Ga naar inhoud

Robindd

Members+
  • Aantal items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Robindd won de laatste dag op februari 25 2023

Robindd had de meest gelikete inhoud!

Over Robindd

Profile Information

  • Plaats
    Sleeuwijk
  • Naam
    Robin

Overige

  • Auto
    Passat B8

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Robindd's Achievements

8

Community reputatie

  1. Misschien aardig om de volgende er ook bij te zetten: 230V stopcontact bij de achterbank activeren na inbouwen volgens e-schema. 19 - Gateway Long Coding Sollverbau DCAC - Installed.
  2. Update: Netjes gesoldeerd, bedankt voor het advies! Vervolgens moeten coderen, want anders deed hij het niet, en gaf die inderdaad een static fault. 19 - gateway Long Coding Sollverbau DCAC - Installed. Zal het bij het juiste topic vermelden zodat die in de lijst erbij kan. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  3. Haha ok ok, ik ga solderen. Bedankt voor de input 🙈
  4. Ik zal eens gaan zoeken, bedankt! Een aftakklem doet toch juist strippen en zo verbinden? Kan uiteraard het ook even solderen, maar dacht een klem is ook goed. Zo een bedoel ik dan:
  5. Goed punt.. Nergens te vinden met Google.. Haal maandag even een aftakklem voor dit dunne draad en dan eens zoeken met OBDeleven. De USB HUB werkt overigens smooth, happy met de nieuwe middenconsole en 2 USB punten Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  6. Volgens mij al gevonden bruine stekkers en paar/wit in nr 7. Zal eens meten en later aan elkaar knopen. Bedankt! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  7. Heb wel een schema gevonden, maar wordt er nog niet wijs uit waar ik dat ergens kan gaan vinden.. Het gaat naar "J533 Data bus diagnostic interface" uiteindelijk, geen idee waar dat ergens zou zijn. Ik moet hem ergens knopen aan de kabel die loopt van J533 (20 pin connector rood) naar een 17pin connector bruin. Die laatste zou een stekker verbinding zijn tussen 2 bruine stekkers... Maar weer eens zoeken als het licht is. Connection 2 (LIN bus) in dash panel wiring harness
  8. Ondertussen vandaag een nieuwe midden console ingebouwd welke wél voorzien was van een USB+AUX aansluiting onder de armleuning. De asbak had ik al eerder verwijderd en daar een telefoon houder versie (zonder antenne) met USB voor terug geplaatst. De HUB nog niet getest, dus duimen maar 😁 moet alleen de massa nog even aan het chassis bouten. Wel een vraag, die hopelijk iemand kan beantwoorden.. Het nieuwe middenconsole is uitgerust met een DC/AC omvormer voor 230V, daar had ik een kabelboom voor besteld die past en bijna geheel aangesloten. Echter zit daar een blauw/witte draad bij zonder stekker die als B+ aangesloten zou moeten worden (dynamo signaal / motor draait). Logisch, 150W met stilstaande motor is wat te gek voor de accu neem ik aan.. Alleen: weet iemand waar ik die kan aansluiten of waar ik die aan een andere kabel kan koppelen? Kan dat nergens zomaar vinden helaas, en heb geen idee waar te meten.. verder alles netjes aan weten te sluiten op de juiste zekeringkast locaties. Was even tobben.. je pakt die zekeringhouder en niet zomaar uit (en ook maar een heel klein stukje). Die zekeringen met kabels zijn van de dashcam wellicht nog eens netjes weg werken..
  9. Bedankt voor je reacties wulfke! Ik ga het eea eens opzoeken en bestellen Ga nog even overwegen of ik de usb in de armleuning ook ga realiseren of niet.. nog niet helemaal over uit. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  10. Ik zal dat eens proberen en kijken wat het verschil is. In principe zou het weinig moeten uitmaken lijkt me, tenzij hij tegen een einde aan zit met het stellen van de schroef. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  11. Dat is bij mij de juiste term inderdaad! Heb nog niet gezocht of ik de sensor op de achteras daadwerkelijk kan uitlezen eigenlijk. Dat was hier dus inderdaad het geval. Ik ben echter wel benieuwd wat de oorzaak is van het uiteindelijk afwijken van de 0 in de basis. Daar moet dan toch een soort van verloop in zitten op 1 of andere manier. Wellicht door de jaren heen toch iets inzakken van vering of iets dergelijks? Lijkt in ieder geval dat de sensor een bepaalde inzakking registreerd, en dit met basis instellingen terug zetten als nieuw 0 punt gezien wordt. Het helpt bij mij ook niet mee dat ik er thuis pas achterkwam dat de beste garage waar ik hem gekocht heb, voor 215/50/17 banden gemonteerd heeft voor de verkoop, en achter 215/55/17. Staat die sowieso al 1cm lager aan de voorkant.
  12. Hi all, Recent onze Passat B8 gekocht, wetende dat er magisch nergens een USB aansluiting te vinden was in de auto. Even getwijfeld hem te kopen, maar bedacht me dat dat best en zeker niet ontzettend moeilijk zou zijn om in te bouwen! Al reeds gevonden dat de sigaretten bak voorin vervangen kan worden, en met de benodigde USB (CarPlay proof) en kabels dat in ieder geval omgebouwd kan worden. Heb geen tekening kunnen vinden, maar het bakje heeft volgens mij nummer: 3G1863071A82V Daarnaast vindt iedereen het heel erg vreemd dat er niets in de armsteun zit. De opbergvak is leeg en helemaal glad bekleed met stof. Normaliter zegt de dealer, zit daar de usb+aux aansluiting. Kon reeds wat foto’s vinden op internet hoe dat eruit ziet. Om beide te realiseren moet ik volgens mij ook een USB hub erbij aansluiten, en de kabels een stukje verder trekken naar de armsteun natuurlijk. Ik vond echter nergens dat de binnenkant van die bak los verkrijgbaar/vervangbaar zou zijn. Dan is dan een behoorlijk stuk van het middengedeelte wat vervangen moet worden. Weet iemand hoe dat in elkaar zit? Wellicht is het nog mogelijk voorzichtig een gat in de zijkant van de bak te maken en het daar in te verwerken? Origineel zit hij horizontaal, maar als de ruimte er achter het toe laat kan verticaal wellicht ook? Prio 1 wordt de asbak vervangen voor 1 met een usb aansluiting. Zijn zulke spullen een beetje verkrijgbaar en betaalbaar bij een dealer? Of moet ik beter een auto sloop bakje zoeken en oom Ali kabels en usb stekker kopen? Wil heel graag gebruik gaan maken van de Apple CarPlay die wel unlocked is.. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  13. Hi all, Ik wilde nog even mijn bevindingen delen mbt de hoogte instelling van onze Passat die we recent gekocht hebben. Ik reed pas voor het eerst savonds in het donker en ook met zijn 5en (2 kids achterin + 1 volwassene), en er was niet meer dan amper 10 meter licht voor ons. Heel spannend en erg gevaarlijk. Thuis dus aan de gang gegaan met OBDeleven die ik had gekocht pas. Zo de live data aangezet voor de koplamp instelling, en deze stond met een lege auto op meer dan -100mm. Goed, zonder iets te weten of referentie / baseline te hebben zegt dat niets, maar ergens voelde dat niet goed. Op de trekhaak staan bracht het verder naar beneden de negatieve waarden in. Tot zo ver klopt dat met de logica natuurlijk. Ging ik voorin zitten, ging de waarde ook verder negatief. Dat was het punt dat geen logica meer was. Ten slotte ga je verder naar de vooras zitten en zou je verwachten dat die, weliswaar minimaal, juist meer positief gaat. Ergens een vlak stuk opgezocht en daar de basis instelling erin gezet en daarna geaccepteerd met de OBD unit. Wat bleek, hij is nagenoeg 0mm bij leeg, en gaat inderdaad minimaal (enkele mm’s) naar positief. Achterop de trekhaak staan gaat nog steeds naar negatief. Lichtbeeld met alleen mezelf lijkt ook een heleboel beter. Nu nog laten afstellen bij een garage een keer voor echt goede afstelling. Ter info.. Ik dacht ook een waarde te zien in aantal mm’s per graad. Wellicht lost dat een probleem op bij de mensen die nog steeds bij een lading achterin te kort verlichtingsbeeld hebben? Al zou ik altijd daar erg voorzichtig mee zijn.. Nu nog een keer weer met belading rijden in het donker om te testen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden