Ga naar inhoud

Vr5ooom!

Members+
  • Aantal items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Vr5ooom!

  • Verjaardag 07-12-1988

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    2611nz
  • Naam
    Martijn

Vr5ooom!'s Achievements

5

Community reputatie

  1. Dank nogmaals voor de tips! Inmiddels heb ik een Passat 3BG met dezelfde specs kunnen vinden waarvan ik al vermoedde dat de auto een sportonderstel had. De handelaar was alleen niet echt happig om te antwoorden via email of telefonisch, dus vandaag maar langs gereden. Blik op de wagensticker bevestigd het vermoeden: 1BE. Vanavond maar eens zoeken welke gewichtsklasse het precies is en wat de bijbehorende kleurcodes zijn!
  2. Bedankt voor de feedback tot nu! @@Worfje : De info van domotica ontvang ik graag mocht je die nog hebben. Ik stuur je een pm met mijn emailadress. @@Vinniepilon: Progressieve sets zoals de Eibach/Billstein B12 heb ik overwogen, maar ik wil niet perse verlagen (icm 16inch wielen) en zoveel mogelijk comfort behouden. Van de ervaringen die ik heb gelezen offer je met dergelijke sets toch meer comfort op dan ik zou willen. Dat is voor een deel subjectief natuurlijk, maar ik denk dat de Koni FSD + 1BE een goed compromis beid.
  3. Hallo, Ik probeer al geruime tijd uit te zoeken wat de juiste veren zijn voor het sportonderstel (1BE) voor mijn Passat V5 (AGZ) 4motion Variant. Daarin ben ik al veel wijzer geworden over kleurcodes, wagenstickers en as belasting etc. Het lukt echter niet om alle puzzelstukjes met elkaar te verbinden. Volgens de wagensticker heb ik nu dit onderstel: Code Min max OJH Vooras 854kg 885kg 1BA OYR Achteras 673kg 697kg 1BA Er was vroeger een website (dotamatic.com/1BE) waar het een en ander qua informatie stond, maar deze is niet langer online. Inmiddels heb ik voor de achteras een set veren gekocht (Ebay) die volgens de verkoper geschikt zijn (2x blauw, 1x grijs). Ik heb ooit een foto opgeslagen waarvan ik vermoedde dat een een 4motion 1BE onderstel was voor de V5, waarin ik een bevestiging zie qua kleurcode voor de achteras-veren (zie bijlage). Maar in beide gevallen biedt het niet echt uitsluitsel. De reden waarom ik er nu echt achter wil komen is omdat ik een mogelijk geschikte demontage auto heb gevonden met een 1BE onderstel. De code is niet geheel goed leesbaar en de motor is anders (+30kg zwaarder). Denken jullie dat dit een goede optie kan zijn? Ter info, mijn schokdempers nu zijn reeds (10k km) geleden vervangen door Monroe Reflex. De auto rijdt daardoor in de basis prima, maar ik vind het overhellen in bochten (snelweg afrit etc) soms hinderlijk alhoewel ik niet sportief rijd. Ook korte oneffenheden (zoals dwars richels bij viaducten) komen best onegdempt binnen. Vandaar dat ik nadenk over een 1BE onderstel met Koni FSD bijvoorbeeld. Echt verlagen (Eibach etc) zie ik niet zitten, aangezien ik de nadruk om comfort wil houden. Goed, een heel verhaal maar ik hoop dat het wat handvatten geeft om mij verder te kunnen helpen.
  4. Ik heb deze kabel ook los hangen, bij mij alleen vanuit achter het dashboard kastje. Geen idee waar ie voor is, had aangenomen dat ie oorspornkelijk van de navigatie unit in de kofferbak komt. Ben dus ook wel benieuwd...
  5. Hmm, deze ga ik even volgen. Ik merk hetzelfde bij schakelen, namelijk dat het lastig is een soepele overgang te hebben zonder schok. Het gaat om een 2.3 V5 (met 5 bak) overigens. Tussengas geven en extra aandacht voor het opkomen van de koppeling helpt, maar niet altijd. Andere auto's waar ik regelmatig in gereden heb, zoals een Sharan 2.8 VR6, hadden dit niet of veel minder. Het treedt voornamelijk op bij de lagere versnellingen. Verder schakelt de bak gewoon soepel en is de koppelingsplaat volgens mij nog in orde. Misschien is het gewoon een eigenschap van de auto en is de oplossing ind extra tussengas en dosering, maar het is een vraagteken dat toch telkens weer opduikt. Benieuwd of meer mensen dit herkennen.
  6. Ik heb vorige week het grijze alcantara van mijn 3B met deze reiniger schoon gemaakt: https://www.carclean.nl/product/Autoglym/Car_Interior_Shampoo_500ml_10582_100124 Eerst licht tot middelmatig inspuiten en daarna met een microvezeldoek en een beetje lauwwarm water met rustige vegen afnemen. Knapte er bij mij enorm van op. Al moet ik zeggen dat ik geen uitgesproken vlekken had.
  7. Ik heb het bij mij niet opgemerkt destijds maar eerlijk gezegd had ik dat wel verwacht.
  8. Bij mij was destijds de slang van de stuurbekrachtingspomp los, waardoor de pomp geen olie kreeg. De garage heeft hem weer vastgezet en daarmee was het opgelost.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden