Ga naar inhoud

Cobie85

Members+
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Cobie85

Profile Information

  • Plaats
    Haaksbergen
  • Naam
    Rutger

Overige

  • Auto
    VW Passat GTE

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Cobie85's Achievements

1

Community reputatie

  1. Nou vanochtend met een lege accu naar beneden en dat ging prima. Regenereren was sterker dan ik meestal nodig had. Wel onderaan de berg effe rustig doorgereden om de remmen van de caravan af te laten koelen. Voor lange berg wegen heb je wel echt een probleem (denk ik). Ik zou niet weten hoe je daar een veilige afdaling mee zou kunnen maken als de accu voller wordt en de accu temperatuur hoger wordt.
  2. Vandaag een test gedaan; volle accu en dan met de E-Mode knop de auto op Hybrid gezet. De motor gaat aan en ik rijd richting de weg omlaag. Versnellingspook naar rechts gedrukt en in tweede versnelling. Eerste bochten gaan prima maar daarna gaat de motor uit (start/stop) omdat je geen vermogen vraagt. Omdat de accu vol is vlieg ik volle vaart op de vierde bocht af en moet ik zelf bij remmen om er niet uit te vliegen.
  3. De auto herkend wel dat je een caravan (of elders) hebt aangekoppeld op basis van de 13 polige stekker. In beeld zie je dan een extra knipper-richting aanwijzer icoon met een 1-tje eronder. Maar ik heb nog niet kunnen merken of er een andere stand effect heeft. Ik zal in ieder geval nog eens proberen of ik de brandstof motor ingeschakeld kan forceren + ‘hybride’ stand software matig aangezet en dan daarop de weg naar beneden goed kan afleggen. Ben ook wel benieuwd wanneer hij dan denkt dat overschakelen naar electro dan kan of dat hij dom door blijft gaan op brandstof ondanks dat de accu vol is. To Be Continued!
  4. Zie edit; bouwjaar is 2015 (28-12-2015 dan)
  5. Ik weet dat dit topic niet de juiste is maar ik heb denk ik een oprechte vraag en één die anderen ook kan helpen; ##################### Hallo allemaal, Sinds februari dit jaar rijden we een VW Passat GTE, B8 van 2015. We zijn momenteel op vakantie en staan op een berg (Landal Warsberg bij Saarburg). Voor het naar beneden rijden met de caravan heb ik een vraag hoe je met een plug-in hybride ZONDER al teveel je remmen te gebruiken naar beneden kan rijden. Normaliter met een handgeschakelde versnellingsbak zet je hem in z’n 1 of 2 (of 3) en rijdt je veilig zonder gebruik van remmen omlaag. Ik heb al wat getest zonder caravan en met volle accu is het remmend vermogen zeer gering. Je moet dan echt de remmen gebruiken om niet de bocht uit te vliegen. Met een half volle accu kom je een eind maar halverwege de weg omlaag merk je dat de accu voller wordt en wordt het remmend vermogen ook echt minder. Ik heb de versnellingspook naar rechts geduwd zodat je de versnelling forceert. Het terugschakelen lukt dan alleen als het toerental niet te hoog wordt, bij 50 a 60 km/h wilde hij niet terug naar de 2e versnelling. De vraag is nu; wat is het beste om met caravan naar beneden te rijden? Met lege accu zodat de electro motor de vaart eruit haalt? Kan die motor dat hebben? Of kan ik de brandstofmotor forceren (volgens mij start/stop knop ingedrukt houden?) en dan rijden? Hierbij wil ik alleen wel dat hij dan geforceerd aan blijft, niet halverwege de route alsnog de electro motor gebruiken bijvoorbeeld. edit: bouwjaar aangepast naar 2015
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden