Ga naar inhoud

Vw-hecoll

Members
  • Aantal items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Enschede
  • Naam
    Henry

Recente bezoekers van dit profiel

27 profielweergaven
  1. Nu wordt het interessant 😁 zou je mij eens willen pb of mailen wat ik precies allemaal nodig heb bij deze swap. Alvast dank !
  2. Zoals in mijn andere topic te lezen is heb ik hier een Passat 2.0 20v met ALT motor staan waar de cilinderkop van overleden is. De reparatie kosten van de kop liggen rond de 1200 euro. Een ander blok was de volgende optie maar daar vraagt men ook de hoofdprijs voor. Met de kans dat je weer een grote olietanker treft... Ben nu even aan t kijken wat de mogelijkheden nog zijn voor ik m naar de sloop breng.. De Passat is ook geleverd met de 2.0 8v motor. De AZM. De bak en koppeling lijken hiervan gelijk te zijn. Deze motoren zijn namelijk voor een schappelijk bedrag te koop. Of zijn er nog andere mogelijkheden ? Maar ga ik naast een motor , kabelboom en ecu nog tegen andere dingen aanlopen? Qua aanbouwdelen aircopomp stuurbekrachtiging en dynamo enz. Of wordt dit een drama om dat aan de gang te krijgen ivm startonderbreker etc. iemand hier toevallig ervaring mee ? Of andere tips of ideeën ?
  3. Thanks. 😉 Heb op het moment een optie op een sloop motor met nog geen 140000 km. Uiteraard ook een gok maar gezien de kosten aan de huidige cilinderkop misschien wel de beste oplossing. To be continued ...
  4. Blijkt helaas ook motorschade te hebben... Heb onderdelenlijn ingeschakeld. Kijken wat door op los komt. Anders wordt het verkoop in onderdelen vrees ik.. 🙄
  5. Zal eens navraag doen over het hoe en waarom. Ze hebben mij alleen de de prijsopgave via mail gestuurd. @Vdub : Thanks .. gemaild
  6. Volgens de offerte: Kopset Kopboutenset Inlaatklep 6x Klepgeleider 20 Demontage kleppen + nokkenassen Reinigen Cilinderkop afpersen Geleider overpersen + ruimen 20x Klep slijpen 16x Zetel frezen 20x Cilinderkop vlakken Montage kleppen + nokkenassen Milieu toeslag
  7. UPDATE 23-03-2019. Cilinderkop weggebracht voor controle. Volgens revisiebedrijf toch 6 kromme inlaatkleppen. Offerte voor revisie is nu 12 tot 1300 pleuros...😕 Dan praat ik alleen over de kop. Aan het onderblok is nog niets gebeurd. Ik had daar nieuwe zuigerveren op willen zetten en willen honen. Voor een 2003 passat word dat dus eigenlijk te gek en mag hem dus eigenlijk wel als total loss beschouwen. 😥 Heb wat gekeken naar ruilmotoren of sloop. Prijzen variëren daar van 750 tot 2300 euro. Zijn er eventueel nog andere alternatieven? Of andere motoren die passen? Ik neem alles in overweging... in onderdelen weg kan altijd nog. 🤣
  8. I.v.m met verhuizing heb ik t project momenteel even op een laag pitje staan. Ondertussen wel wat geïnformeerd bij revisie bedrijven, Koprevisie zit gemiddeld op 250 a 350 ex. Excl eventuele delen. Honen en zuigerveren zal ook rond de 200 komen. Telt nog wel aan dus. Scheelt dat ik het meeste montage werk zelf kan doen maar of die het nog waard is.? Denk dat ik qua investering rond de 750 uit ga komen. Andere motor zijn schaars... De 2.0 8v kan je wel krijgen voor weinig maar of dat zal vast wel niet plug en play zijn... Wat is jullie visie?
  9. Aankomende week maar eens navragen wat het beste is in dit geval. Qua leeftijd is het eigenlijk jammer om veel kosten te maken. Maar aan een halve reparatie heb je ook weinig...
  10. Wat mij overigens wel opviel was veel koolaanslag op de kop en op de zuigers. Aangezien deze motoren bekend staan voor hun olieverbruik heeft het er dus wel alle schijn van dat deze dat ook heeft. Aangezien de zooi nu toch los ligt is het dan nog wijs om andere dingen aan te pakken of te doen? Ik had in eerste instantie ook al gekeken naar een ander blok maar die zijn zeldzaam en duur. De 2.0 8v is wel plenty te krijgen maar dat zal wel niet plug en play zijn...
  11. Nou, de kop ligt er naast. Zo op het eerste gezicht is het aardig goed gegaan. Zie geen kromme kleppen en alles lijkt ook normaal te openen en sluiten. Kan op de zuigers ook geen plekken zien waar hij m geraakt zou kunnen hebben. Misschien dat het toch nog wel even wijsheid is om de kop even te laten checken bij een revisiebedrijf?
  12. Toch maar besloten om t kopje er af te halen . Risico is inderdaad toch iets te groot.
  13. Zo op het oog zie ik er nog weinig aan. Alles draait nog vrij normaal. Maar goed.. dat zegt niet veel. Ketting en spanner zijn besteld. Aankomend weekend maar eens monteren en kijken hoe hij er aan toe is. En anders moet t koppie er maar af. In principe kunnen er alleen maar inlaatkleppen gesneuveld zijn omdat die as heeft stil gestaan. Keep you posted !
  14. @ vinniepilon : zal me zsm voorstellen Voor wat betreft de ketting... Hij is toch echt geknapt. Hoe en waarom weet ik nog niet. De onderste kunstof geleider van de spanner is ook kaduuk. Wat er als eerste gesneuveld is durf ik niet te zeggen. Zit er toch over te denken om er eerst een ketting en spanner op te zetten voor ik de kop er af haal. Wie weet heb ik geluk.. Is daar overigens in het universele circuit wat voor te krijgen? Heb op ebay wel spanners gezien met 2jr garantie maar of dat wat is?
  15. Ik weet verder niet hoe het gebeurd is. Heb hem zo gekocht met de wetenschap dat er iets met de nokkenas was. Vanmorgen klepdeksel er af gehaald en daar trof ik dus de gebroken ketting aan. Ketting er tussen uit gehaald. De kunstof delen van de spanner zijn er ook afgebroken. De inlaatnokkenas laat zich nog wel gewoon draaien. Op zich kan ik alles zelf. Gereedschap om kleppen te monteren en inslijpen is allemaal ook wel voorhanden. Was benieuwd met de ervaringen hier aangezien ik denk niet de eerste ben. Heb al eerder een kop voor niets er afgetrokken en dat wil ik nu graag voorkomen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden