Ga naar inhoud

Skipper

Members+
  • Aantal items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Skipper

Profile Information

  • Plaats
    Noord Limburg
  • Naam
    Marco

Skipper's Achievements

4

Community reputatie

  1. Opgelost. 3e nieuwe spanner gemonteerd en weg probleem. Vorige twee waren allebei kapot (nieuw uit de doos).
  2. Tja, 2x verkeerd monteren (door een hele goede vakman)? Zou kunnen maar verklaart dat de symptomen?
  3. Heb ik ook aan zitten denken (separaat probleem dat zich toevallig nu voordoet) maar is deze storing (LMM) niet uit te lezen?
  4. Dank voor de tip. De auto staat bij de garage, ik heb een zeer goede relatie met hun en weet zeker dat ze het wel opgelost krijgen. Bovendien heb ik er geen haast mee want gratis leenauto. Ik stel de vraag hier omdat het wellicht een bekend probleem is, dan wel dat iemand hier de symptomen herkent en de oplossing misschien wel voor de hand ligt.
  5. Passat 3B station met 1,8 20v motor zonder turbo, (september 2000). Km stand 128.000. Omdat de motor nogal ‘ratelde’ direct na het starten is deze voor diagnose en reparatie richting garage gedirigeerd. Hier is geconstateerd dat het ratelen veroorzaakt werd door de nokkenasketting en spanner. Beide zijn vervangen en verder is de halve motor uit elkaar geweest en diverse malen gespoeld omdat het qua olie nogal een rotzooi was (Zwarte smurrie, zeef vrijwel dicht, etc.). So far so good. Het ratelen is 100% weg. Helaas ook het vermogen, grofweg tussen de 2000 en 3000 toeren, hier lijkt het erop dat meer dan de helft van het vermogen weg is. Boven de 3000 wordt het beter maar het is beslist geen 125 pk, zelfs geen 100 (bijv. bij invoegen op de autoweg haalt ie aan het einde van de invoegstrook net 100 km/u). Na lang genoeg trappen haalt ie zijn kruissnelheid wel (getest tot 130 km/u). Inmiddels is de tweede nieuwe spanner gemonteerd (ander merk ook) maar dat heeft geen effect (zowel positief als negatief). Stationair geen schommelingen in toerental, motor start perfect. Uitlezen tijdens het rijden geeft geen foutmeldingen. Distributie (incl rollen en waterpomp) aan de voorzijde heb ik preventief al eerder laten vervangen (115.000 km, echter 16 jaar oud). Vóór de reparatie aan de ketting en spanner reed de auto als een zonnetje. Is dit probleem te relateren aan de vervangen onderdelen of is er toevallig gelijktijdig een nieuw probleem ontstaan?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden