Ga naar inhoud

petervolkswagenpassat3c

Members+
  • Aantal items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over petervolkswagenpassat3c

Profile Information

  • Plaats
    hengelo
  • Naam
    peter

Recente bezoekers van dit profiel

591 profielweergaven

petervolkswagenpassat3c's Achievements

5

Community reputatie

  1. Lang gewacht, 1/2 jaar, maar nu voor het eerst met mijn 122pk en 200nm mijn hobby 495 getrokken. Conclusie, valt me 100% mee! Trekt heerlijk van af 1500 toeren de caravan van de plek, versnelt snel genoeg, 80-90km per uur in de 5 en nog mooi versnellen! Wel maakt de motor met trekken een wat rauw geluid, ben mijn s60 met 2.4 5 cilinder gewend, en dat klinkt niet echt................. Het doorzakken van de achtervering valt me ook best mee, dus helemaal gerust gesteld, doe/verander er niks an, tis goed zo!
  2. Bezuinigen op banden is mijn inziens niet te verkopen zuinigheid! Het is je enige contact met de weg, dus veiligheid voor een ieder in je auto, maar ook voor degene die vlak bij je rijden!
  3. Kort door de bocht is zeker niet mijn bedoeling, ik heb gelezen meerdere malen op fora dat Vag ook een goede is, en die heeft nu een zeer aantrekkelijke prijs! Ondertussen ook contact gehad met die jongens(en misschien ook meisjes), er wordt gesuggereerd dat de wastegate versleten zal zijn, en dat dit voor een evt tuning eerst gemaakt moet worden. Quanta costa : Er dient dan een nieuwe turbo geplaatst te worden. Er is ook een reparatie mogelijk van alleen het uitlaatspruitstuk alleen deze is iets goedkoper maar dan heb je nog steeds de oude turbo gemonteerd zitten. Kosten voor het compleet vervangen zijn 1349,- inclusief montage en btw. Alleen het spruitstuk vervangen zal ongeveer 200 euro goedkoper zijn maar houd er dan rekening mee dat wanneer de turbo zelf defect gaat deze alleen compleet te vervangen is inclusief spruitstuk dus dan bent u uiteindelijk nog duurder uit. Ik krijg zo langzame hand gewoon een naar gevoel over mijn nieuwe trots, ondanks dat hij zo fijn rijd en de ketting en waterpomp e.d 1000km geleden bewijsbaar is vervangen............................ Voor nu kap ik hier mee, eerst maar eens langer in bezit hebben en hopen dat mijn vertrouwen weer wat omhoog gaat door goed functioneren!
  4. Een stage 1 kost bij Vagtechniek € 529,- Nu € 370,- incl. BTW , dus 145 pk en 250 NM , is wel veel prijsverschil met vdub......................................
  5. super! Heb je gelijk chiptuning laten uitvoeren, of heb je eerst nog standaard rondgereden met caravan? Heb al contact gehad over evt wel/niet tunen, heb het bij mijn volvo s60 2.4 5 cilinder ook laten doen, maar bij z'on klein motortje?
  6. ik wil graag dat hij mij/ons incl wat bergen naar frankrijk brengt zonder dat ik pijn in mijn buik krijg of hij in de praktijk wel te rijden is met sleurhut(1400kg), en schakelen is gelukkig geen straf in de Passat!
  7. zat ik idd ook aan te denken, maar rijd hij dan onbeladen niet als een stuiterbal? En staat dan de achterkant niet erg hoog onbeladen?
  8. Die had ik uiteraard voor aankoop al bekeken, en nog een paar andere sites, maar ik was benieuwd naar praktijk ervaring ..............................
  9. Hallo, ik heb eigenlijk 2 vragen, wat vind de 122pk-200nm van een caravan van max 1400kg achter zich ? Ivm de mooie grote kofferbak wil ik wat zware dingen uit de caravan in de passat leggen, + trekhaak gewicht van 75-80kg, gaat ie dan erg doorhangen? Ik hoop op praktijk ervaring(en) van jullie, alvast bedankt, mvg Peter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden