Ga naar inhoud

bert111

Members+
  • Aantal items

    209
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Berichten die geplaatst zijn door bert111

  1. 20 uren geleden, Petroman zei:

    Wij hebben zelf gemaakte stroom via zonnepanelen.
    En een oud model GTE: 2016, ander accu volume ?
    En de laadstroom op max. gezet (groen ledje in snelknipper modus).

    yep , zonnepanelen heb ik ook ..

    ja , een 2016 heeft een kleinere accu .

    ik had het hier al eens geopperd dat ik vroeger  kon laden met 5uur en het nu 8uur duurt , is gezegd geweest dat er ergens een instelling niet goed zou staan maar met de beste wil van de wereld kan ik de instelling van sneller/trager opladen niet vinden , en dan sta ik nog op " gereduseerd "     lol

  2. kleine update .

    na 9 dagen zonder we connect ( app wou niet meer sync met smartphone ) is het toch opgelost.

    ik had contact opgenomen met de klantendienst van WC en daags nadien reeds een mailtje terug met enkele vragen ,

    wie is je dealer , foto van de SOS knop om de kleur van de led te zien ( ? )  enz ... dezelfde dag nog alles doorgemaild en snel terug antwoord ,

    ze hadden mijn dealer gecontacteerd en die zou mij binnen de 5 dagen moeten bellen om een afspraak te maken voor mijn probleem.

    nu , is het dus niet meer nodig , is opgelost , mijn auto heeft zich zelf gesync na een rit van +/- 100 km .

    Het probleem is dus gekomen woensdag voor het lange weekend van 18/5 , ik was weg geweest met de motor en ben maar maandag terug gekomen .

    auto heeft al die tijd ingestoken gezeten om op te laden en bij het thuis komen wou hij dus niet meer sync met de app , steeds gaf hij mij de melding " na de 

    eerst volgende rit word hij gesync , maar er werd nadien wel alle dagen mee gereden ( electri ) 8 km s'morgens en 8 km s'avonds maar zonder resultaat , nu

    dus na de 100 km rit heeft hij het wel gedaan .

  3. Mijn passat gte - bj 2019 ( model 2020) wilt niet meer sync met we connect en we connect id , is al 8 dagen geleden dat hij dit gedaan heeft , 

    ik kan dus niets meer zien , verbruik , opgeladen of niet enz

    ik heb de 2 apps reeds verwijderd en terug geïnstalleerd maar niets helpt ....

  4. Zoals de tittel al laat uitschijnen door het opladen van mijn passat gte zo lang de laatste tijd ... als ik mijn connect mag geloven ..

    mijn gte is een 2019 model 2020 en heeft 65000 km op de teller. 

    gisteren thuis gekomen van een rit van ongeveer 200 km , dus mijn 40 km elec is dan op.

    aan mijn stopcontact gehangen zoals altijd en een kijkje genomen wat mijn verbruik was over de 200km en dan gezien dat connect

    mij aangeeft " opgeladen binnen 8h50 " ???  ( was mij nog al eens opgevallen ) vroeger was hij opgeladen in ongeveer 6h ... wat is er aan de hand ?

  5. 22 uren geleden, Vdub zei:

    groot onderhoud service, wat valt daaronder? en wat is boubie service?

    ik veronderstel dat onder groot onderhoud alles word nagekeken wat niet onder de andere rubieken valt   hahahah

    bougie service ( foutje in mijn schrijven ) is prijs bougies + prijs uitdraaien en terug indraaien veronderstel ik ...

  6. voila , ik heb hier de prijzen .....

    DSG olie verversen --273.42   ( GEEN FILTER )

    remvloeistof service - 51.13

    boubie service - 161.54

    groot onderhoud -231.15

    overige - 18.45

    voor een totaal van 735.69 € + BTW 21´% = 890,18 lekkere euros   :-)

     

  7. Voila , voor zij die het graag weten , onderhoud 60000 km passat 2019 , model 2020 kost 890€ .

    Olie van de dsg is vervangen , 7 L , van een filter praten ze niet.

  8. morgen , woensdag , moet de auto dus binnen , vandaag al een berichtje gekregen van mijn VW dealer dat het onderhoud 700€ gaat kosten mits er niets onverwachts 

    bijkomt , is wel een beetje wat ik in gedachten had  ....

  9. 13 uren geleden, Diver zei:

    Wat is de motor en bak code van zo een ding

    Oei , wat je mij daar vraagt , geen flauw benul van ....🥴

    Als je het model en jaartal wilt weten dat kan , iets anders ???

  10. 22 uren geleden, Vdub zei:

    DSG-olie bij een GTE is duurder, al vervangt zeer waarschijnlijk geen enkele dealer het filter...

    maar het zou dus wel moeten ??

    zou ik de garage er moeten op aanspreken ?

  11. Voila , mijn passat variant gte bj 2019- model 2020 heeft 60000 km en gaat volgende maand op onderhoud ( moet een maand wachten om te kunnen gaan , alles volzet )

    Waar mag ik mij aan verwachten bij een VW dealer ?

    versnellingbak olie moet er ook uit dacht ik wat ook al een dure grap is ?

    distribusie hoeft niet ?

    Dank

  12. De laatste tijd zet ik mijn GTE hybrid 2020 om te laden tegen 8h15 s'morgens omdat hij dat wat warmer zou moeten zijn , dus altijd 50% de rest s'morgens.

    Valt mij regelmatig op dat om 7h 30 de auto al opgeladen is ?? 

    nu vraag ik mij af of er ergens een tijdzone is dat ik zou moeten instellen vb Parijs - USA of andere.

    Dank

  13. dat is iets dat ik bijna nooit doe omdat ik soms van ergens thuiskom en ik nooit weet heb ik de auto nodig binnen enkele uren of niet , maar voor zij die elke morgen om 7uur naar hun werk moeten is het een enorm pluspunt , s'avonds aanhangen en s'morgens vertrekken

     

  14. 19 uren geleden, tvc15 zei:

    @Tikra staat je laadstroom ingesteld op maximaal? Kan je instellen in het e-mager menu, klik op het tandwieltjes icoontje daar. Vanuit een laadpaal laad je dan met 16 Ampere (3.7 kW). Vanuit een gewoon stopcontact laad je met maximaal 10A (2.3 kWh), dus 60% langzamer. In praktijk bij  lege 13 kWh facelift batterij: 3.5 uur aan de laadpaal, 5.5 uur aan het gewone stopcontact. Je hebt wat laadverliezen, maar je kan je batterij ook niet compleet ontladen, deze waarden komen aardig overeen met mijn praktijkervaring.

    ja zou kunnen dat het 5.5u is hoor , maar in mijn hoofd reken ik 5 uur    lol

  15. bij mij aan een gewoon stopcontact heeft hij 5uur nodig ( passat variant gte 2019 model 2020 - 50000 km )

    met het goede weer zit ik regelmatig op +50km ...

     

    en je , "net" te weinig zal altijd bestaan , zelf mocht er 1000 km opzitten  😀

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden