Ga naar inhoud

Frans5Looijen

Members+
  • Aantal items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Frans5Looijen

Profile Information

  • Plaats
    Gorinchem
  • Naam
    Frans Looijen

Recente bezoekers van dit profiel

503 profielweergaven

Frans5Looijen's Achievements

12

Community reputatie

  1. Sorry voor wat late reactie. Neen de leidingen zijn niet vd ABS module losgemaakt. Ik heb 3x met een Luchtdruk apparaat de leidingen compleet doorgespoeld. Bij elkaar een paar liter nieuwe vloeistof er doorheen gehaald. Met draaiende motor de procedure uitgevoerd. Via VCDS kan ik niet de ABS module 'onlucht' programma starten. Krijg daar een ERR code. Het pedaal is met niet-draaiende goed hard. Met draaiende motor vind ik hem nog steeds wat te soft. Pedaal kan behoorlijk ver ingetrapt worden. Auto remt wel.
  2. Ja deze volgorde pas ik toe maar heeft geen resultaat. Ik heb ook goed gekeken of ik ergens een lek kan zien maar alles ziet er goed uit. De gehele rem installatie is zo'n beetje nieuw....alleen de ABS unit niet. Kan mij niet anders voorstellen dan dat daar het probleem zit...
  3. Goedendag, ik heb een W8 uit 04-2004. Handgeschakeld en met 140k op de teller. Hij staat al geruime tijd stil, laad hem wel draaien en op en neer op het pad. Ik heb er al ontzettend veel aan vervangen en ben nu al even bezig met een remprobleem. Het pedaal blijft maar zacht. Ik heb al twee remklauwen vervangen en de remslangen naar de klauwen. Na een heel gedoe met ontluchten deden de remmen het goed. Onlangs moest ik linksvoor de halve ophanging vervangen wegens sluitage en heb de remslang vervangen.....sindsdien is het pedaal soft. Inmiddels nieuwe rembekrachtiger en hoofdremcilinder....op alle 4 de wielen gaan ontluchten, zowel op de ouderwetse wijze als met een vacuumpomp. Maar pedaal blijft zacht. Via VCDS meerdere keren de ABS uitgelezen. Ik kom er wel in maar kan niet de ABS ontluchting starten. Krijg dan een error. Iemand enig idee waar te zoeken? Toch de ABS module? Mvg, Frans
  4. Ik was even uit de lucht, druk met werk. Helaas nog een nokkenas sensor vervangen. Nu in totaal 3. 1 nieuwe stekker en stukje nieuw draad. Voor de rest allw draden gecontroleerd. Zoek alleen nog een hitte hoesje, deze rafelen snel. Iemand idee waar te koop? Motor loopt nu keurig. Nu nog de uitdaging om onregelmatig geklapper uit rechterophanging voorkant weg te halen. Het zit vrijwel zeker aan de bovenkant. Het klint als metaal op metaal en kom al voor als je stapvoets rijdt. Hopelijk vind ik het snel. Zet direct aan beide kanten nieuwe stangen en rubbers er op. Dan uitlijnen en balanceren.
  5. Update: benzine lucht schijnt opgelost te zijn.
  6. tnx voor je snelle reactie. Olie is 6000 kilomter mee gereden. Ik ga de kleppendeksels lichten en eea checken. Schoonmaken en nieuwe pakkingen. Ik vervand de sensor inlaat bank 1 en uitlaat bank 2. Zal dan flushen en nogmaals Shock therapie doen. Dan nieuwe olie.
  7. update: ik heb de shock therapie op clinder rij 1 uitgevoerd. De uitlaat versteller tikt goed en duidelijk hoorbaar. De inlaat versteller tikt wel maar merkbaar zachter, ook na een keer of 30 kortstondig. Daarna gestart en rustig warm gereden wat prima ging. Daarna stationair laten lopen en gaan meten. De inlaat geef nu count 126 aan en na een tijdje 127 met voor beide waardes -6KW graad. Verder gekeken en gemeten. De nokkenas sensor uitlaat cilinder rij 2 is stuk, geef geen ennkele waarde ondanks hij nieuw is.... Stapje voor stapje dichterbij. Wat opvalt dat na een tijdje stationair hij even een soort van overslaat om daarna weer rustig te draaien.
  8. Super dank hiervoor. Zal het gaan checken allemaal. Ik hoop echt niet dat het een ketting probleem is....
  9. Update: Ik heb wat tests gedaan met VCDS. Hierbij groep 207 t/m 214: 207: 720/rpm | 125 count | -4.0 KW Idle Stabilization | 00100101 Bin. Bits 208: 720/rpm | 129 count | -8.0 KW Idle Stabilization | 00100101 Bin. Bits 209: 680/rpm | 92 count | 0.0 KW Idle Stabilization | 00100101 Bin. Bits 210: 640/rpm | 92 count | ……….. Bin. Bits | 00000011 Bin. Bits 211: 0.0 KW Idle Stabilization | 0.0 KW Idle Stabilization | 0 count | 00000001 Bin. Bits 212: 0.0 KW Idle Stabilization | -1.0 KW Idle Stabilization | 0 count | 00000001 Bin. Bits 213: 0.0 KW Idle Stabilization | 0.0 KW Idle Stabilization | 1 count | 00000001 Bin. Bits 214: 0.0 KW Idle Stabilization | 0.0 KW Idle Stabilization | 1 count | 00000001 Bin. Bits Hopelijk maakt dit wat duidelijk? Trouwens, ik moet even uitvogelen hoe je screenshot erin kan krijgen....
  10. Tnx. Zal ik gaan doen! De sensor geeft na een uur rijden niet meer de malfunction foutcode. De melding is nu weer de oude, signaal te hoog. Ik zal morgen wat groep metingen posten
  11. update: nogmaals nieuwe stekker met nieuw draad. netjes op de sensor met click zodat stekker geborgen zit. auto gestart ff warm laten worden en vcds uitgelezen. actuele waarde sensor 4 geeft een blank veld....andere 3 schommelen tussen 0 en -2. Foutcode geeft malfunction aan vd sensor. ik begin radeloos te worden.... maar goed. ik ga beide kleppendeksels er af halen en alles checken. nieuwe pakkingen en zal dan nogmaals nieuwe sensor erin zetten. heb een heel stuk nieuwe kabel gemaakt met de stekker. goed gesioleerd zowel qua hitte als storing. als dat hem niet is dan snap ik er werkelijk niets van.
  12. Ik heb nog een nieuwe sensor liggen. Zal deze er inzetten wat wederom een uitdaging gaat worden gezien je er nauwelijks bijkomt....Ik heb een tool gemaakt die hopelijk eea makkelijker gaat maken. Mocht het dan nog steeds niet werken dan trek ik volledig nieuw kabelstuk richting ECU.
  13. Wat mij opvalt dat het er op lijkt dat de geur is gekomen na het schoonmaken vd tankdop.
  14. Frans5Looijen

    benzine geur

    Ik heb vorige week een nieuwe thermostaat in de W8 gezet. alles netjes gedaan zoals het hoort. ik ben ook bezig geweest met de nokkenas sensor, zue hiervoor andere post. de motor startte direct en liep heel goed. ook lekker op het gas. thermostaat doet het ook goed. nu heb ik afgelopen weekend een engine test gedaan. dit zonder draaiende motor. alle check liepen goed, dus de solenoids en benzine inspuiters allemaal goed. maar sindsdien ruikt de auto bij lopende motor naar benzine. helemaal bij het rechtervoorwiel. kan het niet vinden waar het vandaan komt? wat wel opvalt is dat ik de tankdop met een doekje heb schoongemaakt. Iemand een idee voor de zoekrichting?
  15. update: heb stekkers besteld maar nog niet binnen. zelf een tijdelijke oplossing gemaakt. aangesloten maar geen resultaat...sensor geedt malfunction error terwijl hij nieuw is....dus wachten op de stekkers en dan alles heel netjes maken. hopelijk gaat het dan wel werken...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden