Drie vragen:
1. Zijn er meer Passat B8 rijders waarvan de auto een aardig slokje olie lust?
Ik heb inmiddels twee keer een fles moeten bijvullen. 1e keer bij 12.000km. 2e keer bij 19.500km.
Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. bij mijn vorige B7 1.6 tdi ook wel eens wat moeten bijvullen, maar dat was dan meestal vlak voor een beurt. Daarvoor had ik een Renault Scenic 1.5 dci (ook met 30.000km onderhoud interval). Bij deze auto heb ik nooit olie bijgevuld tijdens de 180.000km die ik daarin heb gereden.
De dealer geeft aan dat het normaal is. Wie heeft dezelfde ervaring?
2. Wie weet of de Passat B8 BE R-line een andere achterruit heeft dan bijvoorbeeld een comfort-line of GTE?
Mijn achterruit is ingegooid en de nadat Carglass de achterruit had vervangen, paste de zwarte kunststof sierlijsten niet meer. Nu zijn ze reeds drie weken op zoek naar de juiste ruit.
3. Is het normaal dat de motorventilator soms zo'n 5 minuten blijft draaien, nadat de motor is uitgeschakeld, terwijl het buiten tussen de 5 - 12 graden is? Dit heb ik wel eerder meegemaakt in het verleden, maar dan bij 30+ graden. Iemand een idee of dit normaal is?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Ewout