Ga naar inhoud

Johan-GTE

Members+
  • Aantal items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Johan-GTE

Profile Information

  • Plaats
    Heemskerk
  • Naam
    Johan Leeuwerke

Overige

  • Auto
    GTE

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Johan-GTE's Achievements

13

Community reputatie

  1. Johan-GTE

    Motorlamp GTE

    Update: Auto weer opgehaald. Waar in 1e instantie de melding van de oliesensor “niet wisbaar” was en die van de koeling sensor wel, was het nu andersom en later waren beide meldingen te resetten. Dit was nog niet gedaan. Toch was het advies om de sensoren te vervangen. De receptionist liet mij ook meekijken in de OBD informatie. De meldingen waren al eerder en vaker vastgelegd door de auto. Zonder dat het motorlampje dus in aan gegaan. De auto legt elke “scheet die even dwars zit” vast. Ook als de camera even hapert wordt vastgelegd. Al met al de meldingen laten wissen en auto meegenomen. Rijdt verder prima. Tot nu toe (maar niet veel gereden) is de melding ook niet meer teruggekomen dus ik kijk het wel aan. Geld uitgeven aan nieuwe sensoren kan altijd nog.
  2. Johan-GTE

    Motorlamp GTE

    Nu een jaar later waarin nog 2 ritten door DLD (met flinke snelheden) en een rit naar Zuid-Frankrijk en zo’n 20.000km alles bij elkaar zonder dat deze melding is verschenen is de melding terug. Nou ja, niet helemaal hetzelfde. Nu bleef het motorlampje branden zonder verdere informatie. Uit laten lezen door de VW dealer. 2 storingen. Oliesensor en een melding van een sensor dat er een klep in het koel systeem is blijven hangen. De 1e is volgens de dealer een “vaste melding” die niet kan worden gedelete. De 2e wel en de kans was groot dat die dan niet meer zou terugkomen. Het moest wel verder worden uitgezocht. Nu krijg ik te horen dat beide sensoren moeten worden vervangen. Kosten € 280,- en € 240,- plus € 75,- onderzoekskosten. Op mijn vraag of de 2e melding is gedelete maar weer terugkwam kreeg ik geen duidelijk antwoord. Volgens de dealer zit de oliesensor ergens aan de onderkant en de sensor van de klep in het koelsysteem zou ergens achter de voorbumper zitten. Iemand een idee waar deze sensoren exact zitten? Iemand een idee wat de nummers van deze sensoren zijn?
  3. Dank je. Dan ga ik opzoek naar/wachten op een pre-facelift versie.
  4. BM heeft een facelift (2021) versie liggen met slechts 7 km op de teller. Past dat in een 2015-versie?
  5. Ik overweeg hetzelfde maar hoe pas je de kilometerstand van een 2e hands exemplaar (die lager moet zijn) aan naar de echte stand? Volgens VAG Diagnose (bij wie ik navraag heb gedaan) kan dat alleen met een nieuw exemplaar ad. € 2.500,-
  6. Johan-GTE

    Motorlamp GTE

    TNX. Ga ‘m eens opzoeken. Heb op de heen en terugweg continue in GTE-modus gereden. Veel files onderweg maar op de stukken dat het kon 180-200 (DLD 😉) gereden. Verbruik over de laatste tank was 6,9 (1;14,5) en dat is naar mijn idee heel netjes.
  7. Johan-GTE

    Motorlamp GTE

    Op de terugweg van vakantie de melding “Oliesensor. Werkplaats.” gekregen. 3x achter elkaar en de volgende dag 2x achter elkaar. Melding verdween gewoon weer. Auto reed verder prima en de snelheid zat er goed in 😉. De olietemperatuur schommelde flink van 60, 80, 90 etc. De sensor is dus echt van het padje. Komende week maar naar laten kijken. Weet iemand nog een goede VAG specialist in Noord-Holland?
  8. Hallo Jaap, Je schrijft hier dat je de “how to van Reinier” hebt gebruikt. Heb op TPMS gezocht op het forum maar kan ‘m niet vinden. Weet jij (nog) waar ik die vinden? Groet, Johan
  9. Johan-GTE

    Motorlamp GTE

    Ik bedoel ook de olietemperatuur in het display. Een GTE heeft geen temperatuurmeter voor het koelwater. Op die plek zit de mini toerenteller.
  10. Johan-GTE

    Motorlamp GTE

    P0196 Motorolie temperatuur sensor. Net 900km gereden. Lampje blijft uit. In het display doet de temperatuurmeter wel raar. Dan 50 graden, dan … en dan weer 60 graden. De sensor zal dus wel kapot zijn. Qua rijden verder geen problemen. Kreeg alleen net wel nog een melding van te bandenspanningsverlies toen ik een tijdje in de stad reed na vele kilometers op de Autobahn. Straks maar even kijken of er een band plat is of dat het door de temperatuur van de banden komt.
  11. Johan-GTE

    Motorlamp GTE

    Via de OBD gereset. Net een stuk op benzine (GTE-modus) gereden. Lampje blijft uit. Mis geen vermogen of iets. Hopelijk is het een eenmalige hick-up 🤞
  12. Johan-GTE

    Motorlamp GTE

    Na een stukje te hebben gereden, gestopt en weer gestart blijft het gele motorlampje branden. Ook na weer herstarten. Volgens het boekje gaat het om een storing die van invloed is op het uitlaatgas. Ik reed elektrisch! Iemand een idee? Bijkomende uitdaging: ik ga morgen op vakantie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden