Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag voor het eerst een passat . Jawel ... trots. Thuis gekomen stappen wij uit de auto gooien de deur achter ons dicht

en ja ook anno 2009 , de deur op slot en de sleutel erin. We hebben gelukkig de reserve sleutel en zo"n plastic . Maar niets helpt . Waarschijnlijk een beveiliging ?? Niemand kan ons nu helpen zelfs de anwb niet. Vanavond heb ik hem eigelijkk nodig. Wie o wie weet raad ???

Geplaatst

ja .ik weet het niet. de sleutel is een soort kastje met drie knoppen. Maar de sleutel zit er nog in dus. maar niets reageerd

Geplaatst

oh ja , met de accu is niets aan de hand want de radio doet het nog. En hij verlichting in de auto doet het wel al de de plastic sleutel gebruikt maar hij gaat niet open

Geplaatst

Als je wagen vanaf bouwjaar mei-2005 of nieuwer is heb je een model 3C. Dan kun als volgt te werk gaan.

Aan het glimmende deel van deze sleutel zit aan het smalle kantje een knopje die je kunt indrukken.

Met het indrukken van dit knopje (met je nagel bijv.) trek je tegelijkertijd aan de ring.

Er schuift dan een plastic noodsleutel uit.

Bij de deurgreep van het bestuurdersportier kun je vanaf de onderkant het beschermkapje loswippen.

Nu komt er een sleutelgat te voorschijn.

Hier kun je plastic noodsleutel insteken.

Geplaatst

Dank je wel voor je reactie.

Maar dat hebben we ook al geprobeerd en het werkt niet. alleen de verlichting in de auto knippert even ook hoor je het slot wel . maar hij gaat niet open.

het is dus wel een 3c

Geplaatst

Vreemd?!

Dan blijven er helaas maar 2 dingen over volgens mij. Een lifehammer pakken of de cylinder uitboren. :(

Dan toch liever even wachten en morgenochtende de dealer bellen, lijkt mij.

Geplaatst

Toch blijft het vreemd dat het niet werkt met de reserve sleutel (dus niet de noodsleutel)

Ter vergelijking;

Een bekende met een recente Audi A6 had zich ook buitengesloten. Hij had via de bijrijderskant de auto gestart. Dus geen ander portier geopend.

Dus de motor draaide! Met de reserve sleutel ging ie gewoon open.

Mij benieuwen hoe het wordt opgelost.

Geplaatst
Ow mijn god. Dan zal ik maar opletten dat ie niet in de auto blijft zitten.

Sla een ruit in en bel Carglass.

Zo had ik het ook gedaan...

"Een stel vandalen"....

:mrgreen:

Geplaatst
Toch blijft het vreemd dat het niet werkt met de reserve sleutel (dus niet de noodsleutel)

Ter vergelijking;

Een bekende met een recente Audi A6 had zich ook buitengesloten. Hij had via de bijrijderskant de auto gestart. Dus geen ander portier geopend.

Mij benieuwen hoe het wordt opgelost.

tja.. en het was even rijden voor zijn vrouw en de buurman vanuit West FRL naar Groningen.. ;)

Geplaatst

kan de anwb niet helpen? of is de auto te modern oid. met al dat "electr.rommel" er op

we hebben het al gehad met een volvo 144 en met onze golf cabrio. maar beide keren kregen ze hem open.

Geplaatst

tja.. en het was even rijden voor zijn vrouw en de buurman vanuit West FRL naar Groningen.. ;)

Ooh, je kent hem ook? :wink:

Geplaatst

Nou het probleem is uit de lucht.

Voor de vandalen onder ons ;er is een top inbreker bijgeweest en heeft de zonder de auto te beschadigen het portier op een kier gekregen en met een ijzerdraadje de sleutel eruit gevist.

De sleutel heeft er half ingezeten daarom reageerde de reserve niet . En een kabetje in het portier is los gegaan en daarom reageerde de noodsleutel niet. Kort om een samenloop van twee vershillende dingen. Maar gelukkig opgelost!!

Bedankt iedereen voor de tips en het meeleven

Geplaatst

Da's mooi, dus als ik het goed begrijp als je de andere portier had geprobeerd

was hij gewoon opengegaan...

Nu kan je weer rustig slapen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden