Ga naar inhoud

Stuiterbal

Members
  • Aantal items

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Stuiterbal

Profile Information

  • Plaats
    5242KS

Stuiterbal's Achievements

0

Community reputatie

  1. Dank allemaal voor de reacties. Ik heb alleen melding gekregen van de eerste reactie, zie ze nu pas allemaal! Ik ben uiteindelijk overgegaan tot de aanschaf van een handgeschakelde 6-bak uit 2009 met 140.000 km, 1.4 TSI Variant. Gedoe over de DSG-bak duurde te lang Heb t.a.v. de DSG nog navraag gedaan bij Volkswagen over de olie, maar die maakten het onderscheid tussen 6 en 7 niet op dat moment. Als ik jullie berichten eerder had gelezen was ik misschien nog wel voor de 7-bak DSG gegaan. Maar aan de andere kant scheelt het weer een paar duizend euro in de aanschaf Nog specifieke tips t.a.v. onderhoud 1.4 TSI? Dank!
  2. Goedemiddag, dit is Paul, uit Rosmalen. Ik wil graag een Passat Variant 1.4 TSI benzine DSG 7 aanschaffen, bouwjaar rond 2009-2010, km-stand rond de 130.000 km. Een vriend van de familie is chef-monteur bij een Skoda dealer, hij gaf aan dat het bij de DSG-bakken van Skoda absoluut noodzakelijk is om de DSG-olie (Longlife?) elke 60.000 km te vervangen. Gezien de 'uitruil' van onderdelen/blokken in de Volkswagen groep wil ik bij deze graag de vraag stellen of dit bij een Passat ook absoluut noodzakelijk is. Ik heb inmiddels 5 verschillende exemplaren bekeken en in alle gevallen is bij de 60.000 en 120.000 km beurten de DSG olie niet vervangen (alle in onderhoud geweest bij officiële Volkswagen dealers). Meeste auto's komen (indirect) van leasemaatschappijen af. Chef-monteur gaf aan dat een Tiptronic alleen al 1500 euro kost als je 'm moet vervangen, dus dat is een kostenpost die ik graag wil vermijden. Voor de Passat weet hij niet zeker of het nodig is, vandaar graag jullie hulp. Hartelijk dank!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden