Ga naar inhoud

Tobiasalltrack

Members+
  • Aantal items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Tobiasalltrack won de laatste dag op januari 30 2020

Tobiasalltrack had de meest gelikete inhoud!

Over Tobiasalltrack

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Millingen
  • Naam
    Tobias

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Tobiasalltrack's Achievements

12

Community reputatie

  1. Heb via OBDeleven de rem op onderhouds-stand gezet. Remklauw is open geweest en de rubber rond de plunjer zijn schoongemaakt. Zat roest in de groeven maar dat met een dremeltje en messing borsteltje er uit gepoetst. duidelijke handleiding, dat wel. Ik ga vanmiddag bij de lokale auto onderdelen boer eens 2 revisie setjes kopen. Voor 30 euro kan ik t maar geprobeerd hebben. Zou het probleem niet kunnen liggen in de leidingen of hoofd zuigers? Aangezien het beide remmen achter betreft?
  2. Dit is wel echt heet, brand m’n vingers er aan. Heb m ontlucht dus ga er van uit dat dat het probleem niet is.
  3. Hé allemaal, Ik heb nu nog een b6 maar binnenkort krijg ik een b8 alltrack. Kijk er nu al naar uit! Helaas heb ik nog 1 lange rit met geremde aanhanger gepland staan van bijna 3000 kilometer… Nu is mijn probleem dat de achter remmen warm worden na een rit 15 minuutjes. Omdat deze Passat over een paar weekjes weg gaat wil ik er geen grote sommen geld in pompen maar veilig aankomen zou wel fijn zijn. Blokjes zijn onlangs vervangen (voor een huismerk type) Heb alles al eens losgehaald en ingevet wat vet moet zijn. Zelfs de hele klauw. Zuiger is met duimen terug te drukken dus daar zal het ook niet aan liggen denk ik. Geleidepennen zijn ook nog prima en bewegen vrij uit. Ook de remvloeistof is nog helder en er komt geen troep mee bij het ontluchten. Iemand nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen en hoe ik dat kan testen? Hoop de voorkomen dat de garage de helft wilt vervangen voor die laatste paar weken, maar als het niet anders is… dankje!
  4. Goedemorgen allemaal, Tegenwoordig ben ik in bezit van passat B6 1.6 diesel. Nou is mijn vraagt als volgt: Vanmorgen heeft het hier een beetje gevroren en vertrek ik dus met een koude motor, na ongeveer 1 kilometer rijden moet ik een tunnel door die 1 kilometer 10% afdalen is en direct daarna 1 kilometer 10% klimmen. Tijdens het klimmen klimt de motor temperatuur ook gigantisch omhoog. Binnen 1 km afstand van niet op het metertje naar 90 graden. Het is een 70km per uur weg. Is dit erg schadelijk voor de motor? En hoe kan ik dit minimaliseren? (Lage versnelling hoge toeren? Hoge versnelling lage toeren) Ik zie het niet zo zitten om iedere ochtend de motor een kwartier te laten lopen om warm te worden en ik ben bang mijn buren ook niet. Alvast bedankt, Tobias
  5. Zie inderdaad dat bilstein veel goedkoper is dan wat de dealer durft te vragen. Helaas maakt bilstein geen schokbrekers voor mijn oem nummer. Of weet je toevallig of er oem nummers hetzelfde of vergelijkbaar zijn. Zet er natuurlijk het liefste een A merk onder
  6. Goedenavond allemaal, In mijn zoektocht naar nieuwe schokbrekers kwam ik niet veel tegen wat geschikt is voor de Alltrack. Of oorspronkelijke van de dealer a 170 euro per stuk. Of 50 euro per stuk van het merk KYB, Kayaba. Van die laatste kon ik niet heel veel terug vinden op dit forum. Is er toevallig iemand die daar op rond rijd en ze kan aanbevelen of juist een ander merk aanraad? Het liefste zet ik er Bilstein onder. Maar die kan ik niet vinden voor OEM 3AA513049N... Bedankt alvast!
  7. Ga ik proberen, moet nog even 2 steunen bijkopen voor de achterwielen. Heb geen bijgeluiden bij het links of rechts sturen gek genoeg
  8. Homokineet en as even gecontroleerd, hieronder de foto's. Hoezen zijn nog in goede staat, wel wat vies. As lijkt bij de bovenste homokineet wat speling te hebben. Heb je tips voor een goede inspectie van de bovenste homokineet?
  9. Goeie avond allemaal, Ik heb sinds een paar dagen een trilling in mijn auto die merkbaar is bij 100/120 per uur en ongelijk is, steeds iets harder en dan weer zachter. Leek bij de rechter voorkant vandaan te komen en de garage had het over het lager. Ik die s'avonds vervangen maar helaas. Geen resultaat. Toen de banden maar gewisseld voor en achter. Trilling is gebleven. Vandaag alle 4 de banden laten balanceren en checken bij de bandenboer maar helaas. De trilling blijft. Iemand nog een idee waar het vandaan kan komen? Gaat om een B7 Alltrack. Groetjes!
  10. Dat is mij de moeite waard, kleine moeite als mijn auto dan langer mee gaat. Hoe zit het trouwens met olie voor de tussenbak, haldex koppeling (voor zover ik weet heb ik een torsen en hydraulische bediening voor de versnellingsbak? Zijn dingen die omhoog kwamen bij het bestellen van olie...
  11. Check, remvloeistof neem ik gelijk mee als ik de schijven vervang (rij +- 100/120dkm per 2 jaar) Wat kan ik precies aan koelvloeistof controleren? Het niveau lijkt me logisch maar is er meer?
  12. En olie filter denk ik dan? En dan nog meer of alleen dat?
  13. Bedankt mannen! In 2 dagen het ik meer antwoorden dan ik ooit van de VW dealer zal krijgen! Uiteindelijk is dit m'n schema geworden, misschien heeft nog iemand anders er wat aan. (aanvullingen zijn trouwens nog steeds welkom!)
  14. Weet iemand toevallig hoe het zit met onderhoud van achter differentieel? Wel of niet doen en wanneer?
  15. Oke dan moet ik die gewoon goed in de gaten houden. En hoe zit het met de olie voor stuurbekrachtiging en diff/cardan? (4motion auto)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden