Ga naar inhoud

FrankVeer

Members+
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over FrankVeer

Profile Information

  • Plaats
    Westzaan
  • Naam
    Frank van 't Veer

Overige

  • Auto
    Passat 2.0 FSI

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

FrankVeer's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ja, alle foutmeldingen waren gewist.
  2. Zo, dat heeft een hele tijd geduurd voordat ik verder kon met mijn auto. Van sporadische werking is de cc nu helemaal buiten gebruik (schakelt wel in, maar legt geen rijsnelheid vast). Ik heb gisteren een andere koppelingsschakelaar in gebouwd (correcte typenummer), maar dat heeft helaas niet geholpen. Helemaal zinloos was het niet, want ik heb wel een andere functie teruggekregen: het lossen van de parkeerrem bij het op laten komen van de koppeling. Voorheen moest ik de parkeerrem altijd via de knop uitschakelen, maar dat gebeurt nu dus automatisch. De sensor was dus zeker niet volledig storingsvrij. Ik las op het Duitse Passat-forum dat er in de CC-schakelaar een storing kan zitten door verbogen contacten. Ik zal dat draadje nog eens doorlezen, kijken of daar wellicht de oplossing zit.
  3. Ha, da's een goeie. Geen idee of dat kan. Zoals ik al aangaf, is dit zo'n goedkoop EOBD-apparaat van Ancel, geen officieel VW-diagnoseapparaat. Ik ga het morgen eens proberen.
  4. Inderdaad, dat las ik ook al in een aantal andere posts. Vandaar mijn vraag of er wellicht nog een andere koppelingssensor is die voor CC wordt gebruikt, maar dat lijkt niet zo te zijn. Startproblemen heb ik overigens (nog) niet.
  5. Van mijn passat 2.0 FSI (2005) werkt de CC soms wel, soms niet. Heb zo'n simpel OBD2-apparaatje gekocht en die geeft de foutmelding 'Clutch pedal switch, implausible signal'. Nu las ik op dit forum dat er een koppelingsschakelaar in de motorruimte onder, achter de accubak zit. Is dat deze schakelaar of betreft het hier een schakelaar boven koppelings- en rempedaal achter het dashboard (zag iets dergelijks bij het vervangen van zo'n koppelingsschakelaar bij een Audi A4).
  6. Tot zover wat verheugend nieuws: de CC werkt inderdaad. De tweede sleutel heb ik ondertussen ook weten te synchroniseren, hoewel dat nog niet van harte ging. De noodsleutel werkte ook niet, dus ik kon de auto ook niet openen. Via een handigheidje op de Duitse Passat-site (2 x vergrendel-knop indrukken, dan werkt het wel) kon ik de auto ontgrendelen met de noodsleutel en de niet-werkende fob weer synchroniseren. Ik heb ook last van de ratelende luchtklepstelelementen, en die nu eerst maar eens gereset. Kijken of dat in elk geval tijdelijk een oplossing is. In elk geval iedereen zover al bedankt voor het meedenken.
  7. Bedankt, ik zat wat in de auto te pielen toen het opeens wel deed. Moet nog wennen aan de bedienen. Ik had voorheen alleen maar knoppen op het stuur.
  8. Dankjewel, waar zouden we zijn zonder Youtube. Helaas was een nieuw batterijtje niet de oplossing. Zal dus inderdaad opnieuw ingeleerd moeten worden.
  9. Allereerst hoop ik dat ik hier in het juiste forum zit, indien niet dan op voorhand alvast mijn excuses. Als Passat-newby heb ik na een aantal ritjes wat vragen over het gebruik van de auto en de eigenschappen ervan. Ik gooi ze in een topic, hoop dat dat geen bezwaar is. - 1 van de 2 afstandsbedieningen lijkt niet te werken. Lampje licht wel op, maar er gebeurt niets. Ik ga ervan uit dat de batterijen toch op zijn. Heb al in het instructieboekje gekeken, maar daar staat niet in hoe ik de fob kan openen (of moet ik dat toch bij de dealer laten doen?). Ik wil niet binnen een week al het eerste onderdeel slopen, dus hoe gaat ie open? - Toerentallen! Ik merk dat de motor erg veel toeren draait in de diverse versnellingen. Zelfs in de 6e versnelling draait de motor (2.0FSI) al zo'n 2000 toeren bij 80 km/u. Is dat normaal? Ik kom uit een Honda Insight (met CVT) en die draaide boven de 100 krap 2000 toeren. Ik had even het idee dat ik in de 4e versnelling zat te roeren in plaats van de 6e. - Lampje van het uitlaatsysteem brandt. Ging gisteren branden, merk niets aan het rijgedrag zelf. Ik moet het nog laten uitlezen, maar is dit een bekend probleem? - Cruise control. Ik krijg 'm niet aan de gang. Ik zie in het instrumentenpaneel wel het groene (?) symbooltje oplichten, maar wat ik ook probeer, de auto houdt de snelheid niet vast. Defect of doe ik het gewoon fout? Bekend probleem? - Betrouwbaarheid. Natuurlijk lees ik twee dagen na de aankoop in de consumentengids dat de Passat van 2005-2010 een slechte reputatie heeft op het gebied van betrouwbaarheid. Klopt dat of niet? Mijn exemplaar heeft een kleine 220.000 gelopen en is niet als een hete aardappel doorgeschoven, dus ik heb er wel (enig) vertrouwen in. Voor de geïnteresseerden hang ik er een fotootje aan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden