Ga naar inhoud

4wielen

Members+
  • Aantal items

    34
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

4wielen won de laatste dag op september 17 2021

4wielen had de meest gelikete inhoud!

Over 4wielen

Profile Information

  • Plaats
    Maarssen
  • Naam
    Bas

Overige

  • Auto
    Passat Variant GTE MY2017

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

4wielen's Achievements

6

Community reputatie

  1. Hmm, alles uit gezet, maar nu stond de laadpaal op 11,5 kWh. Ik zie ook regelmatig het display van zowel de laadpaal als de GTE oplichten. Enig idee hoe dat kan? Vol is vol toch?
  2. Ik heb het uitgezet, dus dat gaat niet werken 😛 overigens snap ik dan wel dat mijn laadpaal laatst 10,5 kWh aangaf, terwijl dat normaal Max 8,5 is. Heeft hij vast flink lopen voorverwarmen
  3. Ik dacht al zoiets. Handig als de app werkt, maar dat is me nog steeds niet gelukt. Auto stond nu ingesteld op dagelijks vertrek om 8:00, maar ik rij er amper mee. Heeft hij dus al die tijd de boel lopen voorverwarmen…?
  4. @OzzyIk dacht al wel dat het geen standkachel was. Maar wat is het nou wel?
  5. Overigens is het me dan ook nog niet duidelijk. Ik kan me voorstellen dat je wilt voorverwarmen of koelen als hij aan de stekker zit, dus direct uit het stopcontact. Toch niet op je accu, dan gaat je actieradius eraan…
  6. Dat apparaatje heb ik nog nooit gezien. Had die erbij moeten zitten?
  7. Ik zie deze functie op mijn GTE. Wat houdt dit in, ik kan het nergens vinden…
  8. De Elzas ligt gemiddeld honderden meters hoger dan Nederland. Dus per saldo stijg je meer op de heenweg en daal je meer op de terugweg. Dan is er nog wind, andere verkeersdrukte, andere snelheid… Vergelijken kan alleen als je met twee auto’s het identieke traject aflegt. Zuinig is de GTE wel ja. Hij lijkt zelfs zuiniger dan mijn V60 PIH, wat ik niet had verwacht aangezien dat een diesel is.
  9. Eh Bert, als je vanuit hier naar de Elzas rijdt, maak je sowieso hoogtemeters. En terug ga je dus omlaag. Een heen- en terugrit zijn nooit 1:1 vergelijkbaar! Overigens denk ik dat de rijmodus op dergelijke afstanden niet zoveelste zal maken. De GTE is superzuinig als je frequent kunt opladen, maar anders is het lood om oud ijzer. Maar: nog altijd zuinig voor een benzine!
  10. Hoezo zou dat ‘beter’ zijn? Als het doel is zo zuinig mogelijk te rijden, dan is de e-mode de beste optie. GTE levert het meeste vermogen en is dus per definitie niet het mees efficiënt. Ik rij zelf het liefst in hybride op de snelweg en in e-mode op binnenwegen. Maar probeer sowieso de accu zo ver mogelijk leeg te rijden, dus laatste kilometers in e-mode.
  11. En waarom zou je dat willen? De accu opladen met benzine zal altijd minder efficiënt zijn dan gewoon op benzine rijden…
  12. Over twee weken krijgt hij een grote beurt bij Muntstad Maarssen. Was op zich nog niet nodig, maar vind het een fijn idee dat de dealer er een uitgebreide blik op werpt. Ik hoop er toch een aantal jaar probleemloos mee te rijden!
  13. Hoi! sinds vorige week ben ik de blije berijder van een Passat GTE. Ik zoek nu een goed adres voor het onderhoud, hebben jullie tips? Vanwege de techniek neig ik naar De Rooij in Bilthoven of Muntstad in De Meern. Zijn er nog specialisten die ik moet overwegen? Ik denk zelf dat de dealer verstandig is, maar aangezien deze auto toch al 6 jaar op de markt is, zijn er vast ook specialisten die er voldoende verstand van hebben. Ervaringen worden gewaardeerd! Groet, Bas
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden