Ga naar inhoud

skrobbes

Members
  • Aantal items

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over skrobbes

  • Verjaardag 01-04-1992

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    randstad
  • Naam
    robertoo

skrobbes's Achievements

2

Community reputatie

  1. Bedankt en thnx voor de reacties Ik denk dat ik inderdaad op zoek ga naar een andere ivm milieu-zone en de totale kosten. Ik kan wel een auto kopen om tijdelijk te rijden zodat ik met deze kan rommelen, maar dat schiet niet op.. Deze zet ik dan binnen neer en wordt geschorst. Wie weet komt er ooit nog een W12 in
  2. Ik heb een Passat 5b 1.6 330k gelopen. ik heb de afgelopen 2jaar 120000km gereden dus wil overstappen naar diesel en daarbij ook wat meer pk's . het liefst een 5 of 6 cilinder max 200pk . De auto rijdt fijn en wil er liever geen afstand van doen... aangezien de motorruimte redelijk groot is, lijkt het me tof om er zelf een diesel motor in te hangen en bij t RDW laten keuren en het kenteken op diesel zetten om er nog even mee te rijden. Er komen nieuwe schokdempers/veren onder en een ander interieur. Ik sleutel regelmatig en heb beschikking tot een brug + alle gereedschappen e.d.. Ik zoek dus een diesel motor wat hierin past en ook werkt zonder storingen. Een sterke motor die goed loopt met of zonder turbo. Ik heb alleen geen idee welke motoren er geschikt zijn om hierin te hangen zonder dat t chassis aangepast moet worden dus heb een aantal vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen: - Welke diesel motoren (typenummers) passen hierin (waar mee ik ook de MILIEU-ZONE in mag) - Zijn de motoren van Audi,skoda of andere eventueel andere fabrikanten ook geschikt voor deze auto (computer, elektra, aandrijving) - Als ik een andere motor heb met bijbehorende kabelboom, zou het dan moeten lukken of is er meer nodig?? ventilator radiateur intercooler, brandstofleidingen, Computer, zekeringkasten of wat dan ook?? - Wel of geen turbo??? liever sneller optrekken dan een hoge top. -ouder blok of nieuwer type? Een lijst van diesel motoren van VW, productie jaren, pk's of een algemene uitleg of tips over het ombouwen van de motor hoor ik graag en zou heel erg helpen Ik heb nog nooit in een auto de motorinhoud of brandstoftype veranderd dus buiten het hangen/veranderen van de motor, bak, leidingen, slangen ed heb ik geen idee wat er allemaal aangepast, veranderd of omgezet moet worden om het GOED te laten werken en of dit uberhaupt wel te doen is.. Misschien een schatting van totale kosten van het ombouwen/aanschaf van de motor en keuring met kenteken?? Is het de moeite waard of kan ik beter een andere auto kopen?? Ik wil er best wel wat geld aan uitgeven als ik er een netjes onderhouden blok met weinig km voor terug krijg gekeurd en al, maar het moet geen €5000,- gaan kosten. Heeft iemand ervaring hiermee, weet hoe of wat en kan mij helpen??? Ik hoor t graag! Mvg, Robert
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden