaliteit LEDs krijgen (mijn ervaring dan). Nadeel is hier dat ze niet altijd alle kleuren hebben.

 

Recentelijk heb ik ook erg goede ervaringen gehad met deze eBay shop: http://stores.ebay.nl/Gxx-LED-Center_W0 ... 2222QQtZkm hier heb ik al meerdere witte Festoon LED vervangers gekocht, die heel goed licht geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden