Ga naar inhoud

davincio

Members
  • Aantal items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over davincio

Profile Information

  • Plaats
    hilversum
  • Naam
    Vincent

Recente bezoekers van dit profiel

370 profielweergaven

davincio's Achievements

1

Community reputatie

  1. Dank allen, ik ben ermee naar de garage geweest. Accu is 2 jaar oud, Dynamo 4 jaar oud; auto is doorgemeten, er was een lekstroom van 3,0 ampere; bij het eruit halen van de radio (2 jaar geleden zelf geïnstalleerd en uiteraard 2 jaar lang geen problemen gegeven) zakte de lekstroom naar 0,7 ampere. Ik heb hem nu even voor de deur stil staan om te beoordelen of dit het 'niet meer starten' euvel was. Nieuw is nu wel dat als je de airco half vol aan hebt staan, en je wil weg rijden bij het stoplicht, dat de auto minder goed wil optrekken. Vermogen valt gewoon weg. Je kunt het gastpedaal diep intrappen maar daar ga je niet sneller door. Vraagt de airco dan teveel vermogen? ---edit 12 Mei -- Goedenavond allen, ik weet niet of de volgende problemen met elkaar samenhangen, vandaar mijn uitgebreide vraag. Ik heb een Passat Variant 1.6 Comfortline uit 2001. Het probleem is dat de accu laatst helemaal leeg was, je probeerde te starten maar het leek wel alsof de energie met elke poging tot starten verder wegzakte. Uiteindelijk was de auto helemaal dood. Met anwb - en kabels-was het gelukt om de auto weer te laten starten, half uur rondje gereden, auto weer opgeladen. Daarna merkten we meteen dat de auto moeilijk tot starten kwam. Je moest eigenlijk elke dag met de auto gereden hebben, anders startte de auto steeds moeilijker. Hoe langer je wachtte, hoe groter het probleem. Daarna is de auto naar een kleine beurt gegaan: luchtfilter vervangen en olie, dat was het. Dat was 2 weken geleden. Nu hebben we 2 dagen niet met de auto gereden en … auto start niet meer. Je hoort als je de sleutel ronddraait nog wel het klikken, verlichting dashboard gaat aan en … dat was het. (Inmiddels weer met kabels opgeladen). Bijzonderheden - meest recent naar ouder beschreven: Lamp buitenwerk sluit niet goed: Links voor heb ik gisteren bij de linker witte koplamp - was me nooit eerder opgevallen - gezien dat de buitenkant van de lamp niet niet dicht zit. Het glaswerk sluit niet helemaal aan - bij de hoek van de onderkant van de lamp en de zijkant met de andere grote witte lamp (die tegen de grille aanzit). Ik zie vuil aan de binnen/onderkant van de lamp zitten. Raam linksachter doet het niet: Deze week deed de linker achterraam-motor het ineens niet meer. Ik wilde naar de wasstraat, was wat aan het opruimen, checkte de ramen, en linksachter ging niet meer open. Natte plek grond achter bijrijderstoel: Ik had 2 weken geleden nog aan de garage gevraagd of ze naar de natte plek op de plek achter de bijrijderstoel konden kijken, en waar dit nu vandaag kwam. (Vorige zomer hadden we dit ook gehad, en toen was het een verstopte afwatering onder de auto, in een of andere slang zat heel veel vuil, dat hebben ze er toen uitgespoten met lucht). Nu was de plek weer een tijdje nat geweest. Na de auto niet zo vaak gebruikt te hebben, was het weer droog en in deze staat is de auto naar de garage gegaan, en nu zei de garage … ‘het is nu droog. Kom maar weer terug als de plek weer nat is.’ Wat ik in diverse posts heb gelezen is dat als je vloer nat wordt … onder de vloerbekleding draden lopen en dat het vocht daar electronicaproblemen kan gaan veroorzaken. Problemen sluiten en openen deuren: Voordat we naar de garage gingen voor de kleine beurt begonnen de deuren achter niet meer te sluiten met het indrukken van de sleutel. Het begon met linksachter, en daarna breidde dit zich uit naar links- en rechtsachter. Rechtsvoor gaat wel ermee dicht. Vervolgens ging ook de bestuurdersdeur niet meer dicht: die moet je met de sleutel dichtdraaien. Alle deuren gaan wel open door op de steutel op de deur open knop te drukken, behalve linksachter. Die moeten we al heel lang handmatig (via de voordeur) van binnenuit open doen. Ik heb ook al een keer meegemaakt dat ik zelfs de achterklep met de sleutel moest dichtdraaien. Omdat het alarm afging, toen ik alle voor- en achterdeuren had dichtgedaan. Binnenverlichting: Ergens in deze periode hebben we een keer gemeend dat er iets vreemd was met de binnenverlichting, die stond bij het in de auto gaan zitten aan. Maar dit staat ons niet meer helder voor de geest. Al heel veel langer geleden: bereik sleutel voor openen/dichtdoen deuren neemt steeds meer af. —Opmerking garage - ik had door moeten vragen - De garage heb ik wel gevraagd naar wat het zijn kan (deur links achter die je met de hand moet open doen, voor nu de sleutel bij de bestuurdersdeur omdraaien om het dicht te krijgen): die zei iets in de trant van ‘dat klinkt als een kapot slot’, en ‘ ik hoop het niet voor je, want dat kost best wat’. Bij de overdracht van de kleine beurt is dit niet meer ter sprake gekomen. De grote vraag: Hoe komt het dat de accu zo leeg raakt? Wat hangt er - en in welke mate - samen, als je de lange lijst bekijkt. Wat en hoe pakken we dit slim aan? (ik heb 2 linkerhanden). Dank alvast voor het meedenken. Groet, Vincent
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden