Ga naar inhoud

essel

Members+
  • Aantal items

    82
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over essel

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Marum
  • Naam
    Sj Loonstra

Overige

  • Auto
    2007 , 1.9 TDI Variant

Recente bezoekers van dit profiel

1249 profielweergaven

essel's Achievements

9

Community reputatie

  1. essel

    Te stugge voorvering

    Dus dan toch maar vervangen door B type. Dagje sleutelen [emoji123] Verstuurd vanaf mijn Pixel 4a met Tapatalk
  2. essel

    Te stugge voorvering

    De materialen die heb gekocht zijn dus: KYB schokbreker = 3C0 413 031 AT Eibach veren type R10157 = 3C0 411 105C In het bovenstaande plaatje is 3C0 411 105B (dus B ipv C) aangegeven. Deze veer is voor zover ik kan controleren 1 cm korter. Ik moet zeggen dat de auto ook wel iets hoger is gaan staan (wielen minder ver in de wielkast) nadat ik deze veren had geplaatst. Zou dat dan het probleem zijn dat veer is langer is dan gewenst, (de kleur codes van zowel het B als het C type zijn wel gelijk)
  3. essel

    Te stugge voorvering

    Qua gewicht weet ik niet of dat klopt. Normaliter zoek je op het type auto, en daar het een diesel is zullen deze veren wat stijver moeten zijn dan die voor een benzine versie.
  4. essel

    Te stugge voorvering

    Anderhalf jaar geleden heb ik mijn veren en schokbrekers aan de voorzijde vervangen. Ik vond dat de auto daarna wel erg stug was geworden, oftewel weinig vering aan de voorzijde. Het stuurgedrag is dan wel super geworden echter het comfort niet. Ik dacht toen ik zie het wel een tijdje aan, wellicht wordt het beter. Maar ondertussen 50dKm verder, maar geen verbetering. Je voelt de voorwielen 'stuiteren' , als of je veel te harde banden hebt. Ik wil dit binnenkort aan pakken. Wat ik mij nu afvraag is of ik wel de juiste materialen heb gebruikt: Ik heb het volgende gemonteerd: (zie ook de bijlagen) KYB Exel-G schokbreker type 335808 Eibach veren type R10157 Het betreft een Passat B6 uit 2007, 1.9 TDI VIN: WVWZZZ3CZ7E144446 Wie weet of ik andere materialen had moeten gebruiken.
  5. Even een update: Ik heb vorige week mijn Canbus gateway door @dieseltje laten uitwisselen met een recentere versie. De eerste metingen thuis lieten zien dat de ruststroom snel naar 0-5 mA gaat na het vergrendelen van de auto. De de auto een paar dagen niet gebruikt, en kon toen wel weer normaal starten. M.a.w ik heb goede hoop dat het probleem is opgelost.
  6. Dat is idd dichtbij. Nu moet ik zien om een dergelijke module te scoren.
  7. Ik kwam op dit forum het volgende item tegen : @killerbean Dit lijkt wel veel op mijn probleem. Zojuist nogmaals eea getest wat ook in dit bovenstaande draadje werd genoemd. Als ik bv zekering F15 (motorcompartiment) er uit haal, dan gaat de ruststroom altijd naar 7mA ipv 900mA wanneer ik de auto vergrendel. Als ik in dit geval de auto niet vergrendel dan blijft er wel 250mA lopen (F15 verwijderd). Als meerdere keren probeer de auto te vergrendelen gaat heel soms ook de ruststroom naar 7mA, maar dat is dus af en toe. En niet reproduceerbaar. Nu heb ik onder tussen ook steeds problemen met het uitlezen via VAGCOM. Bij een auto scan stopt deze spontaan. Als ik de interface dan weer test, vindt deze wel de VAGCON module maar meldt dat de auto niet is aangesloten. Dit lijkt er op dat eea te maken heeft met de GATEWAY INTERFACE CONTROL MODULE 3C0907530E. Zou dat idd het probleem kunnen zijn ?? Ik begrijp dat deze module ergens onder stuur aanwezig moet zijn ? En is er iemand in mijn omgeving dit deze voor mij kan programmeren, in geval ik een andere module kan bemachtigen.
  8. Ik heb gisteren diverse testen gedaan, ik heb ook de RNS kloon even uitgebouwd. Ook heb ik alle zekeringen die er maar waren nogmaals 1 voor 1 verwijderd, zonder resultaat. Wat ik wel heb geconstateerd is als ik de hoofdzekering (4de van links, zie ook de afbeelding)los neem, dan er dan ook nagenoeg geen stroom meer loopt. Dus m.a.w. de oorzaak ligt in het circuit achter deze zekering. Maar ik verwacht dat alle gebruikers achter deze hoofdzekering ook apart zijn gezekerd. En had ik dat moeten constateren bij het losnemen van alle ander zekeringen. Kan het zijn dat er gebruikers zijn achter deze zekering die niet verder zijn afgezekerd ?
  9. Ik heb de RNS kloon er al jaren in zitten, en nog geen problemen ondervonden. Zo heeft de auto meerdere keren op het vliegveld gestaan voor een aantal weken. Zelf denk ik niet dat deze de boosdoener is, maar ik ga het uiteraard eens testen
  10. Klopt er zit een RNS kloon in, en ook de cd wisselaar en telefoonmodule zijn niet meer aangesloten.
  11. De laatste tijd loopt mijn accu steeds leeg naar een paar dagen stilstand. Ik heb de lekstroom gemeten en deze is meestal meer dan 800 -900 mA, maar ik heb ook wel meting waarbij de stroommeting naar 7 m, als de auto volledig is gesloten (en vergrendeld)t. Door het trekken van de zekeringen , 1 voor 1 , heb ik het probleem nog niet kunnen lokaliseren. Als ik de auto niet op slot met met de centrale deurvergrendeling blijft de rest stroom rond de 900mA, veel te veel dus. Als ik de auto wel op slot zet met de centrale deurvergrendeling dan gaat deze meestal naar de 250mA, en een enkele keer naar 7mA. waar zou ik nog naar kunnen kijken, heeft iemand tips ??
  12. Het is inderdaad de claxon. Ik vraag mij af waarom deze dat geluid maakt bij het bedienen van de afstandsbediening. Wat ik nu wel een paar heb gehad is dat de accu leeg was, nadat ik de auto een tijdje (2 dagen) niet heb gebruikt waarbij de deuren niet op slot waren.. Zou hier verband tussen kunnen zijn ??
  13. essel

    Deur valt niet in het slot

    Ik had onlangs het probleem , na een nachtvorst, dat de deur (bestuurderszijde) niet meer in het slot viel. De deur kon dus wel worden geopend, maar bij het sluiten vergrendeld deze zich niet meer. Volgens mij had ik wel eens gelezen dat je dan een paar klappen op de buitenzijde van de deur moet geven, maar dit werkte ook niet. Dus de auto een tijdje laten draaien, zodat het interieur wat warmer werd. Hierna werkte het deurslot weer goed. Nu wil ik dit probleem voorgoed oplossen. Maar waar ligt het aan ? Aan het slot of bv aan de bowdenkabel ? gr, sjoerd
  14. Dat kastje (idd geen OEM) is een marterverklikker. Het geluid komt hier niet uit, maar de claxon zou een optie kunnen zijn. Ik zal eens proberen deze los te nemen en kijken of het geluid er dan nog is. Een inbraak alarm zit er bij mijn weten niet op ??
  15. Zoals de titel al meldt hoor ik een vreemd geluid uit het motorcompartiment komen bij het bedienen van de afstandsbediening, Ik het filmpje spreekt voor zich. wat kan dit nu zijn ?? PXL_20211113_110901876.mp4
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden